Gå til innhold

Hva syns dere om Avatar? [SPOILER ALERT]

genstian

Hvilken karakter gir du filmen?  

486 stemmer

1. 1. Hvilken karakter gir du filmen?

• 1
      10
    • 2
      8
    • 3
      9
    • 4
      8
    • 5
      17
    • 6
      21
    • 7
      51
    • 8
      73
    • 9
      119
    • 10
      126
    • Ingen formening
      0
    • Ikke sett filmen
      51

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Sett filmen to ganger, først i vanlig 2D, så 3D. Og havna lett på min liste over favoritt filmer. Derimot 2D vs 3D så er min mening at 3D ikke akkurat er nødvendig, var noen kule øyeblikk, men vil ikke si 2D ødelegger filmen akkurat.

Edit: Må også legge til at soundtracket til filmen er fantastisk.

Endret av Nitrius
Lenke til kommentar
Det tror jeg faktisk alle som har sett Avatar er enig i, historien er ikke den sterkeste.

Nei, men for min del har ikke det noe å si, greide fint å forsvinne/leve meg inn i verdenen/filmen for det. Er ikke akkurat lett å lage filmer i dag som ikke har noe form for forutsigbarhet eller likheter med andre filmer, så for min del er ikke det noe å kritisere filmen for, men andre kan godt få lov til å gjøre det.

Lenke til kommentar
Det tror jeg faktisk alle som har sett Avatar er enig i, historien er ikke den sterkeste.

Nei, men for min del har ikke det noe å si, greide fint å forsvinne/leve meg inn i verdenen/filmen for det.

Det har ikke for min del heller. Det er ikke akkurat slik at jeg irriterer meg over det, men historien kunne ha vært bedre.

--------------------

Jeg så ett klipp på apple.com/trailers der de ble forklart hvor Pandora er, planeten den går rundt, solsystemet den er i og lengden fra jorden. Litt sånn småinformasjon, som etter min mening, manglet i filmen.

Gleder meg fryktelig til en special edition, eller noe lignende kommer ut.

Lenke til kommentar
Hadde skyhøye forventinger, men ender opp med å gi selve filmen 7.5/10.

Når det kommer til 3D-teknologien så må jeg si at filmen skuffet på dette området. Flere steder i filmen så var det jo ingen 3D-effekter i det hele tatt, og ja jeg tok av meg brillene for å sjekke, og man så klare forskjeller fra ei scene til ei anna. På noen så man klart og tydelig at det var to "filmer" oppå hverandre, i andre scener var det bare en.

Og noen steder i filmen var også bildekvaliteten svært laber.

Ett annet problem var at det noen ganger så ut bildet bestod to flater (dette er med briller på), altså noe ala dette:

* | |

* er den som ser og | er skjermene.

Når man bare ser 2 flate bilder så er det ikke 3D pga at det ikke skaper en noen dybde i bildet, men bare "lag".

På sitt beste så var teknologien fantastisk, men merkelig nok var det ikke Avatar som viste frem teknologien best, men traileren for "Alice" når gliset til katten kom mot oss i salen, det var rett og slett rått.

Det du sier er feil, filmen har etter min mening en revolusjonerende god 3D effekt. Har sett filmen flere ganger og prøvd å finne så kalte feil, men har endt opp med null. Alt i filmen er rett og slett perfekt, og da snakker jeg også om 3D effektene. Alt er i krystallklar 3D. Jeg så filmen i Bodø, og så vidt jeg vet så har ikke vi verdens beste 3D kino akkurat, så jeg vet ikke. Kan være øynene dine som spiller deg et puss, eller en kino som ikke takler det. Om man ser en film i 3D, så er også plassering i salen alfa omega, så det kommer også mye ann på hvor du satt. Satt på første forestilling langt frem og til siden i salen, noe som ødela hele 3D greia... Satt i dag midt i salen og alt føltes virkelig! :D

Lenke til kommentar
Hadde skyhøye forventinger, men ender opp med å gi selve filmen 7.5/10.

Når det kommer til 3D-teknologien så må jeg si at filmen skuffet på dette området. Flere steder i filmen så var det jo ingen 3D-effekter i det hele tatt, og ja jeg tok av meg brillene for å sjekke, og man så klare forskjeller fra ei scene til ei anna. På noen så man klart og tydelig at det var to "filmer" oppå hverandre, i andre scener var det bare en.

Og noen steder i filmen var også bildekvaliteten svært laber.

Ett annet problem var at det noen ganger så ut bildet bestod to flater (dette er med briller på), altså noe ala dette:

* | |

* er den som ser og | er skjermene.

Når man bare ser 2 flate bilder så er det ikke 3D pga at det ikke skaper en noen dybde i bildet, men bare "lag".

På sitt beste så var teknologien fantastisk, men merkelig nok var det ikke Avatar som viste frem teknologien best, men traileren for "Alice" når gliset til katten kom mot oss i salen, det var rett og slett rått.

Det du sier er feil, filmen har etter min mening en revolusjonerende god 3D effekt. Har sett filmen flere ganger og prøvd å finne så kalte feil, men har endt opp med null. Alt i filmen er rett og slett perfekt, og da snakker jeg også om 3D effektene. Alt er i krystallklar 3D. Jeg så filmen i Bodø, og så vidt jeg vet så har ikke vi verdens beste 3D kino akkurat, så jeg vet ikke. Kan være øynene dine som spiller deg et puss, eller en kino som ikke takler det. Om man ser en film i 3D, så er også plassering i salen alfa omega, så det kommer også mye ann på hvor du satt. Satt på første forestilling langt frem og til siden i salen, noe som ødela hele 3D greia... Satt i dag midt i salen og alt føltes virkelig! :D

Helt enig med deg. En utrolig film som jeg etter flere uker ennå ikke har fått ut av hodet!

Lenke til kommentar
Vatikanet er ikke begeistret for Avatars budskap.

http://www.huffingtonpost.com/2010/01/12/v...m_n_419949.html

Skulle nesten tro at de hadde bedre/verre ting å bry seg med.

Leste artikkelen og jeg må si at Paven og Vatikanet ikke er vanskelige å provosere. Og uansett om budskapet i Avatar er at å leve i pakt med naturen kan erstatte religion har de/han vel ingen rett til å kritisere filmen? Vel, alle har jo ytringsfrihet så kritisere blir vel feil. Jeg kommer ikke på et riktig ord for det i farten men dere forstår vel hva jeg mener?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...