Gå til innhold

Hva syns dere om Avatar? [SPOILER ALERT]

genstian

Hvilken karakter gir du filmen?  

486 stemmer

1. 1. Hvilken karakter gir du filmen?

• 1
      10
    • 2
      8
    • 3
      9
    • 4
      8
    • 5
      17
    • 6
      21
    • 7
      51
    • 8
      73
    • 9
      119
    • 10
      126
    • Ingen formening
      0
    • Ikke sett filmen
      51

Anbefalte innlegg

Jeg liker bedre filmer som krever mer resonering og tenking, enn filmer som hiver alt mot deg før filmen er ferdig(vist dette gir mening). Dette er noe jeg har utviklet av å se mye film, og jeg er glad for at jeg har det.

Og av den grunn kan du ikke like en film som ikke krever en god innsats av seeren?

Jeg er glad for at jeg liker filmer som krever resonering og tenking og filmer som ikke krever akkurat det, slik som Avatar.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+alsdf

Merk at jeg sier jeg liker BEDRE, ikke liker bare. Jeg liker jo også filmer som krever mindre å se da. Jeg ser oftere filmer som Avatar enn filmer som 2001(har ikke sett den engang, er for å statuere et eksempel). Men oftest er det dem som krever litt mer av meg, som setter seg i minnet mitt.

Lenke til kommentar

Mest overhyped film i historien. Typisk eksempel på når regissøren er drit, men spesialeffekt-folka er supre(Takk til Peter Jacksons selskap for det). Forutsigbart og dritkjedelig. Eneste bra er hvordan den ser ut, og det gjør IKKE en film god. De som sier dette er en god film har _FEIL_. Det har null med smak å gjøre. Null.

Lenke til kommentar
eksempel på når regissøren er drit

Du har tydelig hvis ikke sett noe annet av Cameron.

Eneste bra er hvordan den ser ut, og det gjør IKKE en film god. De som sier dette er en god film har _FEIL_. Det har null med smak å gjøre. Null.

Du tar feil, alt har med smak å gjøre. Det gjelder ikke bare denne filmen.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+alsdf

Var kanskje litt agressivt skrevet. Men når man har i bakhodet at alt har med smak å gjøre kan man heller gå over til hvor bra en film er laget med tanke på alle aspekt rundt filmskaping. Der mener jeg Avatar ikke er spessielt bra. Det er egentlig det andre mener også, tror jeg.

Lenke til kommentar

Hvis man skal se på det på en teknisk måte er Avatar's produksjon meget interesang. Det er veldig mye ny teknologi som jeg tror vil ha mye å si for fremtidig film produksjon.

F.eks er motion capturing tatt til et helt ny nivå her samt Camerons nye system for å ta bilder av ansikts utrykk. Før har man brukt en mer point based referanse mens nå er den mer image basert med små svarte punkter på musklene.

Kamera messig er det ny teknologi ute å går her, 3D kameraene har Cameron utviklet spesielt for denne filmen, er ingen andre filmer som er laget med dette kamera systemet. Han brukte vel 12 millioner dollar for å utvikle dette og kan nå kassere inn rundt 1.2 mill per utlån. Hele 3D kamera systemet hans er unikt og interesangt.

Fra en teknisk standpunkt er jeg meget imponert over Avatar og tror at i fremtiden vil man se mye bra av dette. Trenger bare en visjonær av en regisør for å utnytte potensialet i dette.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+alsdf
Hvis man skal se på det på en teknisk måte er Avatar's produksjon meget interesang. Det er veldig mye ny teknologi som jeg tror vil ha mye å si for fremtidig film produksjon.

F.eks er motion capturing tatt til et helt ny nivå her samt Camerons nye system for å ta bilder av ansikts utrykk. Før har man brukt en mer point based referanse mens nå er den mer image basert med små svarte punkter på musklene.

Kamera messig er det ny teknologi ute å går her, 3D kameraene har Cameron utviklet spesielt for denne filmen, er ingen andre filmer som er laget med dette kamera systemet. Han brukte vel 12 millioner dollar for å utvikle dette og kan nå kassere inn rundt 1.2 mill per utlån. Hele 3D kamera systemet hans er unikt og interesangt.

Fra en teknisk standpunkt er jeg meget imponert over Avatar og tror at i fremtiden vil man se mye bra av dette. Trenger bare en visjonær av en regisør for å utnytte potensialet i dette.

Jeg tenker på alt annet en CGI og teknologi brukt, dette bryr meg midt i rumpa. Mange av mine favorittfilmer er i svart-hvitt også faktisk.

Lenke til kommentar

Det mest interesante(for min del) er nettopp det tekniske som ligger bak filmen. Eller bak kamera om man vil.

Leste for noen dager siden at James C. var i møte med 20th Century Fox's om en sequel. Og med tanke på at Avatar er verdens mest innbringende kinofilm tror jeg at Fox neppe sier nei takk til en film til. Som vi alle vet er penger penger, uansett om filmen er god eller ikke.

Cameron er jo kjent for å lage oppfølgere som er bedre en orginalene. Kan bli spennende å følge med på.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+alsdf
Det mest interesante(for min del) er nettopp det tekniske som ligger bak filmen. Eller bak kamera om man vil.

Leste for noen dager siden at James C. var i møte med 20th Century Fox's om en sequel. Og med tanke på at Avatar er verdens mest innbringende kinofilm tror jeg at Fox neppe sier nei takk til en film til. Som vi alle vet er penger penger, uansett om filmen er god eller ikke.

Cameron er jo kjent for å lage oppfølgere som er bedre en orginalene. Kan bli spennende å følge med på.

Da må vel konklusjonen være at vi har helt forskjellige interesser innen film

Lenke til kommentar

Da må vel konklusjonen være at vi har helt forskjellige interesser innen film

Bak filmen. Filmen. Ikke filmer generelt. Bare Avatar spesielt.

Men kan godt hende at vi har forskjellige interesser innen film selvom.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+alsdf

Ja forstår deg relativt godt. Har hatt interesse for det selv, sett endel på filmer som er tatt under innspillingen osv på hvordan han får det til. Interessant sånn sett.

Lenke til kommentar

Sjefen sjøl for Fox forsøker å prate Cameron til å lage en oppfølger til Avatar og Cameron selv har snakket om en mulig triologi av filmen.

Problemet er derimot at Cameron har ryktet for å bruke "litt" mer enn budsjette så et problem område kan være å få den finansielle biten på plass. I og med at teknologien ligger der tror jeg nok at en mulig oppfølger kan budsjetteres til rundt $200M, men, det er ganske kraftig estimert. Om Cameron velger å presse oppfølgeren til over 2 timer - noe jeg tror han får gjennom uansett - kan det god komme på samme nivå som Avatar.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg syns den var kul, hadde høyere forventninger enn det jeg opplevde da. Men uansett så var den utrolig fantastisk og effektene var helt utrolige. 3D i Avatar er et must fra min side. Det er jo en så vakker og befriende verden Cameron har skapt. Definitivt en av mine favoritt filmer.

09/10

Endret av .........
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-77do0b

En ting er sikkert, de slutter ikke å melke den kua der, før det bare er skinnet igjen. Så franchisen kommer til å bli veldig stor etter hvert. Personlig mener jeg at historien er avsluttende og at det ikke burde komme flere filmer.

Lenke til kommentar

En ting er sikkert, de slutter ikke å melke den kua der, før det bare er skinnet igjen. Så franchisen kommer til å bli veldig stor etter hvert. Personlig mener jeg at historien er avsluttende og at det ikke burde komme flere filmer.

Helt enig der. Det passer ikke inn å komme med en ny og fortsettende historie av filmen. Klart Cameron har evnen til å lage en ny fortsettelse og har ingen tvil om han klarer det heller. Men filmen sluttet fint og avsluttende, slik en så stor film som dette skal avslutte.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...