GLN Skrevet 18. desember 2009 Del Skrevet 18. desember 2009 Har hatt routeren i snart 1 år nå, og problemene kommer og går. Lat som jeg er så har jeg ikke giddet å ta saken i hendene før nå. Samt at supportdelen til D-Link er tragisk. Det er nesten ut fra intet at routeren plutselig slutter å fungere. Den lyser rødt, noe som vil si at den ikke får signaler fra internett. Hverken det trådløse eller kablet nettverket fungerer. Har hatt den gamle routeren i backup som jeg har brukt når dette skjer. Men nå trenger jeg den trådløse pga nye datamaskiner i hus. Jeg har prøvd alt. Oppdatere firmware, resette, resette til fabrikkinstillinger, sette opp routeren på ny. Vis jeg prøver å koble den til etter et par dager, eller en uke, så kan den fungere helt optimalt i kanskje 1mnd eller 2 før den bare faller ut igjen. Hva kan være galt? Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 18. desember 2009 Del Skrevet 18. desember 2009 (endret) Det er endel DIR-615 som har feil, men vet ikke om dette er tilfellet hos deg. Den har jo ikke verdens beste hardware, så kan falle ut ved høy last av torrents etc. Det du kan prøve er å bruke den andre routeren som router og så koble på DIR-615 som rent trådløs-aksesspunkt. Dette gjør du ved å slå av DHCP (LAN) i DIR-615 og koble en av lanportene (ikke bruk internettporten på DIR-615). Endret 18. desember 2009 av la7dfa.com Lenke til kommentar
GLN Skrevet 18. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 18. desember 2009 Takk for tipset. Skal prøves imorgen. Lenke til kommentar
GLN Skrevet 19. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 19. desember 2009 Se der ja. Det fungerte. Får kjøre det slik litt fremover da. Men nå skal porter åpnes og forwardes i Topcom routeren(som er den gamle)? Takk for tipset igjen. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 19. desember 2009 Del Skrevet 19. desember 2009 Ja, du bør åpne porter i routeren eller bruke UPNP. DIR-615 er nå åpen som en låverdør. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå