ekwathne Skrevet 17. desember 2009 Del Skrevet 17. desember 2009 (endret) Har litt problemer med en Opel Astra stasjonsvogn 96 modell. Noen ganger vil den ikke starte mens andre ganger starter den helt fint. For meg som ikke er så bilteknisk av meg kan jeg tenke meg at det er brudd på en kabel eller noe som gjør at den ikke alltid vil starte. Batteriet er fult. Jeg kan prøve å starte den og ikke få start. Noen timer senere starter den helt fint. Kan det stemme? Noe annet som kan være problemet? Endret 22. desember 2009 av ekwathne Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 17. desember 2009 Del Skrevet 17. desember 2009 Kjimer den da? altså, prøver den å starte, eller er den helt død når du vrir om nøkkelen? Lenke til kommentar
ekwathne Skrevet 17. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 17. desember 2009 Den er helt død når jeg vrir om nøkkelen. Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 17. desember 2009 Del Skrevet 17. desember 2009 Kan være noe så enkelt som feil i tenningslåsen, tenningsrele osv. Dårlig kontakt på strømledninger til starter. Kommer det ikke engang noe lys eller noe slikt på instrumentpanelet heller? Lenke til kommentar
Reeve Skrevet 17. desember 2009 Del Skrevet 17. desember 2009 Den er helt død når jeg vrir om nøkkelen. Jeg hadde ødelagt toppakningen på min '97 Astra. Det gjorde at det kom vann i sylindrene som gjorde at den ikke ville starte. Men vridde jeg et par ganger kom den, siden den klarte å trekke stemplene rundt og få tenning. Jeg klarte imidlertid å brenne starteren på å gjøre dette for mye... Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 18. desember 2009 Del Skrevet 18. desember 2009 Har du startspærre på bilen din? kan være den som tuller isåfall. Lenke til kommentar
Opelduude Skrevet 18. desember 2009 Del Skrevet 18. desember 2009 (endret) Innslaget på starteren som kan være dårlig også. Når du ikke får starte, prøver du da og skru av og på tenninga flere ganger? Endret 18. desember 2009 av Gryterett Lenke til kommentar
ekwathne Skrevet 18. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 18. desember 2009 Skrev feil lengre oppe. Når jeg vrir om nøkkelen "tjinner" den men den vil ikke starte. Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 19. desember 2009 Del Skrevet 19. desember 2009 Det kan være startsperra som tukler. Da kan den også tenne 2 sek og stoppe. Det er også mulig at nye tennplugger og tennkabler løser problemet. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 19. desember 2009 Del Skrevet 19. desember 2009 Dersom det er startsperren, vil motoren starte og gå noen sekunder før den stopper, og motorstyringslampen blinker. Lenke til kommentar
Opelduude Skrevet 19. desember 2009 Del Skrevet 19. desember 2009 (endret) Det beste vil nok være å levere den på et opel verksted, startsperre er ikkeno du tukler med selv. Endret 19. desember 2009 av Gryterett Lenke til kommentar
ekwathne Skrevet 20. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 20. desember 2009 Dersom det er startsperren, vil motoren starte og gå noen sekunder før den stopper, og motorstyringslampen blinker. Det har skjedd noen ganger. Den starter opp og det går noen sekunder før den stopper. Hvis det er startsperren, hvor dyrt blir det å få fikset på verksted? sånn ca.. Lenke til kommentar
agvg Skrevet 20. desember 2009 Del Skrevet 20. desember 2009 Har du flere nøkler til den? Har du i så fall prøvd alle sammen? Lenke til kommentar
ekwathne Skrevet 20. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 20. desember 2009 Jeg har nok en reservenøkkel jeg kan prøve. Hvorfor skulle den være annerledes? Lenke til kommentar
1234567890qwertyuio Skrevet 20. desember 2009 Del Skrevet 20. desember 2009 Dårlig batteri i den nøkkelen du bruker til vanlig. Varer ikke evig de heller. Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 20. desember 2009 Del Skrevet 20. desember 2009 Du trenger nok mest sannsynlig nye batterier i nøklene. Det kan være så banalt som det. Lenke til kommentar
Opelduude Skrevet 20. desember 2009 Del Skrevet 20. desember 2009 Dårlig batteri i nøkklen har ikkeno å si om den starter da. Batteriet i nøkklen er til dørlåsen. Lenke til kommentar
1234567890qwertyuio Skrevet 20. desember 2009 Del Skrevet 20. desember 2009 Og startsperren på en del biler. Lenke til kommentar
Opelduude Skrevet 20. desember 2009 Del Skrevet 20. desember 2009 Kan også være at bensinpumpa begynner å bli dårlig så den starter bare noen ganger. Lenke til kommentar
ekwathne Skrevet 20. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 20. desember 2009 Batteri i nøkkelen? Tror ikke det er det i denne. Er ikke fjernlås eller noe i den duren på bilen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå