tørrfisk Skrevet 18. desember 2009 Del Skrevet 18. desember 2009 Jeg lurer på hva de tenkte på. Du har et revolusjonerende kontrollsystem som er intiuitivt og morsomt å bruke, med endeløse muligheter. Man annonserer med reiste flagg og konfetti at spillbarhet skal gå foran grafikk, og det høres fantastisk ut. Publiken går utifra at det skal bli rene linjer uten for mye voldsomme effekter, men at alt skal være pent. Også ser det omtrent ut som nintendo 64 på en 70" plasma. Jeg solgte alt jeg hadde av wiiutstyr etter 3 uker pga jeg fikk vondt i øyene mine. Jeg syns det er ille nok å spille 720p spill på 360 eller PS3, derfor spiller jeg oftest pc-versjonen i mye høyere oppløsning via plasmaskjermen. Batman arkham asylum er noe som aldri kunne vært på wii. Man kan ikke gi ut ting som ser ut som det i 2009 når folk har enorme skjermer og er bortskjemt med hd-kvalitet. Vet om veldig mange som syns det samme. Lenke til kommentar
husgutt Skrevet 18. desember 2009 Del Skrevet 18. desember 2009 Fordi Nintendo slet økonomisk, fordi de aldri har lagt seg på grafikkracet. Fordi de skjønte at de kunne selge bøtter og spann uten.. Tror ikke akkurat de angrer heller. hehe Lenke til kommentar
Rhyth Skrevet 18. desember 2009 Del Skrevet 18. desember 2009 Ikke alle som er like opptatt av grafikk som deg heller For min del betyr spillutvalget mer enn grafikken Lenke til kommentar
vikingkylling Skrevet 18. desember 2009 Del Skrevet 18. desember 2009 Ironisk nok å kalle deg tørrfisk. De sa fra første stund at gameplay går foran grafikk, så hva hadde du forventet? Selv elsker jeg Wii'en min. Lenke til kommentar
Szmekken Skrevet 19. desember 2009 Del Skrevet 19. desember 2009 Jeg ser ikke helt ironien i overnevnte men ... Jeg er enig med trådstarter. Uansett hvordan du vrir og vender på det, er det visuelle en viktig del av alle visuelle medier. Jeg solgte min Wii grunnet dette, men kjøper en ny så fort vi får en eller annen form for bedre oppløsning. Lenke til kommentar
aldrimerforum Skrevet 19. desember 2009 Del Skrevet 19. desember 2009 Microsoft og Sony ser på spillkonsollen som interaktiv underholdning, som et alternativ til film, TV og bøker. Nintendo ser på spillkonsollen som en leke. Lenke til kommentar
Patney Skrevet 19. desember 2009 Del Skrevet 19. desember 2009 Jeg er også enig med trådstarter. Å ha kraftigere systemer som i det minste tåler å kjøre spillene i HD er nesten nødvendig nå som TVene bare blir større og skarpere. Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 19. desember 2009 Del Skrevet 19. desember 2009 De gjorde det for å tjene mest mulig penger pr solgte konsoll, og det har de klart . Lenke til kommentar
*F* Skrevet 19. desember 2009 Del Skrevet 19. desember 2009 Dårlig maskinvare er billigere maskinvare. Derfor er Wii veldig billig og alle har råd til å kjøre, dermed kjøper alle og Nintendo får derfor mye penger Men jeg er enig. Hvorfor skal man velge mellom gameplay og grafikk, hvorfor ikke kombinere dette? Grafikken spiller en rolle i nye spill. Man ser heller en bluray en en gammel VHS, man sier ikke, men sier ikke "det er handlingen som betyr noe, lyd og bildekvalitet har ikke noe å si". Nei, man kan få bra filmer med bra lyd og bilde, det funker fint med spill også. Lenke til kommentar
del_diablo Skrevet 19. desember 2009 Del Skrevet 19. desember 2009 Vel, den stor ironien er at vis de hadde hivd inn mer RAM på systemet ville Wii ha dradd ting uten problemer i 720p. 1080p ville bare å krevd et litt kraftigere GPU. Den største ironien om Wii er hvor mye krefter de ikke la i den som de burde ha gjordt(dualcore PPC! Mye ram!), som hadde gitt en stor ytelses gevist som sikkert hadde vært nok til å dra 1080p <.< Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 19. desember 2009 Del Skrevet 19. desember 2009 Ja, men da hadde de ikke tjent mer penger. Og alle spillene ble dyrere å utvikle, så nintendo som har veldig mange egne titler ville brukt mer penger der og. Wii ble bygd som en enkel oppgradering av gamecube fordi nintendo var mer eller mindre blakk, og måtte tjene penger. Det har de mildt sagt klart. Lenke til kommentar
del_diablo Skrevet 19. desember 2009 Del Skrevet 19. desember 2009 Joda, men å hivd inn mer ram eller å legge in en dualcore PPC! Selv tilbake da ville det ikke ha kostet penger! Det ville ha gitt massive menger mer ytelse! Dagens vi kjører en enkeltkjerne, og den superthreader pent. Hadde den ha hatt 2(dualcore) ville vi hatt store problemer med å emulere Wiien(dagens sytem kan ikke emuleres med en enkeltcore x86 CPU, med 2 ville vi ha slitt enda mer). Ved å øke ram mengden ville vi ha dratt større tekstur størrelser og mindre lasting(vis koden skrives riktig), og godt dratt høyere på oppløsning enklere. Vis disse 2 hadde blitt kombinert, hadde vi sett en Wii med høyere oppløsning og litt flere polyginer per spill, på omtrent samme pris som dagens. Lenke til kommentar
blackbrrd Skrevet 19. desember 2009 Del Skrevet 19. desember 2009 Å øke fra SD til HD krever noe sånt som 4x mer ram og 4x mer regnekraft. Å si at dette er triviellt er ikke noe jeg skjønner noe av. Å sammenligne VHS/Blueray med Wii/PS3 blir litt feil. Wii har tross alt samme oppløsning som DVD. Mangler riktignok antialiasing såvidt jeg vet. Hvis jeg har valget mellom å se en bra film på DVD og en dårlig film på Blueray, så vil jeg 100% av tida gå for DVD-filmen. Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 20. desember 2009 Del Skrevet 20. desember 2009 Joda, men å hivd inn mer ram eller å legge in en dualcore PPC! Selv tilbake da ville det ikke ha kostet penger! Det ville ha gitt massive menger mer ytelse! Dagens vi kjører en enkeltkjerne, og den superthreader pent. Hadde den ha hatt 2(dualcore) ville vi hatt store problemer med å emulere Wiien(dagens sytem kan ikke emuleres med en enkeltcore x86 CPU, med 2 ville vi ha slitt enda mer).Ved å øke ram mengden ville vi ha dratt større tekstur størrelser og mindre lasting(vis koden skrives riktig), og godt dratt høyere på oppløsning enklere. Vis disse 2 hadde blitt kombinert, hadde vi sett en Wii med høyere oppløsning og litt flere polyginer per spill, på omtrent samme pris som dagens. Hva snakker du om? La oss si at dette kostet 50,- pr konsoll å bygge inn (Tipper det kostet mer..) Gang det tallet med 10 millioner solgte konsoller pr år. Konsollen kunne ikke blitt dyrere enn den allerede var. = Nintendo taper 500 millioner pr år på denne oppgraderingen. Med mindre de selger en mye større mengde, da går de i null. Lenke til kommentar
del_diablo Skrevet 20. desember 2009 Del Skrevet 20. desember 2009 Å øke fra SD til HD krever noe sånt som 4x mer ram og 4x mer regnekraft. Å si at dette er triviellt er ikke noe jeg skjønner noe av. Joda, men å øke nåværende Wii til 720p i stede for 520p er trivielt. Å øke til 1080p derimot er mye værre. *snip* Ok, Nintendo laget en Wii. Og de solgte dette. MEN hva om orginalen hadde hatt kraftigere hardware? La oss si de økte ram mengden(ram er ikke dyrt, derfor den enkleste måte å skaffe bedre ytelse), noe som omtrent ikke hadde økt prisen på konsollen. Men hva la oss si Wii hadde hatt en dualcore i stede for enkeltkjernes CPU, dette hadde heller ikke økt produksjons prisen noe. Saken er at det ville ikke ha hatt noe utslag på produksjons prisen, og det er mye ytelse det er prat om. Lenke til kommentar
blackbrrd Skrevet 20. desember 2009 Del Skrevet 20. desember 2009 (endret) ...Joda, men å øke nåværende Wii til 720p i stede for 520p er trivielt. Å øke til 1080p derimot er mye værre. ... 720×576 = 414k pixler 1280x720 = 921k pixler Mao, du trenger mer enn dobbelt så høy ytelse for 720p - hvorfor er å doble ytelsen triviellt? Hvis du skal dobble ytelsen må du enten: doble antall prosesseringsenheter. Hvis dette gjøres på en chip blir den større og med lavere yield og høyere volt, noe som krever bedre kjøling. Doble frekvensen kan gjøres, men da må gjerne volten økes samtidig og kravene til kjøling går fort oppover. Bare se på alle problemene første generasjon 360 hadde pga for mye varme/for dårlig kjøling. (Red ring of death kommer av nettopp dette). Man kan også gå for en multi-chip løsning, dette krever VESENTLIG mer kompliserte kretskort og er mye vanskligere å programmere. Dette er den desidert dårligste løsningen. I tillegg så har du økt minnekrav til framebuffer, og texturer osv burde også oppgraderes for å få noe ut av den økte oppløsningen - noe som øker minnekravene til ca det dobbelte... Både xbox360 og ps3 har fått nye utgaver med oppdatert teknologi hvor de har krympet cpu/gpu - utviklingen av disse nye utgavene har ikke akkurat vært gratis. - Hvorfor ble det gjort? Jo, fordi det ikke var lønnsomt å lage de orginale konsollene! Det er nok en VELDIG god grunn til at Wii ikke er i HD. Hadde de lagd en ny konsoll IDAG så er jeg enig - den burde bli laget for 1080p, men det er ikke det vi diskuterer. Endret 20. desember 2009 av blackbrrd Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 20. desember 2009 Del Skrevet 20. desember 2009 (endret) Ok, Nintendo laget en Wii. Og de solgte dette.MEN hva om orginalen hadde hatt kraftigere hardware? La oss si de økte ram mengden(ram er ikke dyrt, derfor den enkleste måte å skaffe bedre ytelse), noe som omtrent ikke hadde økt prisen på konsollen. Men hva la oss si Wii hadde hatt en dualcore i stede for enkeltkjernes CPU, dette hadde heller ikke økt produksjons prisen noe. Saken er at det ville ikke ha hatt noe utslag på produksjons prisen, og det er mye ytelse det er prat om. Jeg har jo allerede sagt til deg at en økning på 50,- i produksjonskostnader er en kostnad på 500 millioner for nintendo I ÅRET (grovt anslag, jeg har ingen kilder). Mener du å si at ram på produksjonsnivå i asia koster mindre enn dette? Og, hvordan kan du påstå at singel core og dual core ville kostet det samme? Vet du nøyaktig hvilken prosessor som sitter i, og hvor mye den koster? Endret 20. desember 2009 av Alastor Lenke til kommentar
del_diablo Skrevet 22. desember 2009 Del Skrevet 22. desember 2009 Jeg hvet at CPU'en som sitter i er en updatert version av den som satt i Gamecube, og den er ikke spesielt "uvanelig" for en PPC CPU. Derav ligger det meste av teknologien klar, så mengden med testing ville ikke å økt med mye. Legg på at du får mer ytelse for å ha 2 kjerner en 1 kjerne som er like rask som dualcoren sammenlagt(men ikke mye selvsagt). DOG det er altid en liten sjanse for at det kunne ha tatt tid da. En dualcore er selvsagt dyrere, men ikke med mye. Husk å ikke sammenligne PC(x86) CPU markedet med alt det andre, da nesten ingen av reglene er det samme i markedene. Og tallet du kommer opp med har en betydning, men ikke en stor en. ...Joda, men å øke nåværende Wii til 720p i stede for 520p er trivielt. Å øke til 1080p derimot er mye værre. ... 720×576 = 414k pixler 1280x720 = 921k pixler Mao, du trenger mer enn dobbelt så høy ytelse for 720p - hvorfor er å doble ytelsen triviellt? Fordi du trenger omtrent dobbelt så mye igjen for 1080p, og det er ikke store biten hardware wise fra 520p til 720p i forhold til hvor landet ligger. Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 22. desember 2009 Del Skrevet 22. desember 2009 (endret) Husk at dual-core ikke er like enkel å programmere mot. Når wii leder konsollsalget så tyder det på at wii nintendo gjorde det rette valget. Endret 22. desember 2009 av Blåbær Lenke til kommentar
DasDiskusjonsDude Skrevet 22. desember 2009 Del Skrevet 22. desember 2009 Synes eigentleg at grafikken er ganske grei, men den kunne gjerne vert bedre... Ganske slitsomt i augene som du sier etter ein stund. Spillene på wii som f.eks wii sport kan bli ganske kjedelige etter en stund. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå