MrEspen Skrevet 9. januar 2010 Del Skrevet 9. januar 2010 Du lar telefonen laste ned selv om den roamer, så lenge du er i Norge vil du bli belastet i henhold til Tele2s datapriser. Bare pass på å sette den til å nekte tilkobling hvis den roamer når/hvis du reiser til utlandet, ellers kan det fort bli dyrt... Lenke til kommentar
1-2-3 Skrevet 9. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2010 Datapriser? Snakker vi internett gjennom mobilnettet? Men jeg har da ikke slått på det? Hvem skal jeg snakke med, Elkjøp eller Tele2? Lenke til kommentar
Stringer Skrevet 10. januar 2010 Del Skrevet 10. januar 2010 Datapriser? Snakker vi internett gjennom mobilnettet? Men jeg har da ikke slått på det? Hvem skal jeg snakke med, Elkjøp eller Tele2? Selv om det står at du roamer med Tele2 har ikke dette noen praktisk betydning. Årsaken er at Tele2 ikke har sitt eget nett i Norge, og derfor roamer man hele tiden her. Hvis du legger inn f.eks Netcounter vil du kunne måle nettbruken din, og se at du ikke laster ned noe via mobilnettet. Lenke til kommentar
1-2-3 Skrevet 11. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 11. januar 2010 Ahh, okay. Takk for svar! Lenke til kommentar
1-2-3 Skrevet 16. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 16. januar 2010 Aha! Spica ser ut til å bli oppdatert til 2.0: http://www.mobilfakta.no/nyheter/android-2...laxy-spica.html Mange utenlandske nettsteder som slår det opp også! Lenke til kommentar
lin27 Skrevet 22. januar 2010 Del Skrevet 22. januar 2010 Vurderer å kjøpe en av disse telefonene: Samsung Galaxy Spica HTC Hero Samsung Galaxy Har prøvd både galaxy spica og Hero i butikken, men får jo ikke noe ordentlig inntrykk. Bare for å presisere en ting: Jeg har absolutt ikke noe behov for noen profftelefon, og er ikke spesielt opptatt av at den må ta gode bilder. Har i dag en LG KF750 Secret som har fungert greit nok, men som er utrolig dårlig batterilevetid på. Bruker telefonen relativt mye til å ringe meg (har ikke hustlf), så må lades hver dag,hvilket er utrolig irriterende. Uansett, har som sagt prøvd begge, men har ett viktig spørsmål: KAN MAN BYTTE BAKGRUNN PÅ SAMSUNG GALAXY SPICA??? Verken jeg eller den ansatte i butikken klarte å få byttet bakgrunnen. For det første fant jeg ikke noe eget valg for tema/skjerm under innstillinger, samt at mappen kalt "Galleri" var tom. Jeg håper at dette bare er fordi en eller annen idiot har klart å slette alle bildene som lå der, og at jeg kunne brukt dem som bakgrunner om de fremdeles hadde ligget der? Eller må man rett og slett nøye seg med det landskapsbildet som er på tlf (det var i hvert fall på den telefonen jeg prøvde)? Kan jo bli ganske lei av telefonen om jeg ikke har mulighet til å bytte bakgrunn.... Har prøvd å søke om dette på nettet, men har ikke funnet noe.... Foruten dette må jeg si at HTC Hero og Samsung Galaxy Spica virket forholdsvis jevnbyrdige på de tingene som betyr noe for meg. Jeg hadde nok kommet til å velge Hero'en hadde det ikke vært for at den er endel dyrere, samt at jeg ikke er særlig begeistret for designen. Som jente synes jeg det er litt kjekt med en litt mer feminin mobil, så jeg tenkte på Galaxy Spica i hvit (og grønn). Hero i hvit blir kjempefort stygg har jeg sett, ikke spesielt fin heller, da hadde jeg heller valgt brun. I tillegg lurte jeg litt på en ting angående Samsung Galaxy (i7800). Er det jeg som har misforstått eller har denne telefonen ikke mulighet for å bruke vanlig telefontastaturoppsett når man skriver tekstmeldinger? Synes det er kjempevanskelig å treffe tastene med såkalt qwerty tastatur. Svar mottas med stor takk! :-) Lenke til kommentar
MrEspen Skrevet 25. januar 2010 Del Skrevet 25. januar 2010 Mange spørsmål ja, skal prøve å svare på noen: Bakgrunn: Alle Android telefoner kan skifte bakgrunn. Batteri: Min erfaring med Spica er håpløs her, den går fra nesten fullt til tomt over natta. Mulig jeg har en modell med defekt batteri... Tastatur: På Spica har Samsung lagt ved et "vanlig" mobiltastatur, men de har prestert å få til at man ikke kan skrive ÆØÅ med det (hvertfall ikke det lille jeg prøvde), vet ikke hvilke tastatur som ligger på Galaxy, men på Hero har vel HTC laget sitt eget, dette tastaturet er også tilgjengelig for nedlastning for andre telefoner på xda-developers.com Lenke til kommentar
snartenkt Skrevet 4. februar 2010 Del Skrevet 4. februar 2010 Omtale av HTC Magic sier at den ikke har noe særlig bra batterikapasitet, men Spica sier noen har veldig bra og noen sier veldig dårlig (tre dager i følge de som mener kapasiteten er bra). Hva er sannheten her? Lenke til kommentar
dincene Skrevet 4. februar 2010 Del Skrevet 4. februar 2010 Omtale av HTC Magic sier at den ikke har noe særlig bra batterikapasitet, men Spica sier noen har veldig bra og noen sier veldig dårlig (tre dager i følge de som mener kapasiteten er bra). Hva er sannheten her? Jeg har spica. Jeg ringer et par ganger om dagen og sender noen meldinger om dagen og da holdt bateriet sånn cirka 3 dager. Jeg opplever det ikke som helt normalt egentlig. Har hatt en samsung mobil før og er vant å lade opp hver fjerde dag eller deromkring. Det som jeg syntes var lite grann negativt med Spica var at bateriet "døde" plutselig under samtalen.... jeg kunne ha likt et litt tidligere varsel enn bare noen minuter før det er tomt. Lenke til kommentar
larsg Skrevet 5. februar 2010 Del Skrevet 5. februar 2010 Bare ringing og sms så går den nok i 3 dager , men med litt surfing,Spotify og slikt , må jeg lade hver eneste dag. Omtale av HTC Magic sier at den ikke har noe særlig bra batterikapasitet, men Spica sier noen har veldig bra og noen sier veldig dårlig (tre dager i følge de som mener kapasiteten er bra). Hva er sannheten her? Lenke til kommentar
MrEspen Skrevet 5. februar 2010 Del Skrevet 5. februar 2010 Jepp, det kombinert med at den plutselig bestemmer seg fra å gå tom for strøm er litt frustrerende... Lenke til kommentar
dincene Skrevet 5. februar 2010 Del Skrevet 5. februar 2010 Spica har ø,æ,å taster på tastatur. Det er bare å holde a litt lengre inn så dukker opp valg mellom de der bokstavene Ja og angående bateriet og surfing så kan jeg ikke omtale meg. Jeg surfer ikke Lenke til kommentar
wr450 Skrevet 10. februar 2010 Del Skrevet 10. februar 2010 Spica har ø,æ,å taster på tastatur. Det er bare å holde a litt lengre inn så dukker opp valg mellom de der bokstavene Ja og angående bateriet og surfing så kan jeg ikke omtale meg. Jeg surfer ikke har prøvd det med å holde a litt lengre inn men dukker ikke opp noe valg mellom ø,æ,å da, kommer tallet 2 da. Lenke til kommentar
wr450 Skrevet 10. februar 2010 Del Skrevet 10. februar 2010 Noen som vet hvor jeg kan laste ned norsk tastatur til spica? helt håpløst uten æ,ø,å Lenke til kommentar
larsg Skrevet 12. februar 2010 Del Skrevet 12. februar 2010 Scandinavian keyboard og Norwegian dictionary på market. Noen som vet hvor jeg kan laste ned norsk tastatur til spica? helt håpløst uten æ,ø,å Lenke til kommentar
larsg Skrevet 12. februar 2010 Del Skrevet 12. februar 2010 Ser ut til att batteriet blir bedre og bedre efterhvert på Spica,n. Nå greier den fint 4 døgn på vanlig bruk (Tlf. SMS , litt værmelding ,trafikanten og sjekking av Gmail pluss vekkerklokke) Har i dag igjen 70% batteri etter 50 minutter film i gårkveld , telefonen ble da ladet i går morges. Lenke til kommentar
Leo_Khenir Skrevet 12. februar 2010 Del Skrevet 12. februar 2010 Ser ut til att batteriet blir bedre og bedre efterhvert på Spica,n. Nå greier den fint 4 døgn på vanlig bruk (Tlf. SMS , litt værmelding ,trafikanten og sjekking av Gmail pluss vekkerklokke) Har i dag igjen 70% batteri etter 50 minutter film i gårkveld , telefonen ble da ladet i går morges. Du har opplagt Spica Går det an å endre menyspråket til engelsk men beholde det norske tastaturet? (slik som f.eks iPhone) Lenke til kommentar
Mojo Pin Skrevet 12. februar 2010 Del Skrevet 12. februar 2010 Ser ut som om folk har diskutert en del om det jeg prøver å finne ut av her Fordeler/Ulemper; Samsung Galaxy vs HTC Hero? Hvilken ville folket valgt? Prisen er vel så og si lik! Lenke til kommentar
hubbix Skrevet 15. februar 2010 Del Skrevet 15. februar 2010 Eller bør jeg droppe begge to og heller gå for HTC Tattoo som har Android 1.6? Bare for å nevne noe tatto har ikke Capasativ skjerm den bruker resestive. Lenke til kommentar
larsg Skrevet 15. februar 2010 Del Skrevet 15. februar 2010 Gikk fint det , føltes faktisk ut som telefonen ble kjappere i bruk da jeg skifta til engelske menyer. Ser ut til att batteriet blir bedre og bedre efterhvert på Spica,n. Nå greier den fint 4 døgn på vanlig bruk (Tlf. SMS , litt værmelding ,trafikanten og sjekking av Gmail pluss vekkerklokke) Har i dag igjen 70% batteri etter 50 minutter film i gårkveld , telefonen ble da ladet i går morges. Du har opplagt Spica Går det an å endre menyspråket til engelsk men beholde det norske tastaturet? (slik som f.eks iPhone) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå