EirikYeah Skrevet 18. desember 2009 Del Skrevet 18. desember 2009 Heisann. Jeg har en kjellerstue hvor jeg ofte har venner på filmkvelder, LAN etc. Derfor har jeg tenkt å "installere" en enkel seng til en person. Jeg vil ikke at dette skal være en helt vanlig seng, men jeg har en litt artig plan som jeg håper er mulig . Jeg ser etter en veldig enkel gjesteseng som kan vippes horisontalt ned fra veggen. Jeg ser for meg at senga ser ut som en enkel "militærseng", med ben på den ene langsiden og den andre langsiden montert i veggen ved noen henglser eller tilsvarende, slik at senga kan vippes ned. Og igjen, jeg er IKKE på utikk etter en seng som kan vippes VERTIKALT ned; det har jeg ikke plass til. Om en slik seng finnes, hadde det vært flott med en link . Hvis ikke, er det mulig for meg å lage en selv, ved å sette sammen produkter som kan kjøpes på nett? PS: Kan godt være dette er feil kategori, jeg var ikke sikker. Hvis det er feil, hadde det vært flott om en moderator kunne flyttet tråden til der den hører hjemme . Lenke til kommentar
ThOms-N Skrevet 20. desember 2009 Del Skrevet 20. desember 2009 Ikkje så mye arbeid egentlig. Et lite rammeverk (70x220) Skru gulvspon kant i kant med rammeverket.. Hengsler på beina så de folder seg sammen. Hengsler som treffer stender på veggen. Skummadrass fra en eller annen møbelplass. Skal madrassen være permanent må du bjelke hengslene ut noen cm fra veggen for å få senga skikkelig inntil. Jeg festet noe tilsvarende selv. Trakk de tilpassede sponplatene og skummadrass i svart skinn. Svartmalte rammeverket (1,5"x3" på høykant) og skrudde rammeverket fast på undersida av den ferdigtrekte madrasskonstruksjonen. Jeg tilpasset lengden på 2 svarte kjettinger, skrudde det i rammeverket og opp ein stender i steden for å ha bein på den. Satser på at jeg har forklart min løsning på ein måte som kan skjønnes. NB! Kapp hjørnene 45 grader for et finere resultat! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå