Gå til innhold

Sniktitt: Ubuntu Lucid Alpha 1 sniktitt

Anbefalte innlegg

Ubuntu er jo blitt så bra nå at det er synd det er så lite skikkelig støtte for grafikk-kort. Joda, du får bilde og det meste fungerer, men den siste biten som skal til for at grafikken går i minst samme hastighet som i XP/W7 mangler fra mange grafikk-kort leverandører. Dette gjelder både 2D og 3D ytelse.

Forskjellen viser seg oftest når en prøver å kjøre 1080i på svak hardware som er designet til kravene XP stiller. At W7 også gjerne sliter er greit men det løser jo ikke problemet for Ubuntu brukere ;)

Selvsagt kan det i mange tilfeller være mulig å tweake seg fram til et godt resultat med forumer og google for å få en liten "multimedia" PC til å fungere optimalt med Ubuntu, men dette kan ta noen kvelder !

Føler bare at når jeg har inntrykk av at Ubuntu har optimal kontroll over alt inne i PCen og alt som er tilkoblet denne, så blir det litt kjipt at det bare skjermkortet som henger etter på grunn av dårlige drivere. Og, de "frie" driverene er de aller verste!

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...
Videoannonse
Annonse

Eg tykkjer òg at det gjerne kan kome fleire artiklar på nynorsk :)

"Kunne gjerne skrevet på nynorsk. Nynorsk var faktisk hovedmålet mitt, problemet er bare at jeg ikke har skrevet nynorsk på 12 år,..."

Det er lov å prøve, og eg tenkjer det hadde gått betre enn du trur.

Tykkjer faktisk det er bra at skjermdumpa er på nynorsk, sånn at skap-nynorskingar kanskje får med seg at programvara finst på nynorsk òg

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...