Frupp Skrevet 27. januar 2002 Del Skrevet 27. januar 2002 Til å begynne med må jeg bare understreke at jeg har veldig liten peiling på linux :smile: Ihvertfall så har jeg fått satt opp en boks med Mandrake 8,1. Har også fått konfigurert samba som PDC ( er det en norsk forkortelse for dette? ) og laget logon script osv. Når jeg prøver å logge på dette domene fra winme så går det helt strykende. logon scriptet kjører og alt er fryd å gammen :smile: MEN, hvis jeg prøver å joine fra en winxp maskin, så får jeg bare opp "access is denied" ( selv om jeg prøver samme brukernavn/passord som jeg brukte på me maskinen ( ja jeg har logget ut fra den )). Det hender også jeg får en annen feilmelding ""No mapping between account names and security IDs was done" Noen som har en annelse om hva jeg gjør feil? her er et utdrag fra samba loggen min -- [2002/01/21 17:31:34, 0] rpc_server/srv_netlog_nt.c:get_md4pw(154) get_md4pw: Workstation frank$: no account in domain [2002/01/21 18:05:34, 0] rpc_server/srv_samr_nt.c:_api_samr_create_user(1856) User frank$ does not exist in system password file (usually /etc/passwd). Cannot add account without a valid local system user. -- Men jeg fulgte følgende guide og la til maskinen frank http://samba.netfirms.com/ jeg har også kjørt en reg patch til winxp. Hadde vært fint om noen kunne hjulpet meg litt på vei :smile: takk takk Frank edit: jeg har samba 2.2.1a [ Denne Melding var redigert av: Frupp på 2002-01-27 03:52 ] Lenke til kommentar
Zenith Skrevet 29. januar 2002 Del Skrevet 29. januar 2002 Hmmmmmmm...Hos meg virketr det helt fint! :smile: Lenke til kommentar
larsal Skrevet 30. januar 2002 Del Skrevet 30. januar 2002 Husker fra NT 4.0 at den brukte en form for kryptering av passordene som ved standard samba oppsett ikke var implementert. Men det var i 1997-1998 så jeg er ikke sikker på om det er sånn nå.Imidlertid kunne men komme rundt det ved å disable funksjonen i registry i NT, eller ved å kompilere inn støtte for det i Samba. Det som var et poeng den gangen var at problemet ikke var i forhold til win95 Men det er en stund siden jeg var borti i det nå så jeg husker ikke detaljene. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå