Gå til innhold

Tenkt å bestille pc, lurer på om noen har noen innvendinger :-)

Anbefalte innlegg

Hey

Jeg har sitti en stund å surra rundt på komplett en stund og har funnet meg et oppsett som jeg liker. ettersom jeg ikke er ekspert lurer jeg bare på om noen har noen anbefalinger på noen deler jeg kanskje ville lønne seg byttet ut til ca samme pris. Her er handlelista for øyeblikket:

PCen skal brukes til gaming

http://www.komplett.no/k/shoplist.aspx?mod...1D-1D2CBFE06342

Takker ;)

Edit: Endra linken ;)

Endret av JackoWacko
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ok tre raske saker: DDR3 bør være 4 GB (Dual mode). Strømforyningen bør kunne takle to skjermkort og da synes 700W på grensen. Du har feks noen på 850W modulære bare + 2-300,- dyrere. Til slutt så synes jeg det holder med et hovedkort til ca 950,-..

Egen kjøler er forsåvidt unødvendig før du starter klokking. Gamer PC tåler vel litt lyd fra en vifte.

Endret av jornboss
Lenke til kommentar

Du skal heller ikke ha denne prosessoren, men denne! :p ser nesten like ut, men du skal ha den AM3 125W-versjonen.

Og jeg har sagt det mange ganger - Green Power-harddisken er en fin lagringsdisk, men som hoveddisk/systemdisk er den mye dårligere enn de alternativene. Den har variabel rpm, dvs. at den spinner ned til 5400rpm så ofte den kan. Du vil ha en som har fast 7200rpm - velg gjerne WD om du vil. Jeg anbefaler Samsung F3-diskene.

Lenke til kommentar

Det hovedkortet der har 8X8 i CF, mens det jeg listet hadde 16X8. Det betyr ikke allverden - fargen derimot betyr ingenting:) Jeg ser at mange er opptatt av utseendet på innmat....., og jeg fatter det ikke - men jeg er snart 50 år og slike verdier har jeg forlengst lagt på hyllen. Men jeg skjønner deg (ehh kanskje ikke) haha

Endret av jornboss
Lenke til kommentar
hey e-asy, så ikke posten din >< er det bare watten som er forskjellen på prosesorene?

tenker også jeg endrer harddisk til en av de med 7200rpm ;)

Ja, i bunn og grunn. Men det du først valgte er kompatibel med AM2-hovedkort(AM2+/AM3) også, det er ikke den du skal velge. Også er de 125W og 140W, dvs. mindre varmeutvikling i 125W-versjonen. Ellers har jeg lest om noen mindre forskjeller til 125W favør, men det er ikke snakk om mye. Men helt åpenbart den man velger :) Merker det mest når man skal klokke, som det ble nevnt.

Og husk å endre harddisk! Til denne f. eks. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...