LeZimen Skrevet 18. desember 2009 Del Skrevet 18. desember 2009 Jeg kunne trengt litt hjelp med et problem jeg har hatt med pc-skjermen på min bærbare pc en god stund. Jeg har en to, snart tre år gammel HP Pavilion 17" dv9060 bærbar pc, som for en stund siden fikk problemer med skjermen. Det begynte med et rødt skjær nederst på skjermen - som jeg lett kunne få vekk ved å stille litt på fargeinnstillingene til skjermkortet (Nvidia Geeforce Go 7600). Men litt etter at jeg hadde fikset det kom det istedenfor et rødt skjær over hele skjermen. Jeg kan se skjermen, og det er fortsatt farger på den, men det er et rødt skjær over alt. Er det noen som kan ha noen tips til hva jeg kan gjøre, eller må jeg rett og slett sende den på en dyr reparasjon? Lenke til kommentar
ventle Skrevet 21. desember 2009 Del Skrevet 21. desember 2009 Hvis det er analog kobling mellom hovedkortet og skjermen (det er det vel gjerne, i hvertfall på en såpass gammel pc), kan det tenkes å være dårlig kontakt mellom skjermkabel og hovedkort. Er det helt rødt, eller mer rosa skjær? Er det helt rødt kan det være at både ledningen til grønn og blå ikke har kontakt, er det mer rosa/lilla er det nok bare den grønne som ikke sender. Hvis maskinen er kjøpt av norsk forhandler er du dekt av fem års reklamasjonsrett i henhold til forbrukerkjøpsloven, og en eventuell reparasjon skal ikke koste deg ei krone. Ta kontakt med forhandleren du kjøpte maskinen av. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå