Gå til innhold

Mister nett i W7 etter litt tid

FaWkeS^

Anbefalte innlegg

Hei.

Har kjøpt meg W7 Ultimate 64bit versjonen og har problemer med nett.

I Vista så funka alt 100%, men ikke i W7. Problemet er at når eg bruker nettet så funker det, men med en gang eg setter igang uTorrent så kubber det iløpet av kun kort tid.

Har nyeste drivere til alt som er mulig og oppdatere.

Nettverks dingsen er en slik en trådløs USB duppedings (NetGear WN111v2).

Når nettet forsvinner så kan eg fremdeles åpne CMD og skrive ipconfig /all og eg får frem all infoen som vanlig, men når eg går inn på Nettverks og Delings senteret så har den ikke kontakt med ruteren. Har internet fra BKK (Altibox), og eneste måten og få nett på igjen er og koble til ruteren på nytt igje.

Noen som har noen ideèr om hva som kan være galt? Config etc ?

Takker for alle svar :)

Endret av FaWkeS^
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har du installert windows virtual pc? (og eventuelt XP Mode?).

jeg hadde også mystiske nettverksproblemer, som forsvant helt etter jeg fjernet Windows Virtual PC.

Kjører også W7 Ultimate 64bit (men hadde de samme problemene på Pro 64bit også).

Nope har ikke noen av de installert, dessverre. Skjønner ingenting. Hadde aldri trodd eg skulle si det, men eg savner nesten Vista ...

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Vet ikke om du har funnet ut problemet, men her var casen den samme.. Irriterte meg over det ett par dager, så fant jeg ut at på en eller annen måte hadde windows firewall klart å skru seg på.. Ikke bare ble nettet utrolig tregt med 2 firewaller men programmene ble og trege.. Ikke verdens beste møte med win 7, for jeg vet at en av de første tingene jeg gjorde var å fjerne won firewall.. Det skal sies at ideen kom til meg da "djevelen" poppet opp med en kontrollmelding angående et program.. Har win 7 64 bit pro..

Var kanskje litt tidlig ute, selv om det var irriterende med firewallen så var dety visst ikke det allikevel.. Kan se ut som det var intallert "feil" driver for nettverkskortet.. Avinstallerte og la inn oppdatert 64 bit driver.. Så ut som det ble lagt inn en default driver fra M$ som ikke gjenkjente mitt realtek 8111d nettverkskort.. Nå ser det ut som alt er oppe og går..

Fant løsningen her..

http://www.sevenforums.com/network-sharing...oads-8111c.html

Og det må nevnes at win 7 ikke ville at jeg skulle installere noen annen driver enn den dem hadde, så en avinstallasjon måtte til.. :roll:

Endret av Battone
Lenke til kommentar
Vet ikke om du har funnet ut problemet, men her var casen den samme.. Irriterte meg over det ett par dager, så fant jeg ut at på en eller annen måte hadde windows firewall klart å skru seg på.. Ikke bare ble nettet utrolig tregt med 2 firewaller men programmene ble og trege.. Ikke verdens beste møte med win 7, for jeg vet at en av de første tingene jeg gjorde var å fjerne won firewall.. Det skal sies at ideen kom til meg da "djevelen" poppet opp med en kontrollmelding angående et program.. Har win 7 64 bit pro..

Var kanskje litt tidlig ute, selv om det var irriterende med firewallen så var dety visst ikke det allikevel.. Kan se ut som det var intallert "feil" driver for nettverkskortet.. Avinstallerte og la inn oppdatert 64 bit driver.. Så ut som det ble lagt inn en default driver fra M$ som ikke gjenkjente mitt realtek 8111d nettverkskort.. Nå ser det ut som alt er oppe og går..

Fant løsningen her..

http://www.sevenforums.com/network-sharing...oads-8111c.html

Og det må nevnes at win 7 ikke ville at jeg skulle installere noen annen driver enn den dem hadde, så en avinstallasjon måtte til.. :roll:

Sorry har glemt eg hadde denne posten.

Problemet mitt er enda.

Har nyeste drivere av alt. Etter massiv google søking så viser det seg at det er sinnsykt masse folk som har samme problem.

Det de fleste er enige om, er at det er ikke problem hvis du kjører kablet, eller med PCI nettverks kort, bare hvis du har USB trådløs nett dritt dings..

Har klart og fikse problemet "litt" . Måtte sette opp så maskinen bytter mellom 2 ip'er og så rotet eg inne på services.msc (start, kjør, services.msc) og skrudde på en ting eller to der.

For meg ivertfall har det fint lite og si om windows firewall er hverken av eller på.

Edit: Ser den linken du posta så har han problemer med driverene. Eneste driverene som funker på w7 64bit er de eg har, og det er det er ikke kommet ut nye :(

Endret av FaWkeS^
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...