Effectiv Skrevet 8. januar 2010 Del Skrevet 8. januar 2010 Har for å være ærlig aldri giddet å sjekke Trodde det ikke var på så gamle biler Men bør sjekke opp i det da jeg ikke kommer spesielt med varme. Kan dog være for lite kjølevæske som er grunnen, samt slakk viftereim (denne drar rundt vannpumpe også). Lenke til kommentar
Espein Skrevet 8. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2010 Har for å være ærlig aldri giddet å sjekke Trodde det ikke var på så gamle biler Men bør sjekke opp i det da jeg ikke kommer spesielt med varme. Kan dog være for lite kjølevæske som er grunnen, samt slakk viftereim (denne drar rundt vannpumpe også). Denne hjelper deg kanskje litt, du får sjekke. Er ikke noe særlig å fryse når man kjører ! Lenke til kommentar
Carisma'03 Skrevet 8. januar 2010 Del Skrevet 8. januar 2010 Er det flere som skraper seg helt ferdig, så setter seg inn i bilen og kjører med en gang? Det gjør alltid jeg, lar den aldri stå mer en 10 sekunder på tomgang. Føler liksom at den blir mye fortere varm ved å bare kjøre, enn å la den stå på tomgang i 5 minutter (eller mer). Selvfølgelig er gira og rattet mye tyngre enn vanlig med en gang, men det går seg jo til fort Lenke til kommentar
Kent Touch This Skrevet 8. januar 2010 Del Skrevet 8. januar 2010 Den blir jo ikke fortere varm av å ikke stå og gå, men det er begrenset hvor mye varmere bilen blir av å gå 5 minutter på tomgang i mange kuldegrader. Lenke til kommentar
Windows8 Skrevet 8. januar 2010 Del Skrevet 8. januar 2010 Bruker bilen min svært sjelden (Lancer 92, 1.3) fordi jeg pendler mye, ellers går det i fatters sin bil. Sto en gang i over 2 uker alt fra -15 til -25. Brekket satt fast(hadde den bare i gir!), iskrystaller på innsiden og iskaldt. Lot den stå i kulda i 10-15 min. Lenke til kommentar
Carisma'03 Skrevet 8. januar 2010 Del Skrevet 8. januar 2010 Den blir jo ikke fortere varm av å ikke stå og gå, men det er begrenset hvor mye varmere bilen blir av å gå 5 minutter på tomgang i mange kuldegrader. Skjønte ikke helt hva du mente her...? Lenke til kommentar
Espein Skrevet 8. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2010 Nå fyra jeg nettopp bilen min i 39 minus. Og vil med det anbefale folk att de er forsiktige med dørlistene sine Nå har jeg knukket av biter på 2 stk dørlister, nederst på Audin Lenke til kommentar
Dernel Skrevet 8. januar 2010 Del Skrevet 8. januar 2010 Kan batteriet lade seg ut hvis det står en stund ubrukt i denne kulden? Lenke til kommentar
Carisma'03 Skrevet 8. januar 2010 Del Skrevet 8. januar 2010 Kan batteriet lade seg ut hvis det står en stund ubrukt i denne kulden? Tror battericeller kan dø ut ja Det er en av grunnene til at jeg passer på å kjøre litt (lade batteriet, osv.) hver dag. Igår kjørte jeg ikke i det hele tatt, så den har stått 36 timer i rundt -16 nå. Skal ut og kjøre etterpå Nå er det nesten 20 minus her... Lenke til kommentar
Dernel Skrevet 8. januar 2010 Del Skrevet 8. januar 2010 Skulle ut å kjøre, men det var ikke nok strøm til sentrallåsen en gang, ei heller alarmen da jeg brukte nøkkelen til å låse den opp Lenke til kommentar
Carisma'03 Skrevet 8. januar 2010 Del Skrevet 8. januar 2010 Skulle ut å kjøre, men det var ikke nok strøm til sentrallåsen en gang, ei heller alarmen da jeg brukte nøkkelen til å låse den opp Hehe såpass ja Hvor i landet holder du til da? Hvor kaldt er det? Lenke til kommentar
Ingeniør Skrevet 8. januar 2010 Del Skrevet 8. januar 2010 300TE 1992, starter alltid i kulda! og det kommer varm luft veldig fort!Men veldig varmt i bilen blir det ikke med det første, stor og dårlig isolert stv. Luften ut av dysene brenner man seg derimot på Støttes, har maken, bare tre år gamlere. Startet på sekundet i 20 minus på mandag, men har ikke vært startet siden. Skal ta meg en kjøretur i kveld og er litt spent... Mazda 323 88´. Morragretten, kald og fikk stå i fred i dag. -17 grader. (Hadde altså ikke en sjanse til å få start) Min forrige bil var samme (års)modell, prøv å pump 2-3 ganger på gasspedalen først og hold den litt inn mens du drar rundt starteren, funket som eff på min. Startet lett selv ned mot 20 minus, så det var ikke grunnen til at jeg kvittet meg med den. Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 8. januar 2010 Del Skrevet 8. januar 2010 Har foreløpig klart seg greit, med -25 som kaldeste. Smalt i nytt batteri i fjor, et stort et fra Powerline-serien til Sønnak, så ingen startproblemer i hvert fall. Har byttet termostat siden jeg ikke fikk driftstemperaturen opp, så får vi se om det hjelper på Lenke til kommentar
Ingeniør Skrevet 8. januar 2010 Del Skrevet 8. januar 2010 Ææææ spylevæskekanalene har fryst igjen, noen tips?Alfa Romeo 156 1,8 ts, går som ett uvær utenom spylevæskeproblemet. Hiv på rødsprit... Tiner opp det som blokkerer. Lenke til kommentar
Dernel Skrevet 8. januar 2010 Del Skrevet 8. januar 2010 Skulle ut å kjøre, men det var ikke nok strøm til sentrallåsen en gang, ei heller alarmen da jeg brukte nøkkelen til å låse den opp Hehe såpass ja Hvor i landet holder du til da? Hvor kaldt er det? Dovre i Oppland, er "bare" 29 her oppi høyden, men nærmere 35 i sentrum, så vi har en bil med motorvarmer her døgnet rundt Lenke til kommentar
Inge Rognmo Skrevet 8. januar 2010 Del Skrevet 8. januar 2010 Kan batteriet lade seg ut hvis det står en stund ubrukt i denne kulden? Batteriet lader seg ikke ut i kulda, men om det er utladet og så blir utsatt for kulde, så kan det fryse i stykker. Tilgjengelig kapasitet minker også i kulde (samtidig som motoren trenger mer strøm for å starte), men denne kommer tilbake av seg selv når batteriet blir oppvarmet igjen. Lenke til kommentar
Vidalon Skrevet 8. januar 2010 Del Skrevet 8. januar 2010 Min Opel Astra starter helt fint hver morgen. Men man merker at den trenger et halvt sekund ekstra når det er 20 blå ute. Det kjedelige er at giroljen er så inderlig seig med en gang. Lenke til kommentar
TheMartine Skrevet 9. januar 2010 Del Skrevet 9. januar 2010 Om den ikke blir varm innvedig vil jeg anbefale deg å ta ut kupèfilteret som sitter bak hanskerommet ca. En kompis har en BMW 525 TDS, og han må ta ut kupèfilteret om vinteren ellers blåser det ikke varmt i det hele tatt. Uten kupèfilteret blir det SVÆRT varmt inni bilen. Er ikke særlig farlig å kjøre uten om vinteren Vertfall ikke på "landet" med tanke på støv Really? Nå ble jeg nysgjerrig. Lyst til å fortelle litt nærmere hvordan man gjør dette? Hadde nesten ti minus i bilen da jeg var ute og kjørte i dag, og det er ufint når man er på langtur. Lenke til kommentar
405Mi16 Skrevet 9. januar 2010 Del Skrevet 9. januar 2010 Nå fyra jeg nettopp bilen min i 39 minus. Og vil med det anbefale folk att de er forsiktige med dørlistene sine Nå har jeg knukket av biter på 2 stk dørlister, nederst på Audin Håper det var med motorvarmer, ellers er det jo alltid en risk at kjølevæske har fryst. Lenke til kommentar
Ingeniør Skrevet 9. januar 2010 Del Skrevet 9. januar 2010 Mercen startet på sekundet i gårkveld i 16 minus, etter å ha stått siden mandag. Bare lettere gretten, men det gikk fort over.... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå