Tjorven #138 Skrevet 18. desember 2009 Del Skrevet 18. desember 2009 Hei folkens! :-) Jeg gjør ofte installasjon og konfigurasjon av internett og nettverk hjemme hos kjent folk. Dette har ofte innebert at jeg må kjøpe en router og dette har gjort at jeg har fått en forkjærlighet for denne "billig" routeren.D-Link DI-524 AirPlus G 54 Hva er egentlig bedre med en bedre router? Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 18. desember 2009 Del Skrevet 18. desember 2009 (endret) Bedre rutere er nesten litt avhengig av hva den skal brukes til. Støtter den Qos? Qos er greit når det skal prioriteres feks nettspilling (cs) og andre ting kan nedprioriteres litt. Er den kraftig nok for mye trafikk? 3-4 brukere, 1 med lan og alle skal ha nettverk samtidlig. Er det for mange tilkoblinger samtidlig (fildeling) så kan faktisk en del rutere knele ganske så fort. Overnevnte ruter støtter blandt annet ikke nyeste nettverksprotokoll .n som er raskere enn utfaserte g. Endret 18. desember 2009 av Malvado Lenke til kommentar
Tjorven #138 Skrevet 18. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 18. desember 2009 Men i en sammenheng hvor bruken primert består av nettbank og vg.no? Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 18. desember 2009 Del Skrevet 18. desember 2009 (endret) Til helt vanlige brukere hadde jeg gått definitvt for en enkel ruter som støtter .n Man vet ikke helt hvordan bruksmønsteret blir i fremtiden , økt behov ved streaming av filmer eller musikk (spotify) og flere datamaskiner kan føre til at denne kapasiteten blir benyttet. Bare feks trødløs overføring mellom flere punkter, feks stasjonær til laptop kan dra nytte av raskere ruter ved feks filoverføring. Man bør jo også huske at jo raskere linje man har jo raskere ruter behøver man. Du får .n rutere fra 295kr og oppover... Endret 18. desember 2009 av Malvado Lenke til kommentar
Tjorven #138 Skrevet 18. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 18. desember 2009 (endret) ok :-) Kan du forklare meg hva .n er? Edit. Jeg fikk vell egentlig svaret i posten før Endret 18. desember 2009 av Tjorven #138 Lenke til kommentar
Tjorven #138 Skrevet 18. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 18. desember 2009 Jeg foretrekker fortsatt kablet nettverk til gaming og nedlastning. Begynner dette å bli ufordelaktig med tanke på at det sikkert har vært stor utvikling på Wlan? Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 18. desember 2009 Del Skrevet 18. desember 2009 Er leenge til (om noen gang) trådløst blir bedre enn kabel. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå