Simkin Skrevet 16. januar 2010 Del Skrevet 16. januar 2010 Bytt termostat og luft kretsen så slipper du å pines med kald bil? Luft kretsen? Lenke til kommentar
CitroenCx Skrevet 17. januar 2010 Del Skrevet 17. januar 2010 Min gamle Granada 1985 årgang starter med engang, selvom det var -33 her i valdres Skjemmer den bort med motorvarmer og fastmontert vedlikeholdslader da (a) Lenke til kommentar
erlendo89 Skrevet 17. januar 2010 Del Skrevet 17. januar 2010 No e jeg drit FORBANNA på bilen. Har stått i fire dager uten å starte. Prøvde netopp å starte. Var liv i motoren i 1 sek og så slokna den igjen. Aner ikke hva som er galt. Lenke til kommentar
Effectiv Skrevet 17. januar 2010 Del Skrevet 17. januar 2010 En mitsubishi som ikke starter? :O Høres ut som dårlig batteri Lenke til kommentar
ThKarlsen Skrevet 17. januar 2010 Del Skrevet 17. januar 2010 Suzuki swift fra '86 , til dags død grunnet kulda Lenke til kommentar
erlendo89 Skrevet 17. januar 2010 Del Skrevet 17. januar 2010 En mitsubishi som ikke starter? :O Høres ut som dårlig batteri Vet at det ikke er batteriet, siden jeg har prøvd med en booster for å få start. Men tror det kan ha med luftfilteret å gjøre, siden den har vært litt rar etter at jeg skifta til uorginalt. Men har aldri har problem med å få start da. Er et åpent greenfilter. Lenke til kommentar
Effectiv Skrevet 17. januar 2010 Del Skrevet 17. januar 2010 Kan være lmm som har tatt kvelde, men skal starte fordiom såvidt jeg vet. Så tviler på det Lenke til kommentar
daruu Skrevet 17. januar 2010 Del Skrevet 17. januar 2010 Åpent som i slik her? Isåfall ta av filteret og sjekk etter is bak det.... Slike filter er noe ordentlig drit i kulda! Lenke til kommentar
tnex Skrevet 17. januar 2010 Del Skrevet 17. januar 2010 Var sikkert -25 på det meste hjemme hoss meg, bilen min startet øyeblikelig, har en golf 3 94 mod - 1.8L Lenke til kommentar
erlendo89 Skrevet 17. januar 2010 Del Skrevet 17. januar 2010 Var ikke det som var feilen likevel. Hadde 4 stk. dårlige tennplugger, så skifta de. Nå starter bilen lettere enn noen gang. Lenke til kommentar
Rockna Skrevet 18. januar 2010 Del Skrevet 18. januar 2010 Nissan Primera P10. Starter fint i 30 minus selv uten motorvarmer. Men startmotoren henger seg alltid i 1 sekund etter start Lenke til kommentar
override16 Skrevet 21. januar 2010 Del Skrevet 21. januar 2010 Hehe, min opel vectra 1995 mod startet selv om det var 25 blå ute. På det kaldeste var det så vidt starteren gikk, men allikevel startet den. Ikke noe fancy motorvarmer eller lader heller Var verre med 240en i 25 minus, den tente først bare på en sylinder, så etter 2 minutt kom nummer to, og etter 5 minutt med forsiktig gass gikk den rent. Måtte ha startkabler, men når den ligger rundt 0 er det ingen problem. Da går den som en klokke Bor forresten litt utenfor Stavanger Lenke til kommentar
Ligaya Skrevet 31. januar 2010 Del Skrevet 31. januar 2010 Min 96 mod Opel Corsa 1.4 starter uten problemer i kulda. Fort varm blir den også. Det eneste jeg egentlig merker er at girkassa er rimelig seig de første 5-10 minuttene. Måtte bytte batteri på den i Oktober, da det gamle sprakk pga kulde. Hadde fullt oljeskift samt bytting av frostvæske i begynnelsen av januar i år. Første vinter med bilen. Så jeg er godt fornøyd Lenke til kommentar
reds Skrevet 1. februar 2010 Del Skrevet 1. februar 2010 Mazda 626 1.8 1992 starta uten trøbbel i -25 i dag. Den har 308000km på veien, så jeg er fornøyd med det. Lenke til kommentar
Thor - God Of Thunder Skrevet 1. februar 2010 Del Skrevet 1. februar 2010 Audi 80 Tdi 1995mod. 175 000 på vegen. starter glatt, dog skal kjøpe nytt batteri, så startar den 100% knirkefritt Lenke til kommentar
gxi Skrevet 1. februar 2010 Del Skrevet 1. februar 2010 (endret) Renault Megane 2009 1,5 dCI.. starter greit med noen skikkelige traktorlyder de første par sekundene. Girkassen er seig, og 4.-giret må jeg alltid bruke litt ekstra kraft på for å få inn. Må kjøre ca. 10 mil for å få motoren til driftstemperatur(!!) dersom temperaturen er under -5, og da driver den og veksler mellom "kald" og "driftstemperatur" (bare 4 nivåer på temperaturvisningen.. dvs. ingen => iskald, èn => kald, to => driftstemperatur, 3 => varm, 4 => for varm). Den første kommer opp etter 1-2 mil nå som temperaturen ligger rundt -10. Displayene i instrumentpanelet, deriblandt speedometeret, er selfølgelig "LCD-suppe", men langt fra like verst som om man hadde en mobilskjerm i -10. .. og ja, partikkelfilteret sliter litt med å rense seg, prøver å gi den litt ekstra turtall i blandt så den får mulighet for å rense det, og det har fungert til nå. Desverre gir ikke denne noe beskjed om at den trenger å rense det før den gir en generell motorfeilmelding etter at den har gitt opp å rense det. Endret 1. februar 2010 av gxi Lenke til kommentar
Takkformeg Skrevet 1. februar 2010 Del Skrevet 1. februar 2010 Bah.. Kupèvifta frosset, så jeg måtte låne mutterns bil på jobb... Jeg har garantert kokt hele viftemotoren og, for jeg var ute å skrapte mens vifta skulle stått på.. Kom inn i bilen og nada luft "Fikk" en ny en på høggeren jeg skal ned å prøve å få i nå Lenke til kommentar
gxi Skrevet 1. februar 2010 Del Skrevet 1. februar 2010 Hvis motoren blokkeres av noe er det en viss sjanse for at den tar sikringen, så sjekk den før du forsøker å montere ny motor. Lenke til kommentar
epifant Skrevet 1. februar 2010 Del Skrevet 1. februar 2010 (endret) -96 Fiat Brava. 195 000 km. Ca 10 år gammelt Optima Orange Top startbatteri. Ikke et eneste startproblem i hele vinter. Har ikke ladet batteriet en gang, men det hjelper nok at den får endel langturer på 20-30 minutter. Endret 1. februar 2010 av epifant Lenke til kommentar
Carisma'03 Skrevet 1. februar 2010 Del Skrevet 1. februar 2010 Har ikke ladet batteriet en gang, men det hjelper nok at den får endel langturer på 20-30 minutter. Haha. Jeg elsker det uttrykket der. Sånne småting gjør meg litt lattermild On topic: Tror batteriet mitt har sittet i siden bilen var ny i 2003, og mitt fungerer også veldig bra. Har ikke ladet det noengang selv... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå