Gå til innhold

HTC Magic, Samsung I5700 Galaxy Spica, HTC Tattoo eller HTC Hero?

1-2-3

Anbefalte innlegg

Takk for tilbakemeldinger!

Var på Elkjøp i dag. Jeg får en ny telefon. De hadde den ikke inne nå, men den kommer på torsdag.

At Android er skyld i WiFi-problemene er jo kjempebra! Det betyr jo at det garantert kommert til å bli løst med en oppdatering. Takk og pris for at det ikke var maskinvaren.

Var fornøyd med telefonen ellers. Den eneste grunnen til at jeg vurderte Hero var Sense. Når jeg har trykket på Samsungen et par timer så har jeg liksom sett alt. Men her kommer jo Android Market inn da. Og Sense blir vel sikkert også tilgjengelig i Market snart, så da er det ikke noe problem.

At Samsung PC Studio ikke virker med Windows 7 kommer vel til å bli løst? Ville vært helt merkelig om Samsung ikke laget en ny Windows 7-vennlig versjon.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Forreten så kan jeg ikke garantere at jeg ikke kommer til å irritere meg on Google Nexus One blir lansert i Norge i neste uke og bare koster ca 3000 kr. Hmm, jaja.

http://www.itavisen.no/831842/prisen-avslort

Du trenger ikke deppe ennå i alle fall, at Nexus blir lansert i norge allerede neste uke tror jeg ikke en dritt på...at du kan huke fatt i den online, muligens...men noen lansering kommer ikke før Google inngår avtaler med norske operatører. Og det har vel ennå ikke skjedd.

Lenke til kommentar

Google Nexus One så kul ut.

Da har jeg en plan. Beholder min Galaxy en stund, venter med å skaffe meg Google Nexus One til den blir testet av norske nettsider og til den blir tilnærmet fri for bugs.

1-2-3. Du snakket om Sense. Tror neppe du får lastet ned Sense. Sense er HTC sitt nye grensesnitt som de har lagt på toppen av Android. Er ikke så viktig for meg siden Galaxy funker greit som den gjør. Det jeg håper mest på er en oppgradering til Android 1.6 eller helst 2.0. En oppgradering som gjør det mulig å bruke Google Maps Navigation når det er tilgjengelig i Europa.

Wi-Fi problemet jeg hadde har i dag (lørdag) uteblitt. Har surfet en del og har ikke fått noen feil i dag. Får se i morgen om det bare var tilfeldigheter. Jeg lastet ned noen apps som kanskje hjalp litt, men vet ikke sikkert.

Vet ikke om Samsung PC Studio feat. Windows 7 problemet blir løst. Får bare håpe Samsung bryr seg litt om forbrukerne og legger ut en versjon for Windows 7. Skulle ikke være store operasjonen skulle jeg tro. De må bare få ut fingeren.

Endret av wassiboy
Lenke til kommentar

Da fant jeg Samsung PC Studio for Windows 7: Samsung PC Studio - Windows 7

Innstalasjonen gikk greit men et nytt problem dukket opp. Kjørte oppkoblingsveiviser men programmet fant ikke Galaxy. Når du 1-2-3 får prøvd, kan du gi tilbakemelding om du fikk samme problem? Og hvis det er noen luringer her som har peiling så vil jeg/vi gjerne ha tilbakemedling om hvordan jeg/vi kan fikkse problemet. Gjelder oppkobling via kabel.

Endret av wassiboy
Lenke til kommentar

Skal teste dette når jeg får telefonen.

Om jeg ikke får lastet ned Sense, så finnes det sikkert tilsvarende program jeg kan laste ned for å tilpasse menyene etter behov? aHome var nevnt tidligere i tråden.

Lenke til kommentar

Er det noen som har litt god kjennskap( dvs bedre enn meg) til android, spesifikt på HTC Magic?

Jeg har gitt HTC Magic i gave til min kjære, og selv kjøpt Htc Hero, men har her funnet ut at Magic'n er litt kjipere i oppsettet. Har sett en ROM update på HTC sin hjemmeside, men hva er dette? Hva er en ROM update, og hva bedre gjør det på tlf, evt?

Og har det sense 2.0 kommet? Noen andre kule tips o.l jeg kan få gjort på f.eks min egen Hero, eller Magic'n? Kalenderen og klokka var tydeligvis kjip på Magic'n også

edit: lurer også på: fant ut noen skins, men her måtte man laste ned "open home" skulle ligge på market, men fant det verken med Hero eller Magic... why?? Masse jeg ikke har funnet der, som folk mener skal ligge der.. ? Hvor nøye må man evt taste inn software navnet?

Tusen hjertelig takk på forhånd!

Endret av larhog
Lenke til kommentar

Til dere som sliter med wifi, er det snakk om at den kobler seg ned etter en stund? Isåfall er dette androidspesifikt og har med strømsparing å gjøre, løsningen heter keepwifi, ligger på market og holder wifitilkoblingen oppe selv om telefonen går inn i strømsparemodus. For meg har den fungert godt...

Til deg over her som har endel spørsmål:

ROM update gir deg en nyere versjon av innholdet på telefonen, på magic som stort sett er vanilla android (android uten noen tilleggstilpassninger) vil det i all hovedsak bety at du oppgrader fra android 1.5 til android 1.6, noe som gir deg litt mer avansert wifi-innstillinger samt endel småfiks her og der...

Grunnen til at du ikke kan laste ned Open Home (som trengs for å legge til skins) er at dette koster penger, betalapplikasjoner er per nå ikke tilgjengelig for norske brukere av android market, men dette er noe som kommer etterhvert. Hvis du ikke har tålmodighet til å vente så finnes det løsninger på hvordan man kan kjøpe applikasjoner selv om man er i norge, prøv å google det.

Lenke til kommentar

Det er ingen veldig store endringer: 1.6 featurelist. Men for min del som trenger mer avansert wifiinnstillinger for å logge på nettverket på jobben var oppgradering vel verdt det, globalt søk er jo også kjekt... Men om det er verdt å måtte sette opp igjen telefonen på nytt etterpå får bli en vurdering du må gjøre selv :)

Det kan også være lurt å sjekke at du ikke benytter deg av applikasjoner som ikke er støttet i 1.6

Lenke til kommentar
Det er ingen veldig store endringer: 1.6 featurelist. Men for min del som trenger mer avansert wifiinnstillinger for å logge på nettverket på jobben var oppgradering vel verdt det, globalt søk er jo også kjekt... Men om det er verdt å måtte sette opp igjen telefonen på nytt etterpå får bli en vurdering du må gjøre selv :)

Det kan også være lurt å sjekke at du ikke benytter deg av applikasjoner som ikke er støttet i 1.6

Ålreit.

Vet du evt om hvordan man legger om telefonen til norsk? (Magic) Jeg fikk min Hero, visstnok i engelsk, men valgte norsk, og vips var den norsk, men det gikk ikke for Magic. - Hadde ingen valg.

Og en ting til, - sim kort.

Når, på man får meldinger, på magic, så lagrer den visstnok på sim-kort. hvordan får man endret dette? :S Dette skjer ikke med Hero.

Lenke til kommentar

Jeg kjenner ikke til hvordan HTC har gjort ting i Hero og Magic, verken med språk eller lagring av SMS, men at SMS lagres på SIM-kort hørtes jo litt 1990 ut. Når jeg kikker på den telefonen jeg har atm. (Samsung Galaxy Spica) så kan jeg administrere meldinger som ligger lagret på simkortet, dette er meldinger som er mottatt mens simkortet er brukt i en telefon uten mulighet for lagring på telefonen, de vises ikke sammen med de andre meldingene. Men jeg vet ikke om noe valg for å velge hvor meldinger lagrer seg. Kan du sjekke når du står i meldingslista om du får opp noe når du velger "meny / innstillinger / administrer SIM-kortmeldinger", og om disse i tilfelle er de samme som ligger i selve meldingslista?

Lenke til kommentar

Da har jeg fått en ny Samsung Spica. Den begynte å lade med en gang, og slo seg på ved første forsøk. Bra! Ingen tvil om at det var noe galt med den andre altså.

Jeg har lastet ned PC Studio, og det klarer ikke å finne telefonen min heller. Samme problem som du har, wassiboy. Prøvde også å koble til med Bluetooh, men da fikk jeg følgende feilmelding: "Cannot authenticate the phone."

Ekstremt svakt av Samsung å ikke ha dette på plass. Amatørmessig vil jeg si. Da må jeg vel legge inn alle kontaktene mine manuelt på telefonen da...

Lenke til kommentar

Er det mulig å få smileys når en skriver medlinger med denne telefonen? Må jeg laste ned et eller annet fra Market?

Edit:

Det blir visst smileys når jeg har skrevet ferdig meldingen. Bare når jeg skriver at de ser ut som kolon og parentes. ;-) (sånn, hehe)

Endret av 1-2-3
Lenke til kommentar

Samsung PC studio finnes i en ny version klar for nedlasting , enkelt og greit kalt New PC Studio.

Begge fungerer greit med Windows XP , men det har vaert noen problemer med Vista og Windows7...Men noen har faat det til aa funke med disse 2 og men det medfoerer gjerne endel ekstra arbeide i form av at brannmurer, antivirus etc. maa slaas av foerst.

Lenke til kommentar
Stusser på at det er en liten R rett ved symbolet som viser dekningen. Hva betyr denne?

Antakeligvis at du roamer, det betyr ikke annet enn at du er gjest i et annet nettverk. Tele2 er vel bl.a. kjent for å roame...

Vanligvis er dette noe som sier at du ikke er i ditt hjemmenettverk, og endel programmer legger begrensninger i hvor mye datatrafikk du kan bruke når du roamer, da det vanligvis betyr at du er utenlands og datatrafikk koster flesk. Med andre ord kan du få problemer med at noen programmer ikke vil koble seg mot internett, det er ikke en feil med din telefon, heller at du har en dårlig operator.

Lenke til kommentar
Stusser på at det er en liten R rett ved symbolet som viser dekningen. Hva betyr denne?

Antakeligvis at du roamer, det betyr ikke annet enn at du er gjest i et annet nettverk. Tele2 er vel bl.a. kjent for å roame...

Vanligvis er dette noe som sier at du ikke er i ditt hjemmenettverk, og endel programmer legger begrensninger i hvor mye datatrafikk du kan bruke når du roamer, da det vanligvis betyr at du er utenlands og datatrafikk koster flesk. Med andre ord kan du få problemer med at noen programmer ikke vil koble seg mot internett, det er ikke en feil med din telefon, heller at du har en dårlig operator.

Ja, jeg har Tele2. Mer er ikke roaming j***** dyrt? Står jo her at roaming er av. Eller at jeg har muligheten til å slå på, hvilket indirekte betyr at roaming-funksjonen er av. Ehh, hva gjør jeg med dette?

Endret av 1-2-3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...