Fred7555 Skrevet 18. desember 2009 Del Skrevet 18. desember 2009 (endret) Hei. Har nå endelig fått en ny 1.5 TB HDD, og skal "installere" den idag. Men nå er Hoved-HDD'en C: og DVD-rommet D: Jeg vil at den nye disken skal være D:, men det er jo DVD-rommet? Hvordan skal jeg endre det? Og hvis jeg vil at det skal være E:, so er "Flyttbar Disk" det osv. Så er noe noen enkel måte å få C: som den er, D: til den nye disken og E: til DVD-rommet, og resten andre bokstaver? Nå er C: helt full, med OS'et, Programmer, Filmer, Dokumenter osv. Jeg vil ha sånn at OS'et + Programmer + Spill er på C:, mens Videor, Dokumenter, Musikk og bilder er på D: Er det noen enkel måte å flytte det over? Eller er det flytt-og-slett-på-gamle-disk-metoden? Her er bilder av Datamaskin og Diskbehandling hvis det trengs: Takker for svar Endret 18. desember 2009 av Fred7555 Lenke til kommentar
granlibonden Skrevet 18. desember 2009 Del Skrevet 18. desember 2009 Hei, Når det gjelder flytting av filer til ny disk ville jeg først ha opprettet de nye dadafilmappene på den nye disken og du kan kalle de hva du vil. Så ville jeg ha gått til brukermappen på systemdisken, høyreklikket på mappene, valgt egenskaper og deretter plassering. Så forandrer du bare målet til den tilsvarende nye mappen du har opprettet. Du vil så få valget om å flytte alle de gamle filene til den nye plasseringen. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 18. desember 2009 Del Skrevet 18. desember 2009 I Diskbehandling kan du høyreklikke så får du opp en meny hvor det er et valg om å endre bokstav. Først bytter du bokstav på DVD slik at D: blir ledig, så kan du sette den nye disken til D: Lenke til kommentar
fargoth Skrevet 18. desember 2009 Del Skrevet 18. desember 2009 For å endre stasjonsbokstav: Høyreklikk Computer (Min datamaskin) -> Manage (Behandle) -> Disk Management (Diskbehandling) -> høyreklikk disken -> Change Drive Letters and Paths (Endre stasjonsbokstav og -baner) Lenke til kommentar
Fred7555 Skrevet 22. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 22. desember 2009 (endret) Hei, har nå fått disken. Skal jeg "Initalisere" disken, eller "Nytt enkelt volum"? Skal ha en stor disk, altså 1 partisjon med alt på. (At alt kommer på en stor D:-disk) Og hvis jeg skal ta "Nytt enkelt volum", hva skal det stå her da? (Bildet under)? Sånn ser Diskbehandlingen ut hos meg: Takker for all hjelp Endret 22. desember 2009 av Fred7555 Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 22. desember 2009 Del Skrevet 22. desember 2009 Du må gjøre begge deler. Initialisering betyr å skrive MBR, slik at det blir en 'Standard disk'. "Nytt enkelt volum" lager en partisjon. Du skal ikke forandre på noe, bare ta verdien som kommer opp. Lenke til kommentar
Fred7555 Skrevet 22. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 22. desember 2009 (endret) Takk, nå er C: og D: som jeg vil. Bare 1 problem igjen nå. Jeg vil at DVD-rommet, skal være E:, men jeg kan ikke gi den E: fordi "Flyttbar disk" (kommer ikke opp i diskbehandling) har den bokstaven. Hvordan får jeg DVD-rommet til å bli E:? Takker for hjelpen Endret 22. desember 2009 av Fred7555 Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 22. desember 2009 Del Skrevet 22. desember 2009 Du bare bytter bokstav på E: først, så blir E: tilgjengelig. Lenke til kommentar
Fred7555 Skrevet 22. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 22. desember 2009 Måtte "fjerne" de flyttbare diskene for øyeblikket, så det løste seg. Takk for all hjelpen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå