jirh Skrevet 18. desember 2009 Del Skrevet 18. desember 2009 Eg har oppdaget et problem på foreldrene mine sin data, som eg da har prøvd og få reparert men til uten hell. problemet ligger i att nette/ web browserene låser seg (svarer ikkje) dette skjer svært ofte slik att nette nesten ikkje er råd og bruke er som og sitte på ei isdn linje eller liknende, eg har ikkje funne noen andre liknende feil på maskinen. Har prøvd og kjøre antivirus og søkt etter spywere og liknende har da ikkje funne noe der heller, har også reparert registera og renska maskina med cclener. setter pris på tips og råd angående dette problemet. mvh Jirh Lenke til kommentar
arnhild_57 Skrevet 18. desember 2009 Del Skrevet 18. desember 2009 Eg har oppdaget et problem på foreldrene mine sin data, som eg da har prøvd og få reparert men til uten hell. problemet ligger i att nette/ web browserene låser seg (svarer ikkje) dette skjer svært ofte slik att nette nesten ikkje er råd og bruke er som og sitte på ei isdn linje eller liknende, eg har ikkje funne noen andre liknende feil på maskinen. Har prøvd og kjøre antivirus og søkt etter spywere og liknende har da ikkje funne noe der heller, har også reparert registera og renska maskina med cclener. setter pris på tips og råd angående dette problemet. mvh Jirh Prøv å legg inn Firefox(hvis du ikke har denne borwseren), hvis du alt har denne, avinstaller og så legg inn Firefox på nytt. Lenke til kommentar
C-angel Skrevet 18. desember 2009 Del Skrevet 18. desember 2009 Er det innstallert en brannmur på pcen? Hadde samme problemet selv, og det viste seg at Zonealarm var synderen. Lenke til kommentar
jirh Skrevet 18. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 18. desember 2009 Takker for tipset men de kan virke som det er noe annet en browserene men noe som gjere til att dei låser seg vet ikkje helt kva enda :S har prøvd safari / opera / IE ingen stor forskjell på dei (alle tre har hatt samme problem) og tvilsomt att firefox vill gjere noen forskjell kan altids gjere ett forrsøk Lenke til kommentar
jirh Skrevet 18. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 18. desember 2009 Er det innstallert en brannmur på pcen?Hadde samme problemet selv, og det viste seg at Zonealarm var synderen. Ja det skal være brannmur på dataen, og trend antivirus, men er ikke helt sikker på om branmuren er aktivert det må eg nokk sjekke opp i, og kanskje se om det ligger noe zonealarm eller lignende der har ikkje funne noe tidligere men har ikkje hatt navn som eg har kunne gå etter, skal sjekke opp på dataen om ikkje so lenge takk for tipset Lenke til kommentar
jirh Skrevet 19. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 19. desember 2009 har prøvd tipsene eg fekk her desverre vart det ingen betring på problemet Lenke til kommentar
PerB Skrevet 19. desember 2009 Del Skrevet 19. desember 2009 Er det bare nettlesere som låser seg? Hva med andre program? Hvilket operativsystem er det på maskinen og er det oppdatert? Lenke til kommentar
jirh Skrevet 19. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 19. desember 2009 Er det bare nettlesere som låser seg? Hva med andre program?Hvilket operativsystem er det på maskinen og er det oppdatert? Det er windows home premium på maskinen alt er oppdatert, so langt som eg vet. har ikkje oppdaget att det skjer med andre programmer heller, har også sjekket opp i mistenklige filnavn. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå