SaitekQ Skrevet 18. desember 2009 Del Skrevet 18. desember 2009 (endret) Hei, fant en pakke med Glidevoks (?) fra Swix.. Tror det hovedsaklig skal brukes til langrenn ski, men spørsmålet mitt er om dette kan brukes til alpint også? Følger også med en spray med "skirens", funker dette kanskje også på alpine ski? Visst noe av dette kan brukes til apint, hvordan påføre osv? Takk på forhånd. Slik "wax" er det. Endret 18. desember 2009 av SaitekQ Lenke til kommentar
Sindrato Skrevet 18. desember 2009 Del Skrevet 18. desember 2009 Nei, det fungerer ikke på twintip, bare langrenn og vanlige carvingski .. Prøv da vel, det kan umulig ødelegge skiene ettersom det er laget av mye det samme som langrenn osv Lenke til kommentar
Madeo Skrevet 18. desember 2009 Del Skrevet 18. desember 2009 Hei, fant en pakke med Glidevoks (?) fra Swix.. Tror det hovedsaklig skal brukes til langrenn ski, men spørsmålet mitt er om dette kan brukes til alpint også?Følger også med en spray med "skirens", funker dette kanskje også på alpine ski? Visst noe av dette kan brukes til apint, hvordan påføre osv? Takk på forhånd. Skirens bruker man for å rense skit og gammel smøring, dvs ikke noe for tt-skiene dine. Glidevoksen er det veldig lurt å bruke! Lenke til kommentar
fiskebollebiff Skrevet 18. desember 2009 Del Skrevet 18. desember 2009 Er det tørrvoks? I såfall kan du ta mors gamle strykejern, og dryppe voks på skisålen, deretter stryker du ut. Så må du sikle vokslaget av med plexisikling eller noe annet skarpt, En nylonbørse til og børste av etterpå skader heller ikke. Lenke til kommentar
Madeo Skrevet 18. desember 2009 Del Skrevet 18. desember 2009 En nylonbørse til og børste av etterpå skader heller ikke. Mener du kobberbørste? Lenke til kommentar
SaitekQ Skrevet 18. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 18. desember 2009 Slik "wax" er det.. Lenke til kommentar
fiskebollebiff Skrevet 18. desember 2009 Del Skrevet 18. desember 2009 En nylonbørse til og børste av etterpå skader heller ikke. Mener du kobberbørste? Ja, kobberbørste vil nok gi best resultat, jeg bruker kombinert kobber/nylonbørste til langrennskia mine, men den vil nok bli for smal for bredre twintip ski. Jeg er nok ikke noen ekspert på dette men man skal vel bruke kobberbørste før og etter vokspålegging+ sikling, derreter finpusse med nylonbørste. Lenke til kommentar
Madeo Skrevet 18. desember 2009 Del Skrevet 18. desember 2009 du må ikke finne på å legge det der under alpinskiene dine! Det har ingen ting der å gjøre. Stikk innom en sportsbutikk og spør hva du skal ha under alpintskiene dine, og de viser deg. Ps: det der er festevoks, beregnet i festesonen for klassiskski. (langrenn) Lenke til kommentar
SaitekQ Skrevet 18. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 18. desember 2009 Hehe, måtte jo spørre hvertfall. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå