Gå til innhold

Hva syns dere om Avatar? [SPOILER ALERT]

genstian

Hvilken karakter gir du filmen?  

486 stemmer

1. 1. Hvilken karakter gir du filmen?

• 1
      10
    • 2
      8
    • 3
      9
    • 4
      8
    • 5
      17
    • 6
      21
    • 7
      51
    • 8
      73
    • 9
      119
    • 10
      126
    • Ingen formening
      0
    • Ikke sett filmen
      51

Anbefalte innlegg

Filmen får 9 av 10 fra meg ;)

Grunnen til den ikke fikk 10 er at jeg ikke fikk sett den i 3D :(

Seriøst skammbra film! Etter jeg så den, har jeg tenkt daglig hvor kjedelig verden vi bor i :thumbdown:

Tar også for seg viktige samfunnsspørsmål som... "møter med fremmede sivilisasjoner".

Vil si at slik det blir fremstilt i filmen med at menneskeheten gir faen i sivilisasjonen som ikke utgir noe trussel, for å skaffe dyre resurser er oss i et nøtteskall :ermm:

Er det forresten andre en meg her på forumet som synes Neytiri er atraktiv? :love:

(Tenker seksuelt, ikke om hun er "pen", "flott" osv hehe :yes: )

Den mest sexy humanoid'en jeg har sett i vertfall :love:

Personligheten får også terningkast 6 :love::love:

Edit: Blir lucid dreaming i natt, og da tar jeg turen til Pandora og Neytiri :dribble::yes::love:

Endret av Heigren
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ettersom kinoen her ikke er digitalisert enda (kommer dog i løpet av 2 år) har jeg heller ikke sett den i 3D, men, skal til Bodø en tur så kombinerer den turen med en kinotur for å se den i 3D og.

Så får tiden vise om det er verd det eller ikke.

Lenke til kommentar

Uhyre interessant for de med det minst snev av interesse for det tekniske aspektet:

EDIT: Overlapper delvis med videoen som Write linket til.

Zoë Saldana. :love: Hun må ha en lys Hollywood-fremtid i møte, noe annet hadde vært særdeles overraskende.

Endret av Cyberfrog
Lenke til kommentar

Dette er virkelig fremtidens måte å lage filmer på, fremfor å bruke mange dyre timer å lage proteser, animatronics og flere timer med sminking vil mange filmer heller gjøre bruk av denne metoden. Det beste er jo at man mister ikke sjelen i filmen, som er skuespillerne, ettersom det er de som fremdeles står for bevegelsene.

Spennende, meget spennende :)

Lenke til kommentar

Veldig bra, har hele tiden syntes at CGI har vært misbrukt i Hollywood.. Mange storfilmer har blitt ødelagt av det jeg vil si er dårlig CGI. Alt skal være flott og stort , men så blir det bare platt og trist.. Denne filmen har fått håpet til å våkne, kanskje får vi en ny generasjon med gode filmer.. Håper bare dem ser begrensningen i dette og lar være å gjøre forsøk som ødelegger filmopplevelsene..

Så dog enkelte feil her og der, men i hovedsak veldig bra og levende.. Filmen får 10 av meg for å være banebrytende..

Endret av Battone
Lenke til kommentar

Synes folk slenger ut tieren for ingen grunn. Greit filmen er banebrytende, men filmen var fortsatt svært uoriginal med tanke på historie. Man kunne jo tenke seg ut hvem som døde, osv lenge for det skjedde. En film som fortjener 10, bør ha det meste perfekt. IMO

Lenke til kommentar

å-- Jeg har vel sett noen tusen filmer og det er vel sjeldnere og sjeldnere jeg blir overrasket av en film, trur egentlig jeg aldri har blitt overrasket.. Har kunnet lese historien fra begynnelsen, men jeg setter pris på en god film for det. Selv om historien ikke var direkte original, så ble den "fortalt" på en original måte, dermed 10`rn. Det er kanskje en av de mest storslåtte filmopplevelsene som jeg har vært vitne til, det er ikke dermed sagt at filmen er den beste som er, men jeg vil plassere den oppe topp 15 i min bok, og da fortjener den en 10, for alle de andre fortjener en 10..

Endret av Battone
Lenke til kommentar
Buder jeg seriøst skrive "alle filmer jeg har sett", klarte du ikke å skjønne det?

Hvordan skal jeg skjønne det når det ikke var det du skrev? Din påstand var "alle filmer", ikke "alle filmer jeg har sett". Det gjelder å bruke språket riktig så man unngår misforståelser. Jeg tipper også at du egentlig mener "de fleste klassiske filmer" når det kommer til forutsigbarhet (klassisk som i klassisk fortellermåte). Poenget er at man burde være mer forsiktig når man ordlegger seg og ikke være så bastant og absolutt ("alt er slik eller slik, ingenting er slik eller slik"), men heller ta til høyde for nyanser, som f.eks. en frase som "de fleste filmene med klassisk fortellerstil" gjør.

Lenke til kommentar

Avatar har nå spillet inn $1,718,989,686 Gross World Wide. Titanic spilte inn $1,842,879,955. Nå er der noen tall som ikke er kommet inn så det er forventet at Avatar tar pinnen som den mist innbringende filmen siden Titanic (en annen Cameron film) i løpet av neste uke,

Kilde

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf

Hvis man regner med inflasjon vil nok ikke Avatar ta igjen Titanic. Og da er det vel også slik at Gone With the Wind er den filmen som har spilt inn mest. Men det regnes jo sjelden med inflasjon så...

Lenke til kommentar
Det at så mange her har Avatar-avatarer(!) viser bare hvor kommers denne tech demoen er :sick:

Grunnen til at jeg har det er vel mest pga ironien i å ha Avatar-avatar(!). Innrømm det! Det er et jævla kult bilde jeg har som avatar.

Og, når begynnte Cameron å bry seg om å lage ikke-komersiell film?

Endret av LueDotten
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...