Gjest Skrevet 18. desember 2009 Del Skrevet 18. desember 2009 Hei! Jeg har da prøvd mye rat, det ønsker å gjøre slik: Har dette i tekstboksen: Dette er bra test! Enda mere tekst Når jeg trykker på en knapp skal teksten bli slik: Dette er bra test! Enda mere tekst Det vil si at jeg har market "Enda mere tekst" og trykket på knappen: har prøv mye rart og får det ikke til. Noen som kan hjelpe meg? Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 18. desember 2009 Del Skrevet 18. desember 2009 Regex reg = new Regex("Enda mere tekst"); var m = reg.Match(rtf.Text); if(m.Success) { int sel_start = rtf.SelectionStart; int sel_len = rtf.SelectionLength; rtf.SelectionStart = m.Index; rtf.SelectionLength = m.Length; rtf.SelectionFont = new Font(rth.SelectionFont, FontStyle.Bold); rtf.SelectionStart = sel_start; rtf.SelectionLength = sel_len; } Lenke til kommentar
Gjest Skrevet 18. desember 2009 Del Skrevet 18. desember 2009 (endret) Jeg er desverre ikke en av de som koder i C#/C++ enda. Mulighet for å konvertere? Takk EDIT: "Enda mer tekst" er ikke det samme hvergang, så må være det som er market fra textboksen. Endret 18. desember 2009 av Gjest Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 18. desember 2009 Del Skrevet 18. desember 2009 Ah! Glemte meg når det gjelder språk. Hvis det er det som er markert, kan du gjøre dette: rtf.SelectionFont = New Font(rtf.SelectionFont, FontStyle.Bold) Lenke til kommentar
delfin Skrevet 18. desember 2009 Del Skrevet 18. desember 2009 Jeg er desverre ikke en av de som koder i C#/C++ enda.Mulighet for å konvertere? Takk EDIT: "Enda mer tekst" er ikke det samme hvergang, så må være det som er market fra textboksen. rtf.SelectionFont = new Font(rth.SelectionFont, FontStyle.Bold); Har ikke testet, har ikke VB her, men SelectionFont skal være (som navnet tilsier) markert tekst. Lenke til kommentar
Gjest Skrevet 18. desember 2009 Del Skrevet 18. desember 2009 (endret) Bleklager, men jeg kan ikke bruke selectionfont da jeg skrev feil i første posten. Det markerte skal blik slik: Dette er bra test! [ B ]Enda mere tekst[ / B ] Uten mellomrom mellom [ , ] og / Håper der forsatt kan hjelpe meg Endret 18. desember 2009 av Gjest Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 18. desember 2009 Del Skrevet 18. desember 2009 Ah! da ble det litt mer klart Funker ikke dette? rtf.SelectionText = "[b]" & rtf.SelectionText & "[/b]" Lenke til kommentar
Gjest Skrevet 18. desember 2009 Del Skrevet 18. desember 2009 (endret) Hmm, usikker hvordan jeg skal få din kode 100% vb.net. EDIT: Noe slikt da: txtPost.SelectedText = bbcodestart & txtPost.SelectedText & bbcodeend EDIT2: Det funker O.o Takker for hjelpen og inkluderer deg i about hvis det er greit? EDIT 3: Hvordan kan jeg sjekke om teskten er markert? Endret 18. desember 2009 av Gjest Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 18. desember 2009 Del Skrevet 18. desember 2009 Hehe gjør som du vil ^^ Vel... SelectedText viser alltid kun markert tekst, SelectionStart og SelectionLength hviser hvor den markerte teksten befinner seg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå