Gå til innhold

Eldre tv, lurt å skaffe ps3/x360? Hvordan er ps3's bakoverkompatibilitet?

Raijin

Anbefalte innlegg

Heisann,

Julen nærmer seg og konsollene har falt sykt i pris siden de ble introdusert på markedet.

Jeg har en eldre tv i stua. Det vil si null HD. Hadde egentlig tenkt å skaffe meg en ps2 slim, siden det er flust med gode spill til konsollen. Dog kom jeg å tenke på de nye konsollene, men er det noe vits med en ps3 eller en x360 når jeg ikke har hdtv?

Jeg har tenkt å skaffe meg ps3 før eller siden, og siden den er så billig nå, kunne jeg spart pengene jeg hadde tenkt å bruke på ps2 og bare skaffe en ps3. Dog, det forutsetter at bakoverkompatibiliteten er tilfredsstillende. Kan man også putte psx cd'er i ps3'en?

En mellomting når det gjelder det med oppløsning og sånt, ville jo vært å gå for en wii.

Dog, er det ikke så mange spill som frister...

Så, for å oppsummere:

Jeg kommer til å spille en del ps2-spill. Bør jeg gå for en ps2 eller en ps3?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Men den kjører ps1 spill i hvertfall. Xbox360 har i dag bedre bakoverkompatiblitet enn ps3slim.

Selv om du ikke får på langt nær samme oppgradering som du ville fått med en hdtv vil det være en stor oppgradering med tanke på fysikk, størrelse på områder og detaljer osv. Hdtv kan jo også skaffes senere.

Se på hvilke spill du har lyst på og kjøp deretter den konsollen som passer best.

Lenke til kommentar

takk for raskt svar,

litt kjipt da. Hadde håpet å kunne spare inn noen kroner samt teste ut noen av de nye titlene.

Er en haug med ps2-spill jeg aldri fikk satt meg ned og spilt, så da blir det en ps2. Da får jeg heller skaffe meg ps3 når jeg ordner meg hdtv :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...