JackoWacko Skrevet 18. desember 2009 Del Skrevet 18. desember 2009 (endret) Hey Jeg har sitti en stund å surra rundt på komplett en stund og har funnet meg et oppsett som jeg liker. ettersom jeg ikke er ekspert lurer jeg bare på om noen har noen anbefalinger på noen deler jeg kanskje ville lønne seg byttet ut til ca samme pris. Her er handlelista for øyeblikket: PCen skal brukes til gaming http://www.komplett.no/k/shoplist.aspx?mod...1D-1D2CBFE06342 Takker Edit: Endra linken Endret 18. desember 2009 av JackoWacko Lenke til kommentar
bigggan Skrevet 18. desember 2009 Del Skrevet 18. desember 2009 virker ikke, burde heller bruke prisguiden. Lenke til kommentar
JackoWacko Skrevet 18. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 18. desember 2009 hva mener du med virker ikke? Lenke til kommentar
jornboss Skrevet 18. desember 2009 Del Skrevet 18. desember 2009 Handlelisten er bare din - ikke delt slik at andre kan se. I tillegg bør du spesifiser hva du skal bruke PCen til dersom noen skal kunne vurdere oppsettets pros&cons. Lenke til kommentar
JackoWacko Skrevet 18. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 18. desember 2009 åå, beklager >< vel blir til gaming for det meste.. skal prøve å fikse litt på det linken Lenke til kommentar
jornboss Skrevet 18. desember 2009 Del Skrevet 18. desember 2009 (endret) Ok tre raske saker: DDR3 bør være 4 GB (Dual mode). Strømforyningen bør kunne takle to skjermkort og da synes 700W på grensen. Du har feks noen på 850W modulære bare + 2-300,- dyrere. Til slutt så synes jeg det holder med et hovedkort til ca 950,-.. Egen kjøler er forsåvidt unødvendig før du starter klokking. Gamer PC tåler vel litt lyd fra en vifte. Endret 18. desember 2009 av jornboss Lenke til kommentar
JackoWacko Skrevet 18. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 18. desember 2009 ah takker, får se litt på de strømforsyningene og hovedkortet, og har faktisk tenkt å prøve å klokke ettervhert Lenke til kommentar
jornboss Skrevet 18. desember 2009 Del Skrevet 18. desember 2009 Forøvrig er 700W nok til HD5870 i CF (2 stk). Denne her yter bra og er billig. Lenke til kommentar
Pstereo Skrevet 18. desember 2009 Del Skrevet 18. desember 2009 Du skal heller ikke ha denne prosessoren, men denne! ser nesten like ut, men du skal ha den AM3 125W-versjonen. Og jeg har sagt det mange ganger - Green Power-harddisken er en fin lagringsdisk, men som hoveddisk/systemdisk er den mye dårligere enn de alternativene. Den har variabel rpm, dvs. at den spinner ned til 5400rpm så ofte den kan. Du vil ha en som har fast 7200rpm - velg gjerne WD om du vil. Jeg anbefaler Samsung F3-diskene. Lenke til kommentar
JackoWacko Skrevet 18. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 18. desember 2009 (endret) ok, ettersom jeg ikke likte fargen på hovedkortet (jada vet, litt idiotisk) kom jeg frem til dette: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=434394 den PSU'en så bra ut, bra pris også her er lista etter litt fiksing: http://www.komplett.no/k/shoplist.aspx?mod...1D-1D2CBFE06342 Endret 18. desember 2009 av JackoWacko Lenke til kommentar
jornboss Skrevet 18. desember 2009 Del Skrevet 18. desember 2009 (endret) Det hovedkortet der har 8X8 i CF, mens det jeg listet hadde 16X8. Det betyr ikke allverden - fargen derimot betyr ingenting:) Jeg ser at mange er opptatt av utseendet på innmat....., og jeg fatter det ikke - men jeg er snart 50 år og slike verdier har jeg forlengst lagt på hyllen. Men jeg skjønner deg (ehh kanskje ikke) haha Endret 18. desember 2009 av jornboss Lenke til kommentar
JackoWacko Skrevet 18. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 18. desember 2009 uff, så ikke det med 8x8 >< vel skjønner vel det at ikke alle bryr seg om utseende men jaja smaken er som baken ^^ får se litt mer da ;P Lenke til kommentar
jornboss Skrevet 18. desember 2009 Del Skrevet 18. desember 2009 Husk å fjerne pakken med 6 GB ram... Ellers ser det bra ut synes jeg. Lenke til kommentar
Pstereo Skrevet 18. desember 2009 Del Skrevet 18. desember 2009 Husk å fjerne pakken med 6 GB ram... Ellers ser det bra ut synes jeg. Men du er selvsagt enig i det jeg skrev om prosessor og HDD! Det er viktig. Lenke til kommentar
jornboss Skrevet 18. desember 2009 Del Skrevet 18. desember 2009 (endret) Ja enig... De er jo helt like men spesielt ved klokking er den bedre ja. Endret 18. desember 2009 av jornboss Lenke til kommentar
JackoWacko Skrevet 18. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 18. desember 2009 takk for hjelpen trur det blir det oppsettet der (uten 6gigen ja) Lenke til kommentar
Pstereo Skrevet 18. desember 2009 Del Skrevet 18. desember 2009 Ja enig... De er jo helt like men spesielt ved klokking er den bedre ja. Ja, det er vel sant... Men han velger den nå uansett Litt kjøligere tror jeg den også skal være! Lenke til kommentar
JackoWacko Skrevet 18. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 18. desember 2009 (endret) hey e-asy, så ikke posten din >< er det bare watten som er forskjellen på prosesorene? tenker også jeg endrer harddisk til en av de med 7200rpm Endret 18. desember 2009 av JackoWacko Lenke til kommentar
Pstereo Skrevet 18. desember 2009 Del Skrevet 18. desember 2009 hey e-asy, så ikke posten din >< er det bare watten som er forskjellen på prosesorene? tenker også jeg endrer harddisk til en av de med 7200rpm Ja, i bunn og grunn. Men det du først valgte er kompatibel med AM2-hovedkort(AM2+/AM3) også, det er ikke den du skal velge. Også er de 125W og 140W, dvs. mindre varmeutvikling i 125W-versjonen. Ellers har jeg lest om noen mindre forskjeller til 125W favør, men det er ikke snakk om mye. Men helt åpenbart den man velger Merker det mest når man skal klokke, som det ble nevnt. Og husk å endre harddisk! Til denne f. eks. Lenke til kommentar
jornboss Skrevet 18. desember 2009 Del Skrevet 18. desember 2009 Du må dobbelsjekk det hovedkortet ditt. Det jeg anbefalte støtter høyere ram-hastighet enn ditt. Vet ikke men kanskje må du drite i fargen..... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå