Espein Skrevet 18. desember 2009 Del Skrevet 18. desember 2009 (endret) Hvordan oppfører bilen din seg i kulda? Her er det svært kaldt vertfall. Gi noe informasjon om din bil, hvor du bor og hvordan den oppfører seg i kulden. Selv har jeg en Audi A4, 00 modell. 1.9 tdi, motorvarmer om natten og på jobb, starter lett. Men tar ett år å bli varm innvendig da! Dovre, kl 08.00. Endret 18. desember 2009 av Espein Lenke til kommentar
vesleengen Skrevet 18. desember 2009 Del Skrevet 18. desember 2009 Opel Omega 2,5L V6 GLX 1997mod starter fint i både -10 og -30, varmer frontruta opp veldig raskt så skraping av is er lett, men tar rimelig lang tid på å varme opp innvendig Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 18. desember 2009 Del Skrevet 18. desember 2009 Et dieseldrevet varmeapparat med tidsstyring er kjekt å ha på denne tiden av året ... Når kollegene står med neglesprett og skraper is kan jeg skli ned i et varmt skinnsete og titte på julestjerna gjennom isfrie ruter ... Ingen startproblemer heller. Lenke til kommentar
Espein Skrevet 18. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 18. desember 2009 Et dieseldrevet varmeapparat med tidsstyring er kjekt å ha på denne tiden av året ...Når kollegene står med neglesprett og skraper is kan jeg skli ned i et varmt skinnsete og titte på julestjerna gjennom isfrie ruter ... Ingen startproblemer heller. Er nok knall det! Selv skal jeg bestille kupêvarmer nå, hakke bedre enn ingenting! Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 18. desember 2009 Del Skrevet 18. desember 2009 Et dieseldrevet varmeapparat med tidsstyring er kjekt å ha på denne tiden av året ...Når kollegene står med neglesprett og skraper is kan jeg skli ned i et varmt skinnsete og titte på julestjerna gjennom isfrie ruter ... Ingen startproblemer heller. Er nok knall det! Selv skal jeg bestille kupêvarmer nå, hakke bedre enn ingenting! Hadde du bodd litt nærmere kunne du ha fått den gamle DEFA'n min. Lenke til kommentar
reds Skrevet 18. desember 2009 Del Skrevet 18. desember 2009 (endret) Mazda 323 88´. Morragretten, kald og fikk stå i fred i dag. -17 grader. (Hadde altså ikke en sjanse til å få start) Endret 18. desember 2009 av Marius E Lenke til kommentar
Dernel Skrevet 18. desember 2009 Del Skrevet 18. desember 2009 Prøvde å starte min Audi A4 uten varmer i dag, ikke sjangs. Tilogmed Jeepen som hadde hatt varmer siden klokka 1 i natt hadde problemer. -33 her på Dovre klokka 9 :s Lenke til kommentar
aklla Skrevet 18. desember 2009 Del Skrevet 18. desember 2009 aldri morra-gretten, starter greit når jeg trykker på start-knappen om den ikke starter så er det pga tørbbel med jordingskabelen. det største problemet er brøytekantene jeg evt. må skrape bort med front-fangeren/intercooleren. Lenke til kommentar
Staalkontroll Skrevet 18. desember 2009 Del Skrevet 18. desember 2009 Starter fint. Testet ned på -30 i år. Blir fort varmt. Men hjelper med varmetråder i ruta både foran og bak Skoda Octavia 2006 modell Lenke til kommentar
Bjerknez Skrevet 18. desember 2009 Del Skrevet 18. desember 2009 Har en VW Touran 2.0TDI med dieselvarmer: Her i Fredrikstad er det vel sjeldent kaldere enn rundt -10C, noe det er akkurat i dag faktisk. Dieselvarmeren bruker mye strøm og batteriet blir flatt flere ganger i løpet av vinteren grunnet denne. Rett og slett forde jeg ikke kjører langt nok til at det rekker å lade seg opp. Så det er første og siste gang jeg skal ha en dieselvarmer. Bilen blir ikke veldig fort varm, men i -10C må jeg kjøre i ca. 15minutter før jeg kjenner varmluften fra dysene. Motoren er dog ikke skikkelig varm før etter runst 25minutter (i -10C) Dette er vel en av de største minussidene med diesel. Litt klakking er det også rett etter start, men denne forsvinner ganske kjapt. Det er altså ikke veldig sexy og fyre opp en dieselpurke en kald morgen for å si det sån. Men bilen starter sef. lett... Nå har jeg jo bestillt meg ny bil. En Audi 2.0TFSI 2.0T (bensin). Så nå blir vertfall vinterene litt varmere for meg... Lenke til kommentar
masterboy Skrevet 18. desember 2009 Del Skrevet 18. desember 2009 Har 1983 MB 280SE. Starter og går som et skudd enten det er + eller minus 30. Startet som alltid som en lek i morres. Ettersom det går ca 1,4L 98Super på milen på denne, blir det fort varmt! Kjører ikke med den hver dag, da jeg vanligvis går til jobben, men dag skulle jeg imidlertid et ærend først, i tilegg til at det var bikkje kaldt! Bruker masse strøm om vinteren til start, vifte og lys, særlig ved småkjøring, så personlig mener jeg det er lurt å ha en vedlikeholdslader. Har laget til en ledning som jeg hekter + på laderen på når jeg er hjemme i garagen, går fortere å koble på når man slipper å åpne panseret hver gang! Det har forresten kommet en lader som man bare setter i sigarett tenneren på biltema, tenkte å prøve den på den andre bilen min (Opel combo). Lenke til kommentar
Fugitive Skrevet 18. desember 2009 Del Skrevet 18. desember 2009 300TE 1992, starter alltid i kulda! og det kommer varm luft veldig fort! Men veldig varmt i bilen blir det ikke med det første, stor og dårlig isolert stv. Luften ut av dysene brenner man seg derimot på 1 Lenke til kommentar
01xx02 Skrevet 18. desember 2009 Del Skrevet 18. desember 2009 95 Opel Omega, fikk startet den såvidt idag i -26... under kjøring steg oljetemperaturen til langt over 100. Lenke til kommentar
Skavold Skrevet 18. desember 2009 Del Skrevet 18. desember 2009 Jeg har riktignok solgt bilen, men Saaben min var en drøm om vinteren, med unntak av at dørlåsene fryste. Startet alltid, ble fort varm og tinte frost på rutene uten problem. ... men det var en fantastisk luksus å installere DEFA-pakke, slik at den var varm allerede når jeg skulle på jobb. Lenke til kommentar
halaa Skrevet 18. desember 2009 Del Skrevet 18. desember 2009 vw passat sedan 97 lås problemer på passajersiden og bakluka siden det er blitt kald, og bilen suser 5-10 minuter etter at jeg starter først også forsvinner lyden. ellers så starter bilen lett men inni bilen er ikke noe særlig varmt før jeg kjører en halv time. var -22 på lillehammer og gjøvik tidlig på morran i dag Lenke til kommentar
Lefse Skrevet 19. desember 2009 Del Skrevet 19. desember 2009 1993 mod. Toyota Carina E 1.6 XLi Starter like lett på vinteren som på sommeren, i -10C har varmeapparatet god varme etter 5 minutters kjøring. Bor i Aust Agder. Lenke til kommentar
amdal Skrevet 19. desember 2009 Del Skrevet 19. desember 2009 Audi A4 97-mod Avant. -10C eller kaldere - "pokker, start da, START...endelig", bortsett fra det så kan man sette seg inn om man er så heldig at dørene ikke har frosset skikkelig igjen. Sette seg inn å nyte den deilige frostrøyken og den nydelige isen som ligger på innsiden av frontruta og på gasspedalen. og varmen får man i ræva først når man er ankommet jobb. Helt fantastisk vinterbil Lenke til kommentar
untouch4ble Skrevet 19. desember 2009 Del Skrevet 19. desember 2009 Saab -05 diesel, starter tvert. Men "hoster" litt de 2 første sekundene, når det er ca -15 eller lavere. Men jeg er også flink til å bruke webasto, så da er det behagelig, sette seg inn i en varm bil Lenke til kommentar
Carisma'03 Skrevet 19. desember 2009 Del Skrevet 19. desember 2009 Bra tråd! Min Mitsubishi Carisma 2003 (combi) starter alltid. Sto over 36 timer ute i kulda, til jeg skulle på skolen idag tidlig, men det var null stress å starte bilen =) De siste dagene har den forøvrig vært litt påvirka av de 15 til 20 minusgradene ute. Bilen står ute, uten noen form for motorvarmer, etc. Og jeg pleier aldri å sette på bilen for at den skal bli varm før jeg kjører. Mye isskraping har det vært nødvendig å gjøre på alle rutene. Idag var det en del is på innsiden av rutene. Ellers går motoren veldig fint. Varmeanlegget, altså vifta, blir forholdsvis fort varm (kanskje fem minutter ca). Trådene og oppvarming av seter bruker litt lengre tid, men bakruta er mye verre å skrape is på, så det er godt å få hjelp av trådene... Eneste "problemet" jeg har hatt hittil er at sentrallås-systemet funker dårligere, så må noen ganger låse "manuelt" isteden. Og dørene har vært kjipe å få opp, men det er mye fordi jeg har glemt å tørke av lister osv. rundt dørene sist gang jeg vaska bilen. Er vel generelt litt for mye fuktighet, som fører til frost på innsiden osv. Men det er vel litt vanskelig å gjøre noe med det nå? Er det noe jeg kan legge i bilen som tiltrekker seg fuktighet i kupeen eller gjør at lufta blir tørr? Som f.eks. ris Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå