Gå til innhold

Hvilket skjermkort har dere?


Anbefalte innlegg

Hvilket skjermkort har dere?

Hva synes dere er de sterke og eventuelt svake sidene ved nettopp dette kortet?

 

Hva hadde dere ønsket som standard på kommende kort?

 

_________________

Thunderbird 1.33Ghz (266fsb)

Abit KT7A

Yamaha 24x10x40x CDRW

512mb Winbond cas2 PC133 SDRAM

Soundblaster Audigy Player Retail

Gainward GeForce2 MX200 ,Byttes Snarest

55gb ATA100 7200rpm HD

Telenor ADSL 704-128kbps

 

[ Denne Melding var redigert av: apollox på 2002-01-27 17:12 ]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har ASUS GeForce3 Ti200 Pure...

Det er helt greit til mitt bruk (og budsjett), og har endel bedre ytelse enn TNT2Ultra-kortet som stod i maskina før... Fikk 4399 i 3DMark2001 med dette kortet, mens TNT2Ultra-kortet bare greide 1327 poeng.

 

Gleder meg til jeg får ny maskin. Ifølge testen HW.no presenterte over fire AMD-CPU'er, bør jeg kunne fordoble ytelse med GF3-kortet... :grin:

Lenke til kommentar

Har et MSI GeForce3 (ikke ti200 eller ti500, men vanlig). Jeg er meget fornøyd med kortet. Det sies at 2D ikke er noe bra på Nvidia, men jeg synes at dette kortet er ganske bra. 3D ytelsen er også meget god.

 

Foreløpg rekord i 3dMarks 2001, er 7404 poeng, men dette er etter overklokking!! Da hadde jeg en

core@245

mem@531

og

XP1700+@1900+

 

I fremtiden håper jeg at skjrmkortene vil ha like god 2D ytelse som Matrx har og 3D ytelse som Nvidia.

 

 

_________________


- Oh my God, they killed Kenny!!!!

- YOU BASTARDS !!!! :lol:


kendie.gif

 

[ Denne Melding var redigert av: Kenny000 på 2002-01-27 11:42 ]

Lenke til kommentar

On 2002-01-27 03:33, apollox skrev:

Hvilket skjermkort har dere?

 

Gainward GeForce2 GTS. Er strålende fornøyd til mitt/vårt bruk.

 

Ønsker at nye kort som kommer koster under 1000-lappen med ytelser a ala GF4... :smile:

 

[ Denne Melding var redigert av: hawker63 på 2002-01-27 13:20 ]

Lenke til kommentar

Jeg har et "CREATIVE 3D BLASTER GeForcce 256 ANNIHILATOR PRO" :smile: (hele tittlen på eska). Dette er et GeForce DDR kort med 32MB DDR SGRAM. Standardkjøleren har jeg bytta ut med en socket 7 kjøleribbe med 50mm vifte. Kortet er overklokka til 151/344MHz, noe det har vært siden jeg fikk det i julagave Julaften '99.

 

Positive sider ved kortet:

  • Det har tålt min mishandling gjennom to år.

Det er raskere enn skjermkort som koster over 1000kr fortsatt (GeForce2 MX (400)).

Det har nest høyeste poengsummen i 3DMark2001 i MadOnions ORB for GeForce DDR :grin:

Negative ting:

  • Det er ikke akkurat raskeste kortet på markedet.

Det er ikke det mest overklokkingsvennlige eksemplaret :sad:

Det er nVIDIA.

 

_________________

Athlon MP 1,2GHz @1537MHz, 1,75V

Taisol CGK760 med 120mm Pabst @7V

EPoX 8KHA+ (volt og OCP-mod)

GeForce DDR @150MHz/347MHz

512MB DDR @133,6MHz

TB Santa Cruz

WD WD400BB 40GB

4632 3DMarks

 

[ Denne Melding var redigert av: Kamerat på 2002-01-27 13:31 ]

Lenke til kommentar

Må vel hive meg med jeg også. Har i dag ett ATI Radeon 32 SDR kort, for max DVD og 2D ytelse. Det neste kortet mitt blir nok ett som er basert på R200 eller R300, kommer aldri til å kjøpe noe annet enn ATI baserte kort(er vel avhengig). Dog har jeg en drøm om at ATI skal bli flinkere med drivere.

Lenke til kommentar

"Har" et geforce 3 kort vanlig fra creative. Men det tålte ikke å stå på i 3 dager i strekk så en resistor bak på kortet brant opp... :sad: Dødt!

Garantiene forsvant likeså da kortet var tungt modifisert. Bilde støttes ikke her så...

 

Ellers sitter jeg å koser meg no veldig på min gamle sliter. Samma kortet som Kamerat. Annhiliator PRO.

 

Modifisert og klokket til 170mhz kjerne og 360mhz minne. Litt mer overklokkings vennlig enn vanlig :grin:

 

Venter på ATI R300 før jeg skal kjøpe noko nytt. Er møkka lei nvidia. Alltid holdt med ATI uansett.

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-01-27 14:01, ReVoX skrev:

...

Ellers sitter jeg å koser meg no veldig på min gamle sliter. Samma kortet som Kamerat. Annhiliator PRO.


Modifisert og klokket til 170mhz kjerne og 360mhz minne. Litt mer overklokkings vennlig enn vanlig
:grin:
...


Hvordan er det modifisert?

Vi skakke bytte da? :smile: Så jeg kan få høyeste 3DMark2001 score med GF DDR :grin:

Lenke til kommentar

Ati 8500 (kanskje om det ikke er ødelagt)

Koret må ha litt ekstra funksjoner, støtte 2 skjermer tv ut og klare alle spill innen for ett år og helst 2 år før en må kjøpe nytt.

Ikke koste over 3500.

Ingen problem i installeringsfasen

Greie drivere

Enkelt oppsett uten alt for masse stress og mas

Solid utførelse og stillegående vifter.

Lenke til kommentar

Akkurat nå har jeg et PixelView Riva TNT2 M64 med 32MB RAM (kjøpte det som reservekort mens jeg venter på mitt ATI Radeon 8500LE, som jeg venter hit om noen dager). Har ikke hatt det så særlig lenge, så jeg har egentlig ingen formening om hva som er bra eller dårlig på det. Eneste som er litt kjipt er at det ikke er TV-ut på det. Ellers gleder jeg meg som en liten dritunge til julaften til jeg får det nye kortet :grin:

Lenke til kommentar

Gainward Geforce 2 MX 32MB SDR AGP med TV-ut og

Sis Trio v64+ 2MB PCI

 

Positivt med GF2MX:

Billig

Støtter en god del 3D-programmer og spill

 

Negativt ed GF2MX:

Kun utgang for en skjerm

lav 3D ytelse

 

Positivt med v64+:

PCI

Støtter å være skjermkort nr. 2

Billig

Støtter WinXP

 

Negativt: med v64+:

Støtter ikke noe særlig 3D

støtter ikke 1024x768 i 85Hz (kun 75Hz)

Gamle og mangelfulle drivere

 

---------------------------------------------

Abit KT7A-raid

Athlon 1000 @ 800

512MB ram, 45GB +60GB Harddisk

To Eizo 17" skjermer

TV-kort, trådløst tastatur og mus, webcam, 4.1 lyd, DVD-spiller, 12x CD-brenner, 10Mbit internett, etc.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...