Gå til innhold

Hva syns dere om Avatar? [SPOILER ALERT]


genstian

Hvilken karakter gir du filmen?  

486 stemmer

  1. 1. Hvilken karakter gir du filmen?

    • 1
      10
    • 2
      8
    • 3
      9
    • 4
      8
    • 5
      17
    • 6
      21
    • 7
      51
    • 8
      73
    • 9
      119
    • 10
      126
    • Ingen formening
      0
    • Ikke sett filmen
      51


Anbefalte innlegg

Tja, jeg er uenig. Vil si det er fundamentalt vanskeligere å vise 3D bilder av "ekte" personer enn en animert katt!

 

Slik 3D som katten i Alice traileren har vi jo sett før.

 

Jeg likte det faktum at Avatar ikke hadde "in your face" 3D. Ville blitt slitsomt i lengden. 3D var mer subtil slik at det skapte dybde noe jeg likte godt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Så den i går jeg også, i 3D. Mye bedre 3D effekter enn forrige filmer jeg har sett, men allikevel gleder jeg meg til å kunne se den på Blu-Ray når den kommer på det. Mangler fortsatt litt på 3D biten til at jeg skal like det bedre enn krystallklart 1080p bilde fra Blu-Ray hjemme :)

 

Men filmen i seg selv må jeg si levde ganske opp til den massive hypen denne filmen har fått i det siste! de 2,5 timene gikk virkelig fort unna og kjedet meg ikke en eneste gang, var noe spennende å følge med på hele tiden. Regnet med at siden den skulle vare så lenge måtte vi ha med masse snacks.. Spiste ingenting, bortsett fra en krokodille samboeren puttet i munnen min :)

 

Alt i alt en veldig bra film jeg skal ha på Blu-Ray! 9/10.

 

EDIT: Hva med en poll? Karakter 1-6/1-10 og ikke sett.

 

Mvh Olav B, G ;)

Endret av olavgulb
Lenke til kommentar

jeg så filmen i 2d og syntes den var ganske så fantastisk mest pga alt arbeidet som er lagt i å lage en fantastisk verden. Det er en del hakk høyere enn det som tidligere er vist.

 

MEN, samtidig så står det jo ofte i omtaler at dette setter en ny standard for filmer, og det er vel her jeg blir litt usikker, når de snakker om budsjetter på $250-500 millioner for å lage filmen og i tillegg at en svært stor andel av dette har nok gått til spesialeffektene så tviler jeg på at en vil få se så utrolig mange slike filmer pga de skyhøye kostnadene. Og det er vel egentlig heller ikke nok manpower i vfx-bransjen til å lage slike filmer på løpende bånd.

 

Jurassic Park var vel en av de første filmene som gav en digitaleffektmessig wow-opplevelse og hadde et budsjett på 63 millioner dollar og det er jo gått 16 år siden den filmen kom og det virker ikke ut som ting akkurat er blitt billigere, ja kanskje man får mer effekter per dollar brukt men allikevel så har også film-budsjettene tatt virkelig av.

 

så, ja det var en fantastisk filmopplevelse som jeg håper flest mulig får med seg ikke bare pga at filmen er fantastisk men også fordi det etter min mening også er en sjelden begivenhet.

Lenke til kommentar

Visuelt sett den nydeligste filmen jeg har sett i hele mitt liv. Alle lyse og sylskarpe fargene gjorde stemningen i denne filmen rett og slett breathtaking. Å se den i 3D var heller ikke å forakte. Jeg må si meg enig med mange andre at jeg er glad at 3D effekten ikke ble overdrevet brukt, var utrolig stilig de scenene der du følte du ble gassa ihjel eller kunne strekke ut hånda å ta på de Spirit greia.

 

Historien er som mange sier forutsigbar, så fort at Toruk Makto ble fortalt om så skjønte vel de aller fleste hva som ville skje videre. Men noen filmer passer seg godt til å være forutsigbar også, om denne filmen hadde hatt en trist og sjokkerende ending så hadde jeg blitt litt småirritert. Jeg er stor fornøyd, og skal prøve å komme meg på kino for å se den en gang til i romjula.

Endret av Neppe
Lenke til kommentar
MEN, samtidig så står det jo ofte i omtaler at dette setter en ny standard for filmer, og det er vel her jeg blir litt usikker, når de snakker om budsjetter på $250-500 millioner for å lage filmen og i tillegg at en svært stor andel av dette har nok gått til spesialeffektene så tviler jeg på at en vil få se så utrolig mange slike filmer pga de skyhøye kostnadene. Og det er vel egentlig heller ikke nok manpower i vfx-bransjen til å lage slike filmer på løpende bånd.

 

Jeg tror nok at store deler av budsjettet er brukt på å utvikle teknologiene de brukte for å lage filmen, og dette er jo penger de slipper å bruke på kommende filmer. De vil selvfølgelig fortsette å videreutvikle teknologiene, men de største investeringene er nok forbi.

Lenke til kommentar

VG sa den kostet 2.9 milliarder, og det gjør den vel til tidenes dyreste film. Men wikipedia sier den kostet 237 millioner $ og da er vel pirates of the carribien: at world's end dyrere med 300 million $? Uansett vil jeg glede meg til å se flere slike. Cameron sa vel allerede i 2006 at dersom den ble en suksess så skulle det bli to oppfølgere?

Lenke til kommentar

Har vært å sett den på kino nå.

 

Og min mening blir nesten bare gjenta det som allerede er skrevet. Fantastisk bilde, men forutsigende historie.

 

Oppfølgere? Lurer litt på hva de skal ta for seg. Ble på en måte satt punktum . .

 

Om firmaet kommer tilbake for å prøve seg igjen blir det for dumt .

Lenke til kommentar

Fantastisk animasjonsfilm (som den nesten kunne kalles) og en flott 3D-opplevelse; et par-tre originale idéer (såvidt jeg kan bedømme), men totalt sett dessverre en meget forutsigbar og klisjéfull historie. Kanskje også litt for åpenbart at filmen er ment å nå et bredt publikum - jfr. f.eks. hvordan den overforklarer avatarprosjektet og den pågående konflikten mellom mennesker og na'vi, med Jake sine videologger/fortellerstemme.

 

Men jeg kjedet meg aldri.

 

Jeg pleier aldri å se filmer to ganger på kino - men kanskje må jeg gjøre et unntak for en gangs skyld. Utgjør det noen vesentlig forskjell hvor i salen man sitter?

Lenke til kommentar

Skal ta med kjæresten på Ringen kino tirsdag, for å se filmen i 3D (da alle varmt anbefaler den i 3D, fremfor 2D?)

Tenkte å kjøre en av disse fiffige sofaløsningene de har på Ringen sal 1, men da havner vi HELT BAKERST?

 

Vil det være et potensielt problem å havne så langt bak?

Når vi så Christmas Carol 3D og satt helt bakerst (dog i en helt annen sal, KinoCity Drammen) så var det egentlig null problem, føltes egentlig lengre avstand til lerretet ved 3D-filmer var en mindre belastning på øynene?

 

 

Er det noen som forøvrig aner om det er lov å ta med seg teppe inn på Ringen kino, mye mer koselig stemning med kjæresten i sofaen under et teppe ;)

Lenke til kommentar
Oppfølgere? Lurer litt på hva de skal ta for seg. Ble på en måte satt punktum . .

 

Ang. det med oppfølger...

 

Obsobs!! Spoiler!!

 

 

 

 

Jeg hadde en samtale med en kompis i går om denne Avatar. Jeg så den i 3D mens han så den i 2D. Det var snakk frem og tilbake inntil han kom med denne uttalelsen; "Jeg håper på en oppfølger, siden historien var ganske åpen på slutten".

 

Den jeg så(og resten av Norge, går jeg utifra) åpnet Sully øynene i sin nye kropp(avataren) og filmen sluttet.

Den han så, hadde de klippet vekk der at han åpnet øynene, så de fikk aldri vite om han våknet igjen.

 

Så kommer spørsmålet mitt; Hva så dere? Er det forskjell på slutten mellom 2D og 3D versjonene?

 

Kan også si at kompisen så den i Wales hvor han studerer, om det har noe å si.

Lenke til kommentar

Jeg så filmen i går (3D) og jeg ble veldig overrasket! Det var bedre enn jeg hadde trodd. Jeg var trollbundet fra første stund. I og med at det var en Cameron-film fikk jeg akkurat hva jeg forventet storymessig, men det som gjør denne filmen så original er jo hvor storyen utspiller seg. Pandora og alt som foregikk blandt Na'vi-folket var veldig fascinerende! Så mye detaljer. Dette med at Na'vi-ene "bandt" seg til "hestene" osv. var megakult! Etter å ha tilbragt godt over 2 timer på Pandora var det nesten trist å gå ut av kinosalen og tilbake til Jorden. Fantastisk stykke film! Kunne vært bedre storymessig, men det trejger strengt tatt ikke være originalt for å være bra! 9/10

For første gang kommer jeg til å se en film på kino mer enn en gang. Skal tilbake i morgen.

 

Edit:

Ang. dette med oppfølgere skulle jeg gjerne sett en oppfølger som tar for seg tiden før førstefilmen. Vil så gjerne se da menneskene kommer til Pandora første gang og hvordan deres første møte med Na'vi-ene er osv.

Endret av LueDotten
Lenke til kommentar

Fantastisk film, ja historien er forutsigbar og klisjefull, men makan til utførelse. Enig med det folk har sagt før her, tror ikke det hadde funket med en twist på slutten, slike filmer funker bra selv om man skjønner akkurat hva som kommer til å sje. Verdenen var fantastisk laget og håper på flere slike blockbusterfilmer i framtiden. Syns forresten ikke musikken var så bra, den var grei, men ikke på høyde med f.eks. Transformers, Pirates of the Caribbean og LoTR.

 

9/10

 

Ang. oppfølger Cameron har jo vist at han kan oppfølgere før (Terminator 2), så det kan jo funke. Men jeg syns også det hadde vært mer interessant med en film før denne filmen enn en etter.

Lenke til kommentar
Ang. oppfølger Cameron har jo vist at han kan oppfølgere før (Terminator 2), så det kan jo funke. Men jeg syns også det hadde vært mer interessant med en film før denne filmen enn en etter.

 

Må ikke glemme Aliens her ;)

 

Historiemessig hadde det klart vært en fordel å ta før Avatar, men jeg synes Na'vi kulturen var svært facsinerende og hadde ikke hatt noe imot en film som foregår etter Avatar, men da må jo Cameron komme opp med ett helt nytt plott.

James har jo heller ikke avvist totalt at det kan bli en til Avatar film, han har bare sagt at historien ikke er skrevet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...