Timeo Skrevet 18. desember 2009 Del Skrevet 18. desember 2009 (endret) Jeg har et stort 3-etasjers bur med masse moro å finne på, men hamsteren som jeg kjøpte for 2 dager siden og som virket veldig sosial og nysgjerrig, har bare gjemt seg inni det lille tre-huset sitt der det ikke er noen vindu e.l. å se ut/inn men er helt mørkt. Det var veldig kaldt når jeg bar han hjem i en tre-eske (EDIT: Papp-eske) og jeg har lest at hamster går i dvale om det blir kaldt. Leiligheten er litt kjølig også, siden varmekablene ennå ikke har fått opp varmen etter det ble så brått kaldt i går. Så kan det hende at hamsteren er i dvale? Jeg så han ute i går kveld før jeg gikk og la meg og da var det varmt og godt i leiligheten, men ellers har han vært i huset sitt. Eller trenger han bare litt tid til å bli vant med de nye omgivelsene? Det er en syrisk hamster. Endret 18. desember 2009 av Timeo Lenke til kommentar
archongamer Skrevet 18. desember 2009 Del Skrevet 18. desember 2009 Kun bodd med folk som har hamster, men mener å huske de brukte noen dager på å bli trygge som regel når de kom fra butikk. Jeg ville sett det ann, og fulgt med på at den fikk i seg mat og vann. Gjør den det er det nok ingen fare. Lenke til kommentar
Lumpness Skrevet 18. desember 2009 Del Skrevet 18. desember 2009 Hamster er også nattdyr, de er mest aktive om natten . Har den løpehjul inni buret ? Skal høres godt om natten for å si det mildt Lenke til kommentar
Timeo Skrevet 18. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 18. desember 2009 Har den løpehjul inni buret ? Den har puttet masse salat inni løpehjulet, av en eller annen merkelig grunn. Lenke til kommentar
Sigurdl Skrevet 18. desember 2009 Del Skrevet 18. desember 2009 Har den løpehjul inni buret ? Den har puttet masse salat inni løpehjulet, av en eller annen merkelig grunn. Høres ikkje ut som har bare har vert i huset sitt.... Men uansett, så lenge han får i seg mat å vatn, burde alt vert bra! Lenke til kommentar
archongamer Skrevet 18. desember 2009 Del Skrevet 18. desember 2009 Hamster er vel en hamstrer av natur.. Artig ordspill^^ Den tar med seg mat til steder den føler seg trygg for å spare opp. Eller bommer jeg helt nå? Mente hun jeg bodde med plukket ut mengder av mat fra de forskjellige hulene de hadde i buret. Lenke til kommentar
Timeo Skrevet 18. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 18. desember 2009 De hamstrer mat i kinn-poser, vet jeg, men hvordan de videre lagrer maten har jeg ikke peiling på Lenke til kommentar
Snublefot Skrevet 19. desember 2009 Del Skrevet 19. desember 2009 Gi den litt tid, det tar noen dager før den finner seg til rette. Samtidig så håper jeg du vet at disse dyrene er nattaktive. Det vil si at de sover på store deler av dagen, og er våken om natten. Lenke til kommentar
Mollymor Skrevet 23. desember 2009 Del Skrevet 23. desember 2009 Enig med de andre her. Hamstere er nattaktive dyr. De sover gjerne hele dagen, og våkner først til kvelden. De bruker også litt tid på å venne seg til omgivelsene, så jeg tror du bare skal være tålmodig Han er nok ute og går om natten, men når han blir trygg kommer han sikkert ut litt innimellom på dagtid også. Husk å ikke vekke ham når han sover. De kan bli syke viss de blir forstyrret mye når de sover Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå