duckyduck Skrevet 18. desember 2009 Del Skrevet 18. desember 2009 Hva er feil; Jeg kjører på riksveien og skal bremse ned foran et lyskryss. Jeg bremser ned og setter clutchen inn, og bilen kveles. Her er en video som demonstrerer: Uansett, det er ikke noe humping, turdallet bare glir ned, smooth. Første tanken min var at det var kondens i bensinen i og med at tanken var nesten tom og så fylte jeg litt. Har hatt i kondensfjerner og etterfyllt med full tank. ar ikke kjørt så alt for mye tter det, men en del. (ca 1-2 mil?). En mann på bensinstasjonen som kanskje ikke visste hva han snakker om nevnte noe om en bensinpumpe? Han sa selv at han ikke vet så mye om biler. Noen som kan hjelpe? Forslag til hva som er feil, og hvordan man evt fikser det selv? ALL hjelp/forslag mottas med stor takk! Ducky Lenke til kommentar
War Skrevet 18. desember 2009 Del Skrevet 18. desember 2009 Går bensinpumpen kan du ikke starte heller. Hvordan er turtallet etter du starter? /tomgang? Justere den litt opp? Det er ofte bare en skrue på gass-vaieren. Lenke til kommentar
Exiter Skrevet 18. desember 2009 Del Skrevet 18. desember 2009 Hva slags bil har du? Har du elektronisk innsprøytning, så kan du prøve å demontere og rense tomgangsventilen. Det er lettvint og nesten gratis, og den kan gi symptomer som dette. Lenke til kommentar
duckyduck Skrevet 18. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 18. desember 2009 Turtallet ligger og vaier mellom 200 og 300 rps. på tomgang. Det er liksom kvelepungtet. Om jeg starter og bilen er kald, så må den ruses for å få start, men om den er varm så ligger den på dette kvelepunktet. Dette gjelder en Wolsvagen Passat 98-modell 1,8. Bensin. Personbil. Lenke til kommentar
Opelduude Skrevet 18. desember 2009 Del Skrevet 18. desember 2009 Tomgang skal ligge litt i underkant av 1000 rpm så 200-300 rpm er alt for dårlig. Støtter den med at det kan ligge sot o.l i tomgangsventilen. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-QjT4b9 Skrevet 22. desember 2009 Del Skrevet 22. desember 2009 Kan ikke vi bytte da? xD har en passat 1.8T som ligger på 800-1400 Ustabil som fan. Men er vel heller lambdaen jeg vil ha da Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå