Gå til innhold

Ny hamster som bare gjemmer seg i huset sitt


Anbefalte innlegg

Jeg har et stort 3-etasjers bur med masse moro å finne på, men hamsteren som jeg kjøpte for 2 dager siden og som virket veldig sosial og nysgjerrig, har bare gjemt seg inni det lille tre-huset sitt der det ikke er noen vindu e.l. å se ut/inn men er helt mørkt. Det var veldig kaldt når jeg bar han hjem i en tre-eske (EDIT: Papp-eske) og jeg har lest at hamster går i dvale om det blir kaldt. Leiligheten er litt kjølig også, siden varmekablene ennå ikke har fått opp varmen etter det ble så brått kaldt i går. Så kan det hende at hamsteren er i dvale? Jeg så han ute i går kveld før jeg gikk og la meg og da var det varmt og godt i leiligheten, men ellers har han vært i huset sitt.

 

Eller trenger han bare litt tid til å bli vant med de nye omgivelsene?

 

Det er en syrisk hamster.

Endret av Timeo
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Enig med de andre her. Hamstere er nattaktive dyr. De sover gjerne hele dagen, og våkner først til kvelden. De bruker også litt tid på å venne seg til omgivelsene, så jeg tror du bare skal være tålmodig :) Han er nok ute og går om natten, men når han blir trygg kommer han sikkert ut litt innimellom på dagtid også. Husk å ikke vekke ham når han sover. De kan bli syke viss de blir forstyrret mye når de sover ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...