Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

printer på server


Anbefalte innlegg

jeg har en gammel maskin som jeg bruker som fildelingsserver. jeg har akkurat koblet til en printer på denne maskinen og jeg tenkte å bruke den som nettverksprinter.

 

hvordan får jeg til det?

 

fildelingsserveren bruker windows 2000, og det gjør alle de andre maskinene også.

 

alle maskinene finner printeren, men når jeg "kobler til", da blir skriveren bare installert på den lokale maskinen og da kan jeg ikke printe ut.

 

takker for alle svar.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dele printer på maskinen den er koblet til

 

printers and faxes --> add a printer --> a network printer or a printer attached to another --> osv

 

Gjøre dette på alle maskinene som skal ha tilgang (maskinen med printeren må selvsagt stå på for at noen skal få printe)

 

Det skal være nok. Jeg gjør det selv hjemme

Lenke til kommentar

ja, dette har jeg gjort før.

det blir lagt til en printer som heter "hpdeskjetcxi på Server "(server er navnet på serveren min) på skrivere på klienten. men jeg får ikke skrevet ut like vel. ingen ting skjer når jeg skriver ut.

men det går an å skrive ut fra serveren viss jeg gjør det der i fra.

Lenke til kommentar

har du husket å skru på printeren ;)

Neida, kødder bare. Så lenge printeren er installert riktig (du kan jo printe fra serveren så det er den) og den er delt så skal det ikke være noe problem.

Ikke så lett å sitte her og drive problemløsing... Tror du bare må fikle litt til det mirakuløst fungerer (pleier å være sånn med win), eller til det kommer noen som har mer peil enn meg...

Lenke til kommentar

skriver - legg til skriver - en nettverksskriver eller en skriver koblet til en annen maskin - koble til denne skriveren (eller klikk her og klikk neste hvis du vil søke etter en skriver - bla frem skriveren i oversikten.

 

Dette går hver gang jeg prøver. Som han over meg sa, du får fikle i vei.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...