Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har IT på VG2, og sitter nå med halvdag. Vanligvis bruker jeg Access 2007, men fordi PCen er inne til rep. og det ikke finnes andre maskiner med 2007 er jeg stuck med 2003. Jeg forstår aldeles ingenting. Jeg vet at dette burde vært på skolehjelpdelen, men dere som kan dette henger neppe der. Vær så snill, kan noen hjelpe?

Oppgaven går "En IKT-teknikker ved skolen har forsøkt å lage en databaseløsning for å registrere utlån av bærbare PC'er. Denne databasen ligger som en Accessfil. Last ned og gjør følgende:

A) Vurder om databasen er normalisert og gjør evnt. endringer som må til for å normalisere databsen. Kontroller også datatyper og feltlengder som er brukt og gjør endringer du mener er nødvendige.

B) Lag et skjema for å registrere utlån av PX'er. I skjemaet skal en kunne velge PCnr og Elevnr i kombinasjonsbokser(nedtrekslister). Lag skjemaet så fint og brukervennlig som mulig.

C) Lag rapporter som skriver ut:

a - Liste over alle pC'er gruppert etter OS.

b - liste over alle utlån i perioden 01.12 - 20-12 med sum antall utlån.

c - liste over alle elever som har lånt en gitt PC(PCnr oppgis når rapporten kjører). Ta for. og etternavn på elev samt klasse og moblinr. og når PCen ble lånt"

Jeg hadde blitt evig taknemmlig om noen hadde gjort bare en oppgave. Gjør den gjerne i 2007-format og send den på 2003 format, jeg trenger bare hjelp til å få til noe! Er helt blank! Oppgaven ligger her:

http://www.megaupload.com/?d=OZR5NYG1 - 2003format

http://www.megaupload.com/?d=QHHNG61G - 2007format

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har gjort leksene mine - i 2007. Hele det grafiske gjennomsnittet er jo snudd på hodet, så jeg finner rett og slett ikke frem i 2003.

Først og fremst vil jeg si at databasen er normalisert, bortsett fra det at jeg ikke får den transetiv avhengig. Alt hadde vært så jævla mye enklere om vi bare kunne brukt MySQL i stedet for Access og hva som helst i stedet for Expression Web...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...