Mannen med ljåen Skrevet 2. februar 2010 Del Skrevet 2. februar 2010 (endret) Nei, jeg skar ikke toppen, men den var bøyd. Merkeverkstedet høvlet den for meg. Symptomet var at den lakk kjølevæske, men det bør det være slutt på nå. Pumpa ble ikke byttet sist de byttet registerreim (underlig) men de gjorde det nå, mens de allikavel var i gang med å bytte toppen. Det er ca. en måned siden. Hva skjer egentlig med en normal bil i god stand, hvis den står på tomgang uten overvåkning? Vil viftene være nok, eller vil den skjære seg? I så fall er det er et under at ikke biler skjærer seg hver dag... Endret 2. februar 2010 av Mannen med ljåen Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 2. februar 2010 Del Skrevet 2. februar 2010 Bilen skal tåle å stå på tomgang over tid selv en varm sommerdag uten at det skal vli for varm fordi en motor på tomgang produserer relativt lite varme. Nå hadde jeg en gammel Volvo 164 som gikk på kok om den sto for lenge på tomgang fordi viskosevifta var byttet med ei vanlig stålvifte som nå sto 15 cm unna radiatoren, så på tomgang var det 0 luftgjennomstrømning gjennom radiatoren. Fikk også en VW transporter med en 2,5 liters bensinmotor til å koke etter at sikringa til kjølevifta hadde gått. Stikkordet er jo da luftgjennomstrømning gjennom radiatoren. Lenke til kommentar
Effectiv Skrevet 2. februar 2010 Del Skrevet 2. februar 2010 Høres fremdeles ut som om noe er galt med kjølesystemet. Lekkasje et sted kan hindre at det blir skikkelig trykk på systemet og dermed mister den en del effekt. Kan også være for lite kjølevæske, luft i systemet eller at det rett og slett bare er termostaten. Ville byttet til en termostat som åpner tidligere, da en motor som er for varm over tid vil bli veldig slitt Lenke til kommentar
Gjest Slettet-JSHtTF0R Skrevet 3. februar 2010 Del Skrevet 3. februar 2010 Jeg har en Toyota Carina II fra 1984. Starter selv om det er -30 ute! Eneste er at den går litt tungt rundt pga. at olja er så tjukk, så blir nok oljeskift etterhvert;) 2 drag på startern, så fyrer den! Lenke til kommentar
Loefthal Skrevet 4. februar 2010 Del Skrevet 4. februar 2010 Ford Escort 96 stv 1.6 bensin. Stygg som bare juling, men den starter uansett. Det skal den ha Har strengt tatt ikke merket noen forskjell på noe som helst uansett temp. Kanskje noen ekstra drag ved oppstart en gang iblant samt lokal tåkelegging de første kilometerne. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 4. februar 2010 Del Skrevet 4. februar 2010 Bilene starter, men vi har en snøfræser som ikke starter i kulda. Utrolig tungvindt. :/ Lenke til kommentar
Carisma'03 Skrevet 4. februar 2010 Del Skrevet 4. februar 2010 Bilene starter, men vi har en snøfræser som ikke starter i kulda. Utrolig tungvindt. :/ Hehe, snøfreseren burde hvertfall være laget for å tåle kulde da Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 4. februar 2010 Del Skrevet 4. februar 2010 Bilene starter, men vi har en snøfræser som ikke starter i kulda. Utrolig tungvindt. :/ Hehe, snøfreseren burde hvertfall være laget for å tåle kulde da Den starta på to drag før den ble sendt på service. Etter det må man bruke el-start og startgass. Lenke til kommentar
daruu Skrevet 4. februar 2010 Del Skrevet 4. februar 2010 Da har de feiljustert ventilene tenker jeg, hvis ventiljustering ble gjort på servicen da? Bilen starter og går som bare det den nå, uanset temperatur og vær. Noe den ikke gjorde med biltema "powerfilter", da det frøs en diger isklump mellom filter og innsug.... Lenke til kommentar
Salt kjeks Skrevet 5. februar 2010 Del Skrevet 5. februar 2010 Ikke lurt å bruke startgass dersom du har ambisjoner om å starte uten gassen i fremtiden... Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 5. februar 2010 Del Skrevet 5. februar 2010 (endret) Den starter ikke uten startgass nå så det blir liten forandring. Drar i snora uten startgass: Starter raskt men dauer med en gang og er da STEIN dau!. Gasser litt startgass og drar igjen. Samme en gang til. Gjentar et par ganger og den putrer og hoster litt før den begynner så vidt å svive normalt. Da kan man endelig gi gass. Endret 5. februar 2010 av sedsberg Lenke til kommentar
Takkformeg Skrevet 5. februar 2010 Del Skrevet 5. februar 2010 Åssen merke er freseren ? Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 5. februar 2010 Del Skrevet 5. februar 2010 Kan godt skyldes vannsjustert forgasser, dårlig tennplugg eller slitt stift om fresen har det. Har skrudd litt på freser og de kan bli kranglete etter et langt liv. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 6. februar 2010 Del Skrevet 6. februar 2010 Åssen merke er freseren ? Aioma Canadiana eller noe. Motoren er Tecumseh 10HP. Den er også merket med Murray Canada INC. Lenke til kommentar
Takkformeg Skrevet 6. februar 2010 Del Skrevet 6. februar 2010 Aldri hørt om engang Vi har en honda, den starter uansett vær, uansett når, etter sommeren kommer den etter 2 drag Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 6. februar 2010 Del Skrevet 6. februar 2010 Bygde om en 10Hk Canadiana en gang. Er det en eldre årgang? Lenke til kommentar
Postkassestativ Skrevet 6. februar 2010 Del Skrevet 6. februar 2010 (endret) Har en Honda med el-start, starter uansett temperatur. Minuset er at den er litt for liten, så hvis det blir mildvær, så klarer den ikke å kaste bort sørpa. Tror egentli dette er litt Off-topic var vel egentli biler det var snakk om Endret 6. februar 2010 av david_almli Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 6. februar 2010 Del Skrevet 6. februar 2010 Bygde om en 10Hk Canadiana en gang.Er det en eldre årgang? Tror den er 3 år gammel, men jeg tror også dette er litt off topic. Dog er det om kulde og start av motor. Bilen min ('07 Yaris) starter forresten litt raskere etter jeg monterte såkalt diesel-tuning-chip. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå