Nabbinado Skrevet 17. desember 2009 Del Skrevet 17. desember 2009 (endret) Jeg vet ikke om dette er rett kategori engang, men here goes uansett. Jeg kjøpte min eksterne harddisk (Western Digital)for omtrent tre år siden. Den har fungert helt flott til nå. Plutselig forsvant alt på den, og den sier det er 0 filer. Jeg har ikke trykket på skumle eller ukjente linker, og har ikke lastet ned noe jeg ikke visste hva var. Jeg har heller ikke fått noen advarsel om at noe skjer, så hva kan dette være?! Jeg er kjemperedd for at alt er vekke for alltid. Dette har skjedd før for lenge lenge siden med den andre dataen min, men den gangen var jeg teit og visste ikke at ting på internett er skumle. Jeg restartet dataen, men det forandret ingenting. Alt var der tidligere idag, men så plutselig bare forsvant det! Er det noen som vet hva som skjer? :[ Endret 17. desember 2009 av Nabbinado Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 18. desember 2009 Del Skrevet 18. desember 2009 (endret) Først av alt er sjansen særdeles liten for at dette er forårsaket av "noe skummelt fra internett", så ta en typt åndedrag og ro ned... For det andre, så lenge du fremdeles kan se disken i windows så er det sansynligvis ikke noen katastrofal hardware feil, så da er det ikke snakk om katastrofe. Mest sansynlig har det oppstått noe korrput data i partisjonstabellen eller noe annet viktig slik at maskinen ikke gjenkjenner partisjonen. Heldigvisk kan da enten diskens partisjonstabell fikses, eller i værste fall kan du hente ut filene via recovery verktøy og så reformatere disken etterpå så du kan bruke den normalt. Ta i første omgang et søk etter "fix partition table" for å finne et verktøy som vil la deg gjøre det. Det finnes mange. Dette kan dog være noe teknisk, så om du ikke regner det selv som rimelig oppegående på data så la noen andre som har bedre peil gjøre dette for deg så du ikke ødelegger for deg selv i stedet. I mellomtiden, IKKE lagre noe data til disken på noen måte! Det vil i så fall overskrive dataene som ligger på den og ødelegge sjansene dine for å hente ut filene eller reparere partisjonstabellen slik at den går tilbake til slik som før. Aller helst la den være frakoblet frem til du skal prøve å fikse eller redde data fra den. -Stigma Endret 18. desember 2009 av Stigma Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå