larhog Skrevet 25. desember 2009 Del Skrevet 25. desember 2009 På tide å svare litt: Til deg som lurer på Hero VS HD2, heeeelt klart HD2 for min del. Det er absolutt drømmetelefonen hvis du ikke synes den blir for stor i lommen... Eneste jeg føler er dårligere på HD2 er skjermtastaturet, men snakker vi tross alt windows mobile, så det finnes flere erstatninger der ute som bør fungere. Og ja, jeg har over gjennonsnittet kjennskap til begge platformene vil jeg påstå, men jeg skal innrømme at jeg bare har testet HD2 en snau uke, altfor kort synes jeg! Takk for svar. Er ekstremt usikker. Bare lyst på en ny gadget telefon, noe annet å anbefale evt da? sett mye på N97 også.. Er bare det at jeg har hørt mye om dette android, og det virker mer "lekent" og morsomt enn ett WM os, virker alt for business for min del tror jeg. Men samtidig verdsetter jeg en god proff-tlf. Men står helt fast.. Lenke til kommentar
1-2-3 Skrevet 25. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 25. desember 2009 (endret) Hvilket minnekort kan jeg bruke i Spica forresten? Jeg kjøpte et minnekort til min gamle Sony Ericsson-mobil en gang. SanDisk M2 8 GB. Kan det brukes? Edit: Følger minnekort med forresten? Endret 25. desember 2009 av 1-2-3 Lenke til kommentar
1-2-3 Skrevet 25. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 25. desember 2009 Hvordan er musikkspilleren? Bra lyd? Stiller ikke så veldig store krav, men er den på høyde med musikkmobilene til Nokia og Sony Ericsson f.eks? Jeg er vant til Nokia 5310. Lenke til kommentar
MrEspen Skrevet 25. desember 2009 Del Skrevet 25. desember 2009 Personlig synes jeg bare HD2 er en mer WOW-telefon, med den ekstreme skjermen på 4.3"... Minnekort er MicroSD og den støtter SDHC-standarden, per nå bruker jeg selv et på 4gb fra sandisk. SonyEricsson brukte vel transflash ellerno annet rart en stund, men har i det siste byttet ut til MicroSD også de, så da spørs det egentlig hva slags format kortet ditt er... Jeg har ikke stort å sammenligne med når det gjelder musikkspilleren, og jeg har kun benyttet spotify til å høre på musikk, men i mine ører låter det bedre enn det både sonyericsson w880i og ipod nano gjør, andre musikktelefoner jeg har hatt kan ikke sammenlignes da de ikke har støttet 3.5 jack tilkobling.... Lenke til kommentar
1-2-3 Skrevet 26. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 26. desember 2009 (endret) Jeg har et minnekort av denne typen: http://www.multicom.no/PartDetail.aspx?q=p...36%3br:teknofil Kan det brukes? Følger det ikke med minnekort i det hele tatt? Og hva er egentlig SDHC-standaren? Hva innebærer det? Edit: Hehe, Google vettu. SDHC gir større lagringskapasitet og raskere overføringshastighet, riktig? Så det er å anbefale da? Endret 26. desember 2009 av 1-2-3 Lenke til kommentar
MrEspen Skrevet 26. desember 2009 Del Skrevet 26. desember 2009 Det kortet du har er MemoryStick, det er ikke det samme som MicroSD, du må derfor ha nytt minnekort. Det pleier vanligvis å følge minnekort med i salgsesken, det fulgte med 1gb til Samsung Galaxy Spica... SDHC betyr igrunn bare at det støtter en standard som går høyere i størrelse og har bedre overføringshastighet. De aller fleste MicroSDkort som selges i dag er SDHC, og de aller fleste nyere mobiler (og kameraer etc) som støtter SD støtter også SDHC Du bør finne deg et kort fra denne listen MircroSD SDHC Lenke til kommentar
1-2-3 Skrevet 26. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 26. desember 2009 Takk for kjapt svar! Er det stor forskjell på de forskjellige merkene? Kingston, SanDisk? Lenke til kommentar
MrEspen Skrevet 26. desember 2009 Del Skrevet 26. desember 2009 I utgangspunktet er det forskjell på overføringshastighet på de forskjellige klassene og merkene, men i praksis brukes disse kortene gjerne til å lagre bilder og musikk på, og til det er de praktisk talt like gode. Forskjellen kommern først tilsyne hvis man kjører programmer fra minnekortet (du kan gjøre dette på android, men det er ikke rett frem), eller hvis man bruker minnekortet i kamera som tar høyoppløslige bilder. Lenke til kommentar
twb Skrevet 26. desember 2009 Del Skrevet 26. desember 2009 Jeg har både Galaxy (den med AMOLED) og Hero. Noen erfaringer: WiFi: Noe jeg ikke har sett nevnt i tester og kommentarer andre steder er at Hero har bedre WiFi-mottaker enn Galaxy. Med Hero surfer jeg greit på trådløse nett som Galaxy ikke finner en gang. Skjerm: Galaxy har AMOLED-skjerm som er klart mer lyssterk. Men i bruk oppleves den ikke som noe bedre enn Hero sin skjerm. AMOLED bruker mindre strøm, men jeg har ikke sett at dette gir seg utslag i vesentlig bedre batteritid på Galaxy. AMOLED er altså ikke noe vesentlig å legge vekt på etter min mening. Kamera: Galaxy har blitz. Må si høyt og tydelig at dette er et stort savn på Hero. Innendørs er kameraet på Hero nesten ubrukelig. Mange tester nevner dette, men at det var så dårlig hadde jeg ikke forestilt meg. Der selv en Nokia 3120 til 900 kroner tar fine, lyse bilder, får du svart resultat med Hero. Svært skuffende. Design: Umiddelbart falt jeg for Galaxy. Etter moen dagers bruk opplever jeg imidlertid Hero som mer funksjonell. Den har en litt gummiaktig underside som gjør at den ikke sklir så lett, dessuten gjør den kantete utformingen sammen med "leppa" at den ligger veldig godt i hånden. Designen som jeg umiddelbart betraktet som negativ, har etter litt bruk blitt et stort pluss for Hero. Batteri: Begge telefonene tappes skuffende fort. Men det er vel bare sånn det er med slike skjermer og hardware-spec. Oppstart: Hero bruker lengre tid på å starte enn Galaxy, men begge oppleves som trege på dette uansett. Touch-skjerm: Kort og greit er et fysisk tastatur bedre å skrive på. For meg er i alle fall touch fremdeles knotete etter en ukes tid, og jeg savner et helt vanlig fysisk mobil-tastatur. Etter kort tids bruk tenker jeg mer og mer på at kanskje en vanlig mobil ville vært bedre for meg. Hva kan en smarttelefon gi i forhold som oppveier for de mange svakhetene? Lenke til kommentar
larhog Skrevet 26. desember 2009 Del Skrevet 26. desember 2009 (endret) Jeg har tenkt til å kjøpe Hero, PRONTO! Men finner for det meste engelsk utgave, finner norsk også, men for lang ventetid eller andre liknende problemer som hindrer meg i å kjøpe dette. Finnes det noen språkpakker til den engelske versionen, som gjør at jeg får f.eks bokstavene æ, ø og å? trenger raske svar, klør i fingra etter å få bestilt den, bare må ha riktig.. Endret 26. desember 2009 av larhog Lenke til kommentar
1-2-3 Skrevet 28. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 28. desember 2009 (endret) Uff, jeg sliter fortsatt med å bestemme meg. Kan noen andre som har Galaxy eller Spica (MrEspen, wassiboy) bekrefte/avkrefte at telefonen har dårlig WiFi-mottaker? Det er jo ikke noe særlig. Dersom HTC Hero skulle komme på tilbud i romjula eller rett over nyttår, så kjøper jeg nok den. Men Spica (som ligger her uåpnet) kostet 3000 kr. Jeg er ikke interessert i å betale ca 700 kr mer for Hero. Men hvis det er sånn å forstå at Galaxy/Spica har flere bugs enn Hero så er jo det selvfølgelig dumt. Har lest litt på Android Forum, og Hero får kanskje mer skryt av brukerne der. Jeg har et lite spørsmål til. I og med at det ikke finnes et program til å øverføre bl.a. musikk til telefonen, hvordan kan jeg da opprette spillelister? Får jeg masse sanger av den verdensberømte artisten "Ukjent artist?" Er jo Spotify da naturligvis... Uff, kan ikke noen av dere bare bestemme meg? Endret 28. desember 2009 av 1-2-3 Lenke til kommentar
1-2-3 Skrevet 29. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 29. desember 2009 Noen som har svar på spørsmålene over? Beklager at jeg maser, jeg har jo allerede fått mye hjelp. Men jeg sliter med å bestemme meg. Er jo ganske dyre greier det er snakk om, så jeg vil gjerne være sikker på at jeg gjør et bra valg. Lenke til kommentar
Hypusa Skrevet 31. desember 2009 Del Skrevet 31. desember 2009 Jeg har Hero, og har ikke prøvd de andre telefonene, men jeg vil iallefall si at den er verdt de 700 ekstra kronene! Mulig du finner den billigere et annet sted også? Lenke til kommentar
1-2-3 Skrevet 31. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 31. desember 2009 (endret) Nå har jeg tatt i bruk min Samsung Spica, og du verden for en skuffelse. Telefonen hadde sikkert vært helt topp den, hadde den bare virket. Det begynte i går kveld med at den ikke ville lade. Etter å ha tatt ut og satt inn igjen batteriet en del ganger så ladet den endelig. Men da den var fulladet gikk det ikke an å slå den på. Jeg tok ut og satte inn igjen batteriet gang på gang, og plutselig så kom den på. Så prøvde jeg å skrive inn PIN-koden, men da ble skjermen plutselig helt svart. Her kan det dog hende at jeg har kommet borti skjermlås-knappen. Etter å ha fått tastet inn PIN-koden håpte jeg at den endelig virket som den skulle, men i går kveld (og også i dag) så har jeg stadig fått opp feilmelding om at nettverket ikke fungerer som det skal eller at det detter ut. I tillegg er det enkelte ganger at touch-skjermen ikke virker, eller reagerer mange sekunder etter at jeg har trykket. Det hele toppet seg i sted da telefonen rett og slett slo seg av, og da jeg slå den på igjen så var datoen satt til 1.1.2005, lyden hadde blitt skrudd av, samt at jeg får opp en feilmelding der det står: "Dataroaming - du har mistet datatilkoblingen fordi du f..." og så står det ikke mer. Herreknut hvor vanvittig mange problemer jeg har hatt med alle elektroniske produkter jeg har kjøpt i år. Det hele er rett og slett helt uvirklelig. Jeg har kjøpt 7 forskjellige datamaskiner. Den sjuende dataen fungerte ikke skikkelig før jeg fikk installert Windows 7. Jeg har kjøpt en router som ikke fungerer som den skal, og nå denne telefonen. I tillegg sluttet min gamle telefon plutselig å fungere for to uker siden. Alle de elektroniske produktene jeg har kjøpt i 2009 har vært ødelagt "out of the box." Synes snart at jeg fortjener en artikkel på DinSide eller noe for dette er helt sprøtt. Sannsynligheten for å vinne i Lotto to ganger samme år med samme tall er vel omtrent like stor som å kjøpe 9 forskjellige elektroniske produkter som ikke fungerer. Uten sammenligning for øvrig. Nå er det sikkert noen av dere som tenker: "brukerfeil!" Men det er det ikke. Jeg har god teknisk innsikt og vet utmerket godt hvordan ting skal brukes. Nå åpner ikke Elkjøp før 2. januar og da gikk angreretten ut dagen før. Jeg skal ha en ny telefon eller pengene tilbake. Hvis Elkjøp krever at den skal sendes inn så kommer det garantert til å rable for meg der nede. Sukk, det var dagens lille raseriutbrudd. Men jeg er helt utslitt etter det teknologiske katastrofeåret her. Endret 31. desember 2009 av 1-2-3 Lenke til kommentar
program Skrevet 31. desember 2009 Del Skrevet 31. desember 2009 Det er noe som heter reklamasjon. Hvis det er fail out of the box, så sender du den inn. Lenke til kommentar
Max_Drunk Skrevet 1. januar 2010 Del Skrevet 1. januar 2010 (endret) Noen som har svar på spørsmålene over? Beklager at jeg maser, jeg har jo allerede fått mye hjelp. Men jeg sliter med å bestemme meg. Er jo ganske dyre greier det er snakk om, så jeg vil gjerne være sikker på at jeg gjør et bra valg. Da har jeg hatt Galaxy i en uke. Wi-Fi på den er et problem. Fungerer fint noen ganger men slår seg litt vrang av og til. Og jeg reagerer på at den ikke har så sterkt signal som man skulle forvente siden jeg sitter hjemme ikke så langt fra kilden. Har også problemer med bluetooth. Jeg finner andre telefoner og de finner meg. Men jeg får ikke sendt til andre og andre får ikke sendt til meg. Overføring av musikk var et problem på Windows 7 har jeg lest. Men jeg fikk det til. Programmet som følgde med virket ikke men Windows 7 fant telefonen og jeg måtte sette telefonen i rett modus (kommer opp valg når du plugger inn). Men den dukker opp som en ekstern harddisk. Kommer nok et oppdatert program som virker på Windows 7 skulle jeg tro. Skal ringe til enten der jeg har kjøpt telefonen eller Samsung Norge så fort det er mulig og forhøre meg om det er mulig å ordne problemene på et vis. Sattser på at jeg får tak i noen av dem i morgen (lørdag). Har virkelig lyst til at det er mulig å ordne opp i problemene. Håper på at det er et driver problem og ikke hardware problem. For bortsett fra de tingene er det en knall telefon som jeg har veldig lyst til å beholde. Men er det ikke mulig å fikkse problemene må jeg se meg etter en annen telefon. Eventuelt da en Hero selv om den har svakere ytelser, eller en annen mobil, helst med Android. Så bare kom med forslag! Endret 1. januar 2010 av wassiboy Lenke til kommentar
Max_Drunk Skrevet 1. januar 2010 Del Skrevet 1. januar 2010 Det er noe som heter reklamasjon. Hvis det er fail out of the box, så sender du den inn. Jepp! Og om det ikke er mulig å ordne problemer som på min telefon (kanskje)er det også bare å sende inn og få pengene tilbake. Skulle ikke være et problem skulle jeg tro siden det er et problem på samtlige Galaxy mobiler (har jeg en misstanke om). Lenke til kommentar
1-2-3 Skrevet 1. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 1. januar 2010 Jeg har ikke prøvd å koble den til dataen enda, så jeg vet ikke hvordan det fungerer. Har også Windows 7. Har heller ikke prøvd bluetooth. Skal sjekke nå. Noe annet jeg reagerer på et at det går veldig seint å surfe på nettet med telefonen. Jeg kobler det jo til routeren, og vi har ei linje på 12 Mbps. Skulle ikke surfingen gå like fort som på dataen min da? Lenke til kommentar
einaur Skrevet 1. januar 2010 Del Skrevet 1. januar 2010 (endret) Noe annet jeg reagerer på et at det går veldig seint å surfe på nettet med telefonen. Jeg kobler det jo til routeren, og vi har ei linje på 12 Mbps. Skulle ikke surfingen gå like fort som på dataen min da? Nei, det gjør det ikke. Det er bare noen kraftige telefoner (som N900 o.l.) som er i nærheten av å kunne sammenliknes med en vanlig PC. Endret 1. januar 2010 av einaur Lenke til kommentar
Max_Drunk Skrevet 2. januar 2010 Del Skrevet 2. januar 2010 Først 1-2-3: Har den så mange problemer som du sier så send den tilbake. Det kommer helt sikkert flere når den allerede ved første oppstart har problemer. Ble faktisk overasket over at nettsurfing gikk så bra som den gjorde. Nei det går ikke ann å samenligne med PC. Sier seg selv. Nå har jeg slått fra meg HTC Hero. Hater du støv og rusk under skjermen så ikke kjøp HTC Hero eller andre HTC mobiler. Fant ut at det var et vanlig problem blant HTC mobiler. Når det gjelder Wi-Fi problemet så leste jeg det at det var Android som var problemet, etter som jeg skjønte. Sitter og søker etter løsninger as i write. Må nå være en eller annen luring som har kommet med en løsning. Og det var ikke bare Galaxy som hadde problemer. Fant en god del tråder på div forum om HTC Hero. Sattser på at jeg finner en løsning eller at en ringerunde hjelper. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå