Ian84 Skrevet 18. desember 2009 Del Skrevet 18. desember 2009 mitt oppsett: kabinett: lian-li pc-a71 mobo: asus rampage II extreme gpu: gtx 295 (dual-pcb) cpu: i7 920, d0 kjøler: megahelems med 2 1300rpm-vifter. jeg har et oppsett som jeg er godt fornøyd med, men nå har jeg lyst til å vannkjøle gpu-en min. det er fordi den spyr varmluft tilbake i kabinettet, noe som vanskeligjør klokking. er det noen som har erfaringer med dette, og som vet nøyaktig hva man trenger og hvor det er billigst? jeg er ute etter ypperste merke, men halve moroa er å vite at man har fått en god deal. det er kanskje ikke så mange som har erfaring akkurat med vannkjøling av 295-en, men mange har kanskje relevant info likevel. så langt så har jeg tenkt til å starte med en loop kun til gpu-en. kanskje kopler jeg den til cpu-en senere, kanskje kjøper jeg deler til en ekstra loop senere. men jeg vil altså starte med gpu-en. etter å ha lest guiden her så vil jeg mene at jeg ihvertfall trenger disse delene: Pumpe: Laing DDC 10w Pump Radiator: Feser Xchanger - Quad Radiator 480 Tank: EK-DDC X-Top Rev 2 - Plexi Vannblokk. der har jeg valget mellom disse: Watercool HEATKILLER® GPU-X² Danger Den DD ... eller en av disse fra EK, som jeg ikke aner forskjellen på. Nipler: Danger Den G1/4 to 1/2" Hose Tail FB (Fat Boy) Slanger Slangeklemmer Vifter Viftestyring. det har jeg styring på. kjøper bare en til av den jeg har på cpu-en. Kjølevæske er det noen som har erfaring med kjøp av disse tingene eller som vet om bedre tilbud på varer av samme klasse? hva mer trenger jeg? Lenke til kommentar
randknu Skrevet 18. desember 2009 Del Skrevet 18. desember 2009 Det er ikke sikkert at noen av de GPU-blokkene vil passe på skjermkortet ditt dersom produsenten har laget sin egen kjøleløsning. Dersom kortet ditt har nvidia sin løsning så spyr jo den den varme luften ut bak. Min bitre erfaring er at produsenter som har endret kjøleløsningen også har endret andre ting på kortet som layout og i mitt tilfelle noen kondensatorer som stod i veien. Jeg løste dette ved å bruke en swiftech MCW60 og passive kjøleribber for mosfet og ram. Men MCW60 passer visst ikke på ditt kort såvidt jeg kunne se. Det er en gigantisk radiator du har valgt deg, hvis du har plass til det monsteret er jo det vel og bra, men det blir kansje litt overkill siden den skal kjøle KUN ett GTX295. Lenke til kommentar
Ian84 Skrevet 19. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 19. desember 2009 for det første: jeg har standard dual-pcb gtx 295. den spyr halvparten av lufta tilbake i kabinettet. det gjør alle slike referansekort, så vidt jeg veit. for det andre: som sagt så har jeg et lian-li pc-a71, så plass har jeg nok av. jeg nevnte også at jeg nok skal oppgradere enda mer etterhvert. har man noen anbefalinger på radiator, pumper, osv? Lenke til kommentar
randknu Skrevet 23. desember 2009 Del Skrevet 23. desember 2009 jaja da er det vel bare å bygge da? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå