Gjest Slettet-Pqy3rC Skrevet 19. desember 2009 Del Skrevet 19. desember 2009 Kan jo medgi at diskettskyfling er noe akterutseilt, men jeg grøsser samtidig ved tanken på den dagen da legene benytter google for hjelp til å diagnostisere... Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 19. desember 2009 Del Skrevet 19. desember 2009 Kan jo medgi at diskettskyfling er noe akterutseilt, men jeg grøsser samtidig ved tanken på den dagen da legene benytter google for hjelp til å diagnostisere... Hvorfor? Leger vet ikke alt,ogom de tror det, og dermedikkevil innhente ny informasjon,så gjør man en dårligere jobb. AtW Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 19. desember 2009 Del Skrevet 19. desember 2009 Kan jo medgi at diskettskyfling er noe akterutseilt, men jeg grøsser samtidig ved tanken på den dagen da legene benytter google for hjelp til å diagnostisere... Det har skjedd allerede (vel han brukte wikipedia) , tipper han kom dit via google : http://www.nettavisen.no/skraablikk/article2290545.ece Det er nok mye innen det offentlige som burde vært revet og byggd opp fra grunnen av med langt bedre valg enn alt dritten som er nå per dags. Lenke til kommentar
Robbansvenske Skrevet 19. desember 2009 Del Skrevet 19. desember 2009 snarare så att kompetent it-folk flyr staten som med så mye annan kompetanse..så de som ska ha peil på pc og it de drikker kaffe og har møter, men det är gott før då slipper man ju jobba så mycket. Lenke til kommentar
IntelAmdAti Skrevet 19. desember 2009 Del Skrevet 19. desember 2009 Hva er problemet med disketter? Dette brukes fremdeles mange steder fordi det er et bra lagringsmedium til tekstfiler. Du skal sitte lenge og skrive før du opplever at dine 1,4 millioner tastetrykk ikke får plass på en diskett. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 19. desember 2009 Del Skrevet 19. desember 2009 Hva er problemet med disketter? Dette brukes fremdeles mange steder fordi det er et bra lagringsmedium til tekstfiler. Du skal sitte lenge og skrive før du opplever at dine 1,4 millioner tastetrykk ikke får plass på en diskett. Problemet er at det er dyrt, tungvindt, tidskrevende, og i tilegg er usikkert (både tilgang for utenforstående og datasikkerhetsmessig) AtW Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 19. desember 2009 Del Skrevet 19. desember 2009 Kan jo medgi at diskettskyfling er noe akterutseilt, men jeg grøsser samtidig ved tanken på den dagen da legene benytter google for hjelp til å diagnostisere... Leger har mye bedre søkeverktøy enn Google til akkurat det formålet. Legemiddelhåndboka på nett og i papirutgave og mye mer som jeg ikke har peiling på. (Hjelp, vi trenger en lege ..) Lenke til kommentar
iskari Skrevet 19. desember 2009 Del Skrevet 19. desember 2009 norge... verdens rikeste land pr. innbygger... go norge, go norge! we are the champions... or was that we are the shampoos? ikke rart at norge går til helvette i ei handlekurv.. når NAV er i spissen for noe, idiotene klarer jo ikke sørge for at vi har penger til jul engang... nei.. fuck NAV og fuck norge... avskaff monarkiet og innfør diktatur slik de på tinge ønsker... til helve**e med hele landet! Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 19. desember 2009 Del Skrevet 19. desember 2009 Dette er tydeligvis dråpen for mange. Lenke til kommentar
Robbansvenske Skrevet 19. desember 2009 Del Skrevet 19. desember 2009 Det borde upprättas en Nej till disketter i Norge kampanje.. Lenke til kommentar
del_diablo Skrevet 19. desember 2009 Del Skrevet 19. desember 2009 Staten bruker fortsatt disketter for levering av informasjon til leger i Norge. Les mer Hmmmmm............. WHAT?! Lenke til kommentar
doofus Skrevet 19. desember 2009 Del Skrevet 19. desember 2009 Var det ikke derfor vi fikk DIFI? D Lenke til kommentar
remerserr Skrevet 19. desember 2009 Del Skrevet 19. desember 2009 (endret) Er en sannhet med visse modifikasjoner dette, deler av landet bruker/er tilknyttet helsenettet (lokalt); men stemmer at systemet ikke er fullt oppe.... Endret 19. desember 2009 av Remerser Lenke til kommentar
Patience Skrevet 19. desember 2009 Del Skrevet 19. desember 2009 Korte, unødvendige innlegg kun egnet til å øke brukerens antall poster regnes som spam, og er derfor slettet. Vennligst ikke skriv i tråden med mindre det er relevant til trådens tema. Les gjerne punkt 1 i retningslinjene. Dette innlegget skal ikke kommenteres. Reaksjon på moderering gjøres eventuelt på pm. Tilbakemelding av generell karakter kan gjøres i Tilbakemeldinger om forumet. Lenke til kommentar
Habitats Skrevet 20. desember 2009 Del Skrevet 20. desember 2009 Hvorfor er jeg ikke det minste overrasket over denne nyheten...? Huff. Lenke til kommentar
WheelMan Skrevet 20. desember 2009 Del Skrevet 20. desember 2009 Var nylig innom lokal politistasjon og der hadde de IE6 på maskiner.(var bakom skrivebordet, ikke foran) IE6 er veldig vanlig. Dog, mange store selskaper har laget egne versjoner av IE6 - da med egne oppdateringer og patcher. Lenke til kommentar
PosteMonopolet Skrevet 20. desember 2009 Del Skrevet 20. desember 2009 ja det er nesten like ille som å bruke papirpost. Som dessverre endå er eit populært format blant offentlege etatar. Lenke til kommentar
xibriz Skrevet 20. desember 2009 Del Skrevet 20. desember 2009 Det er vel bare privat sektor som skjønner at tid er penger. Vente i 1 uke på en diskett kontra ett minutt på en e-post Lenke til kommentar
Lesst Skrevet 20. desember 2009 Del Skrevet 20. desember 2009 Herlig, absolutt herlig. Her sitter jeg, med et suprapubisk kateter, og venter på å få urinveien min operert. Skal bli overført fra St Olavs til riks. Men de må se røntgen bildene mine først. Tar 8 dager å sende de fra St olavs til Riks, også 8 nye dager for å få svaret sendt til Trondheim. Har ventet i 23 dager nå. Hadde vært kjekt om de faktisk brukte Norske Helsenett. Hadde spart en del tid og ressurser... Lenke til kommentar
Arex_x Skrevet 21. desember 2009 Del Skrevet 21. desember 2009 Utrolig mye siping og syting. Kan vi ikke bare sende informasjon til leger slik de gjør det i Bangladesh ? Eller Mongolia ? Sudan ! Der har de bra helsesystem ! Og til forfatter av artikkelen : Snakk om å legge opp til storm i vannglass. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå