Datasmurfen Skrevet 18. desember 2009 Del Skrevet 18. desember 2009 Hei, Skal installere Windows 2008 server. Kunden ønsker å ha i386 mappa liggende under c:/ disken. I 2003 utgavene er dette bare å utforske på plata og kopiere rett inn. Men finner ikke denne muligheten i 2008. Noen som kan hjelpe ? Lenke til kommentar
DCG Skrevet 18. desember 2009 Del Skrevet 18. desember 2009 Første treff fra Google gir deg svaret http://social.technet.microsoft.com/Forums...1d-4548c6b5ba39. i386 mappen finnes ikke i Server 2008. Ting ligger i install.wim-filen. Du kan montere denne og hente ut det som trengs. Lenke til kommentar
Datasmurfen Skrevet 18. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 18. desember 2009 Sliter med å finne programmet for å mounte fila.. Har du noen tips ? Lenke til kommentar
DCG Skrevet 18. desember 2009 Del Skrevet 18. desember 2009 (endret) Sitet fra siden jeg linket til: To access the content of WIM file, you need to use Imagex utility. The Windows Automated Installation Kit (WAIK) includes the Imagex utility, which could be used to mount a WIM file so that you can access its content. To install WAIK should be the official way to get Imagex utility. Last ned WAIK, kikk litt på manuelen(e) som følger med og forsøk med ImageX WAIK finner du her: http://www.microsoft.com/downloads/details...;displaylang=en Endret 18. desember 2009 av DCG Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F Skrevet 18. desember 2009 Del Skrevet 18. desember 2009 Hva i guds hellige navn skal kunden med den i386 mappa? Lenke til kommentar
DCG Skrevet 18. desember 2009 Del Skrevet 18. desember 2009 Hva i guds hellige navn skal kunden med den i386 mappa? Det kan være kjekt å ha en kopi av systemfilene liggende i tilfelle man ødelegger noe i Windows katalogen, men sjeldent man har bruk for det. Lenke til kommentar
Datasmurfen Skrevet 18. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 18. desember 2009 Vi som skal drifte serveren har som regel å ha den der.. Blir lettere å legge til / fjerne tjenester da. (Man trenger jo ikke plata..) Lenke til kommentar
DCG Skrevet 18. desember 2009 Del Skrevet 18. desember 2009 Vi som skal drifte serveren har som regel å ha den der.. Blir lettere å legge til / fjerne tjenester da. (Man trenger jo ikke plata..) Rett meg hvis jeg tar feil, men du trenger vel ikke det for å legge til roller med Server 2008? Med mindre du har strippet vekk noe eller installert core mener jeg. Lenke til kommentar
Datasmurfen Skrevet 18. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 18. desember 2009 Vi som skal drifte serveren har som regel å ha den der.. Blir lettere å legge til / fjerne tjenester da. (Man trenger jo ikke plata..) Rett meg hvis jeg tar feil, men du trenger vel ikke det for å legge til roller med Server 2008? Med mindre du har strippet vekk noe eller installert core mener jeg. Mulig jeg blander med 2003 server.. ? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F Skrevet 18. desember 2009 Del Skrevet 18. desember 2009 Etter at man har innstalert Windows Vista. Windows 7, Server 2008 og Server 2008 R2, så trenger man ikke platen mere. Lenke til kommentar
enden Skrevet 18. desember 2009 Del Skrevet 18. desember 2009 Det var praktisk på 2003 ja, men som andre nevner er plata søppel etter installasjon Lenke til kommentar
Datasmurfen Skrevet 20. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 20. desember 2009 Takk for all hjelp Setter innlegget som løst nå. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå