Mojo Pin Skrevet 18. desember 2009 Del Skrevet 18. desember 2009 (endret) Er på utkikk etter rimelige gulvhøyttalere til en Onkyo TX-NR 807 receiver. Maks pris er ca 5000, men de kan gjerne være enda billigere. Jeg er ikke interessert i store monsterhøyttalere, da de skal stå i ei lita stue i leiligheta, der kjæresten er sjefen når det kommer til interiør Har sett på disse: - System Audio SA1530 - Dali Concept 6 Hvilke av disse ville dere gått for? Eller er det andre som dere mener er bedre, og ikke tar større plass? Endret 3. januar 2010 av Mojo Pin Lenke til kommentar
nahojdat Skrevet 19. desember 2009 Del Skrevet 19. desember 2009 Hva er din definisjon på nøytralt? Lenke til kommentar
Mojo Pin Skrevet 19. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 19. desember 2009 Hehe At de ikke er veldig store og dominerende i stua, og helst ikke veldig dype. Lenke til kommentar
nahojdat Skrevet 19. desember 2009 Del Skrevet 19. desember 2009 Noe sånt kanskje? Dynavoice F-6 EX 5.0 og en sub etterhvert. Eventuelt slikt i kombinasjon med sub: Dynavoice Magic FX-4 EX som er vinklet så kan henges høyt, eller Dynavoice Magic LCR-4 EX som er mer beregnet for å henges på vegg i ørehøyde (begge fås i hvit og sort). Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 27. desember 2009 Del Skrevet 27. desember 2009 Yamaha NS-555 er jo også et flott møbel å se på. Lenke til kommentar
Mojo Pin Skrevet 27. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 27. desember 2009 Yamaha NS-555 er jo også et flott møbel å se på. Ja, de var jo veldig pene. Noen erfaringer med lyden? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 27. desember 2009 Del Skrevet 27. desember 2009 (endret) Jeg har erfaringer med NS-777, storebroren. Disse kan spille veldig høyt uten at lyden blir forringet av den grunn. Det jeg hørte lød nøytralt og fint sammen med en Yamaha RX-V1900. Ingenting å utsette med tanke på den beskjedne prisen. Endret 27. desember 2009 av Slettet-XHLacM Lenke til kommentar
Mojo Pin Skrevet 28. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 28. desember 2009 (endret) Får man slanke, og ikke veldig dype gulvstående med god lyd, som ikke koster all verden? Tenker på noe i denne duren: Proson Reality 33 SA: eller Andersson S-500 Eller vil det gi lite tilfredstillende lyd ? Endret 28. desember 2009 av Mojo Pin Lenke til kommentar
nahojdat Skrevet 29. desember 2009 Del Skrevet 29. desember 2009 Da bør du nok helst ha sub i tillegg. Yamaha NS-555 nevnt oppe har jeg hørt og lest mye bra om. Utseende og bra lyd: XTZ 93 WMT Pyramide Med stativer selvsagt: XTZ 99 Floorstand Lenke til kommentar
powersound Skrevet 29. desember 2009 Del Skrevet 29. desember 2009 QLN Artech 8 er helt konge. Jeg er kjempe fornøyd med lyden på dem jeg har. Tight og dypt Her trenger du ingen ekstra sub =) Men jeg skal bytte ut mine nå for noen veggmonterte, for og få høytallerene opp fra gulvet... fruen har talt Lenke til kommentar
Mojo Pin Skrevet 30. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 30. desember 2009 Med en dybde på 45 cm, er de ikke akkurat diskret. Plassmangel og kjæreste krever at høyttaleren iallefall ikke er veldig dyp. Lenke til kommentar
powersound Skrevet 30. desember 2009 Del Skrevet 30. desember 2009 Med en dybde på 45 cm, er de ikke akkurat diskret. Plassmangel og kjæreste krever at høyttaleren iallefall ikke er veldig dyp. Vet åssen du har det :D Men at du da slipper sub er jo et pluss da:P en mindre boks i stua... hehe Lenke til kommentar
Mojo Pin Skrevet 3. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2010 (endret) Har sett på disse: - System Audio SA1530 - Dali Concept 6 Hvilke av disse ville dere gått for? Eller er det andre som dere mener er bedre, og ikke tar større plass? Synes Yamaha NS-555 blir i største laget =/ Endret 3. januar 2010 av Mojo Pin Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 3. januar 2010 Del Skrevet 3. januar 2010 Av de to ville jeg valgt Dali, hvis jeg ikke skulle hatt en subwoofer i tillegg. Lenke til kommentar
Mojo Pin Skrevet 3. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2010 Men hvis du kunne valgt fritt blant alle fronthøyttalere i omtrent samme prisklasse og størrelse, ville du valgt et annet par? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 4. januar 2010 Del Skrevet 4. januar 2010 Proson R63 MKII imponerte meg stort, men de er noe store. Lenke til kommentar
Mojo Pin Skrevet 7. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 7. januar 2010 De så veldig pene ut.. Æsj, kjipt å ha så dårlig plass =/ Jeg hører mange snakker så positivt om Dynavoice F-6. Er dette kun i forhold til den lave prisen, eller er det faktisk gode høyttalere? Spiller de f.eks. like bra eller bedre enn Dali's Concept 6 til 5000 ? Lenke til kommentar
Tomat1 Skrevet 8. september 2010 Del Skrevet 8. september 2010 De så veldig pene ut.. Æsj, kjipt å ha så dårlig plass =/ Jeg hører mange snakker så positivt om Dynavoice F-6. Er dette kun i forhold til den lave prisen, eller er det faktisk gode høyttalere? Spiller de f.eks. like bra eller bedre enn Dali's Concept 6 til 5000 ? Jeg har selv dali concept 6 høyttalere. Veldig forøyd! spiller kjempe bra! Hadde jeg kunne valgt igjen hadde jeg kjøpt de samme uten tvil. naboen har ett par splitt nye dynavoice høyttalere. syntes ikke det er så mye å skryte av... men lyden har veldig mye med forsterkeren og gjøre og.. lykke til De så veldig pene ut.. Æsj, kjipt å ha så dårlig plass =/ Jeg hører mange snakker så positivt om Dynavoice F-6. Er dette kun i forhold til den lave prisen, eller er det faktisk gode høyttalere? Spiller de f.eks. like bra eller bedre enn Dali's Concept 6 til 5000 ? Jeg har selv dali concept 6 høyttalere. Veldig forøyd! spiller kjempe bra! Hadde jeg kunne valgt igjen hadde jeg kjøpt de samme uten tvil. naboen har ett par splitt nye dynavoice høyttalere. syntes ikke det er så mye å skryte av... men lyden har veldig mye med forsterkeren og gjøre og.. lykke til oi, ser jo nå at dette er fra januar... Lenke til kommentar
Mojo Pin Skrevet 9. september 2010 Forfatter Del Skrevet 9. september 2010 Hehe, ja.. Kjøpte Concept 6 i januar også Lenke til kommentar
Tomat1 Skrevet 9. september 2010 Del Skrevet 9. september 2010 Hehe, ja.. Kjøpte Concept 6 i januar også åja! hehe. bra! (Y) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå