EirikYeah Skrevet 18. desember 2009 Del Skrevet 18. desember 2009 Heisann. Jeg er en filminteressert gutt som snart skal kjøpe sitt første hjemmekino annlegg. Problemet mitt er at jeg har ingen erfaring, lite kunnskap og begrensede midler. Derfor håpte jeg der kunne hjelpe meg her . Først av alt; jeg har ca. 5000,- til rådighet. Jeg vil helst ha tak i et 7.1 annlegg, med reciever, men dersom 5000,- ikke er nok til å få tak i et brukbart 7.1 som er verdt å kjøpe, kan jeg nøye meg med et litt bedre 5.1 annlegg. Annlegget trenger ikke å ha Blu-ray spiller, det har jeg selv. Annlegget må være lett å sette opp og stille inn, for som sagt, jeg har aldri gjort det før. Håper noen kan poste noen linker med anbefalinger. Hvis dere trenger å vite mer for å gi en bra anbefaling, vær så snill å spør . Takk! Lenke til kommentar
EirikYeah Skrevet 18. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 18. desember 2009 Har også noen andre spørsmål angående dette: - Jeg har et relativt lite rom som jeg skal rigge opp annlegget i (4M x 3M). Jeg regner med å sitte i en sofa 2M fra TVen (46"), med litt plass bak. Dette er fordi jeg har forstått det sånn at for å få best surround, må man sitte i midten av rommet. Stemmer dette? - Når dere nå vet størrelsen på rommet, vil dere da si at det vil være vits i å ha 7.1 surround? Det er jo dette jeg har sett for meg, men vil det bli for upraktisk til at det vil lønne seg i forhold til 5.1? Lenke til kommentar
nahojdat Skrevet 19. desember 2009 Del Skrevet 19. desember 2009 5000kr er ikke mye om du skal ha kvalitet, gå for et 5.0 anlegg i første omgang (så kan du kjøpe sub etterhvert). YAMAHA RX-V365 eller Onkyo TX-SR307B. Dynavoice F-6 EX 5.0 (fås også i hvitt eller calvados). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå