Gå til innhold

Hva syns dere om Avatar? [SPOILER ALERT]

genstian

Hvilken karakter gir du filmen?  

486 stemmer

1. 1. Hvilken karakter gir du filmen?

• 1
      10
    • 2
      8
    • 3
      9
    • 4
      8
    • 5
      17
    • 6
      21
    • 7
      51
    • 8
      73
    • 9
      119
    • 10
      126
    • Ingen formening
      0
    • Ikke sett filmen
      51

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tror nok ikkje jeg vil bruke pengene mine på avatar 2 om det blir, yet another pocahontas. Men vi får se.

Det er jo litt fucka å si!

Selv om 1 hadde en storyline som ligna mye på Pocahontas, betyr ikke dte at neste film blir sånn. Mest sansynligvis tar de all kritikken til seg og lager en bedre storyline.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg tror på en oppfølger.

Mest sannsynlig blir historien at Neytiri, den kvinnelige avataren, blir med Jake Sully tilbake til jorda hvor hun skal prøve å tilpasse seg livet i den siviliserte storbyen.

Jeg vedder på det!

Den slags historie ville bare blitt en enda større klisje enn det historien i den første filmen var. Dessuten har de ikke noen mulighet til å reise til jorden heller ettersom RDA stakk av og da tok med seg romskipet sitt. Har langt mer tro på et internt eventyr på Pandora.

Når det kommer til rktene om oppfølgere sier jeg meg helelr skeptisk. Enten det dreier seg om at menneskene kommer tilbake eller et internt eventyr på pandora. Tror fort det kan ødelegge å prøve å gjennta en slik film... Hva mener dere?

Jeg mener at nå som teknologien i mer eller mindre grad er på plass, så kan Cameron denne gang bruke litt av timeplanen sin på å skrive en historie med litt egenart, karakterer med en viss dybde, god dialog og alt annet jeg forventer av en ordentlig film. Så til tross for at jeg ikke likte Avatar er jeg faktisk positiv til en oppfølger.

Er selv svært skeptisk med tanke på hva slags historie man skal lage. Foresten, "karakterer med en viss dybde". Hva var det du misslikte med karakterene i den første filmen?

Lenke til kommentar

Tror nok ikkje jeg vil bruke pengene mine på avatar 2 om det blir, yet another pocahontas. Men vi får se.

Selv om 1 hadde en storyline som ligna mye på Pocahontas, betyr ikke dte at neste film blir sånn. Mest sansynligvis tar de all kritikken til seg og lager en bedre storyline.

Vil bare slenge til at Avatar ble skrevet FØR Pocahontas, så det er vel egentlig Pocahontas som er Avatar lookalike...

Lenke til kommentar

Er selv svært skeptisk med tanke på hva slags historie man skal lage. Foresten, "karakterer med en viss dybde". Hva var det du misslikte med karakterene i den første filmen?

De er stort sett en gjeng vandrende stereotyper du hele tiden vet hvor er på vei. At dialogen var så streit hjelper jo dem heller ikke. Ribisi's company man hadde et visst potensiale, men karakteren ble kuttet ned og satt på sidelinja.

Lenke til kommentar

Jeg synes det var flere av dem som gjorde en god jobb

Jeg kritiserer ikke skuespillerne, selv om castinga er litt kjedelig, men karakterene. De er jo en del av denne samme forutsigbare og grunne smørja som resten av manuset. Jeg investerer ikke noe følelser i dem, fordi det er ikke noe interessant ved dem. Jeg vet hvor jeg har dem og hvor de vil ende opp.

Lenke til kommentar

Vil bare slenge til at Avatar ble skrevet FØR Pocahontas, så det er vel egentlig Pocahontas som er Avatar lookalike...

Vil bare slenge til at den første utgivelsen av Pocahontas var i 1803...

Lenke til kommentar

Det der er det dummeste jeg har lest i år.

Og jeg har lest en del.

Lenke til kommentar

Og jeg har lest en del.

Litt for trøtt til å skrive skikkelig der gitt.. det jeg mente var at Pocahontas KOM UT på KINO etter Avatar-historien ble påbegynt.. så det er vel ingen selvfølge at Pocahontas er "forgjengeren" til Avatar .. ?

Endret av Doppe
Lenke til kommentar

Og jeg har lest en del.

Litt for trøtt til å skrive skikkelig der gitt.. det jeg mente var at Pocahontas KOM UT på KINO etter Avatar-historien ble påbegynt.. så det er vel ingen selvfølge at Pocahontas er "forgjengeren" til Avatar .. ?

Nei, pocahontas kom ut juni 1995, avatar ble PÅBEGYNT i 1994. Pocahontas begynte produksjonen sin i 1994, kanskje før det også!

Du kan UMULIG si at Pocahontas er en Avatar-ripoff, de stjal ikke noe fra avatar, fordi det er en original historie som avatar er lik OG jeg er rimelig sikker James Cameron ville holde det hemmelig.

Som jeg allerede sa, Avatar påbegynte produksjonen i 1994, du har tydeligvis fått for deg at det betydde at manuset var ferdig, og alt var klart til å filme i 1994. Det er galt.

Lenke til kommentar

(...)

Det er også feil. Den første filmatiseringen av Pocahontas kom ut allerede i 1924. Det kom også en versjon i 1953.

Lenke til kommentar

Og jeg har lest en del.

Nei, pocahontas kom ut juni 1995, avatar ble PÅBEGYNT i 1994. Pocahontas begynte produksjonen sin i 1994, kanskje før det også!

Du kan UMULIG si at Pocahontas er en Avatar-ripoff, de stjal ikke noe fra avatar, fordi det er en original historie som avatar er lik OG jeg er rimelig sikker James Cameron ville holde det hemmelig.

Som jeg allerede sa, Avatar påbegynte produksjonen i 1994, du har tydeligvis fått for deg at det betydde at manuset var ferdig, og alt var klart til å filme i 1994. Det er galt.

Det siste der sa jeg heller ikke.. Avatar-historien ble påbegynt, lagt ned i en skuff, tatt opp igjen et tiår senere, skrevet om, og filmatisert.

Var disney-versjonen jeg mente ja..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...