SuperTeD' Skrevet 18. desember 2009 Del Skrevet 18. desember 2009 (endret) sitter her nå med et speedtouchmodem som er omtrent like nyttig som hønsetenner. hadde en kompis over for å hjelpe meg med å få xboxen min på nett, og vi åpnet noen porter og skiftet MTU verdi og greier, men ingenting av dette hjalp xboxen min å komme på nett. Nå er det derimot ikke xboxen jeg vil ha hjelp med, den kan jeg ta siden. Problemet ligger nemmlig i modemet. For å få åpnet porter/aktivere UPnP osv. måtte jeg nemlig ringe ISP'en min (Tussa/Netway) for å få brukernavn/passord, dette gikk greit. Når ingenting vi prøvde så ut til å få xboxen min på nett fant nemmlig min kompis på å resette routeren til fabrikk instillinger. Dette førte selvsagt til at min ISP's brukernavn/passord ikke lenger fungerer. Jeg har søkt litt rundt og komt fram til at standard skal være Bruker: Administrator Passord: <blank>, men det fungerer heller ikke. Så nå sitter jeg her og ber instendig om at noen har en ide om hva jeg kan skrive for å få logget meg på modemet igjen, for ISP instillingene er nemmlig også borte, så nettet er dødt. EDIT: nytt spennende problem har oppstått: jeg får kontakt med routeren via kabel (har ikke prøvd Wlan enda), routeren tester positivt på internett tilgang, men jeg får ikke koblet pcen til nettet:/ Mvh EirikMH / SuperTeD Endret 19. desember 2009 av eirikmh Lenke til kommentar
Tjorven #138 Skrevet 18. desember 2009 Del Skrevet 18. desember 2009 hvilken software er det på modemet? og har du forsøkt passordet du fikk fra Tussa? Mulig du bare har tatt en "soft reset" Lenke til kommentar
SuperTeD' Skrevet 18. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 18. desember 2009 SW husker jeg ikke i hodet desverre og vet ikke om jeg kan sjekke dette uten å logge meg på. Har prøvd tussa sitt passord, uten hell... Ser det er en usb tilkobling på modemet, prøvde å koble til gjennom den, men fant ingen drivere som passet. Har en HP Pavillion dv6000 med Win7. Lenke til kommentar
bigggan Skrevet 18. desember 2009 Del Skrevet 18. desember 2009 Mange routere har et standard passord som f.eks. 1234, eller admin.. elns Lenke til kommentar
SuperTeD' Skrevet 18. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 18. desember 2009 (endret) 1234 fungerte gitt:) prøvde endel andre generic passord før men tenkte ikke så langt:) tusen takk:) EDIT: nytt spennende problem har oppstått: jeg får kontakt med routeren via kabel (har ikke prøvd Wlan enda), routeren tester positivt på internett tilgang, men jeg får ikke koblet pcen til nettet:/ Endret 19. desember 2009 av eirikmh Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå