fjarle Skrevet 18. desember 2009 Del Skrevet 18. desember 2009 Ukens murstein er fra Alcatel og har uttrekkbar antenne. Les mer Lenke til kommentar
Litek89 Skrevet 18. desember 2009 Del Skrevet 18. desember 2009 Duracell batteriene er nok rundt 0.2V høyere pr stk enn ladebatteriene. Derfor bør dere bruke noen ladebatterier. Totalt har dere .6 V høyere spenning inn på telefonen, noe som sikkert er grunnen til at den blir "litt" varm. Men jeg husker dette var FAMILIENS første telefon. Mor kjøpte den av en Netcom selger på gaten for dyre dommer i Oslo. Hadde i flere år et fantastisk dyrt abonnement. Men telefonen tålte mye, antennen var blant annet veldig grei å tygge på Tror den overlevde til rundt 2004 før den ble byttet ut med en litt nyere modell. Lenke til kommentar
fjarle Skrevet 18. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 18. desember 2009 Mja, jeg heller mer til at det var min eminente evne som loddeboltfører som ledet til varmeutviklingen. Kortsluttet vel et av batteriene underveis. Jeg var en smule unøyaktig i artikkelen. Det var nemlig batteriene som ble for varme til å holde i. Telefonen startet dog problemfritt i korte perioder inntil varmen ble uutholdelig, og jeg ble litt nervøs med tanke på å holde rundt den provisoriske anordningen Lenke til kommentar
Alt-Ctrl Skrevet 18. desember 2009 Del Skrevet 18. desember 2009 Minner. Husker jeg og fattern kjøpte en hver på gaten i Molde under jazzfestivalen back in zeh 90's. Grei telefon på den tiden, men ble fort utdatert. Var selvsagt et svinedyrt abonnement, men lærte leksa og handler neppe slike ting av folk på gata lenger. Lenke til kommentar
Litek89 Skrevet 19. desember 2009 Del Skrevet 19. desember 2009 Nå tar det vell heller ikke så lang tid for å prøve alle funksjonene telefonen har ^^ Lenke til kommentar
plankeby Skrevet 20. desember 2009 Del Skrevet 20. desember 2009 En uttrekkbar antenne hadde vel ikke vært dumt på nyere mobiler heller? Jeg har forstått det slik at når mobilantennene som stakk ut forsvant, så skapte det også dårligere dekning på telefonene. Teleselskapene måtte opp med flere master for å gi godt signal til stadig mer signalkresne mobiler. Lenke til kommentar
A-Jay Skrevet 20. desember 2009 Del Skrevet 20. desember 2009 Jepp, antennen forsvant av estetiske grunner. Egentlig fryktelig synd, da antenne på mobilen gir langt bedre dekningsforhold, noe som igjen gir lavere batteriforbruk og bedre dekning selv under dårlige forhold. Jeg hørte til og med om mobiler som fikk påmontert "falsk" antenne da de skulle selges i USA, da det tidligere var slik at mobiler "måtte" ha antenne der borte. Forstå det den som kan. Lenke til kommentar
Heilage Skrevet 21. desember 2009 Del Skrevet 21. desember 2009 Jeg var jo ti år gammel på tidspunktet denne kom, og jeg husker furoren som oppsto når en venn av meg kjøpte denne for sparepengene sine. Ah, det var tider det. Lenke til kommentar
:utakt Skrevet 22. desember 2009 Del Skrevet 22. desember 2009 Min første mobil! Go'klossen det, tenker jeg. Fra tida der jeg brukte Telenor Ring Kontant, en SMS kosta 1,50 og jeg kjøpte ladekort for 150 kr til stadighet. Jeg ble en racer på å huske mobilnumre, for når du fikk meldinger klarte ikke telefonen å koble avsender mot telefonlista di (altså sto det avsendernummer i displayet, ikke navn). Den uttrekkbare antenna var ganske morsom å fekte med. Særlig mot andre som hadde liknende telefoner, f.eks. en diger Motorola som også var "populær" blant oss fjortisene. Ingen spill eller andre morsomheter. Bare telefon. Old school. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg