Gå til innhold

Årets tre beste album 2009

Ziltoid

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Mastodon - Crack the Skye

mastodon-stream-crack-the-skye.jpg

Til tross for at det kom i mars holdt det seg på topp hele tiden. Proppfullt av herlig gitarspill og vokallinjer. Mastodon blir mer progressive, og uten å høres ut som de har gjort før er dette et god, gammeldags Mastodon.

maudlin of the Well - Part the Second

2qu0oea.jpg

Et album ut av det blå, som attpåtil er gratis. Plutselig var det her, og det var med en gang så vanvittig bra. Veldig ulik den gamle maudlin of the Well stilen, selv om du fortsatt hører det er maudlin of the Well. Metalelementene er så og si helt borte, og er erstattet med mye orkester og harmfulle, rolige vokaler. Kan anskaffes gratis her.

Converge - Axe to Fall

Converge-Axe-To-Fall-Front-Cover-24950.jpg

Mathcore-heltene gjør det igjen. I kjent, aggressiv og teknisk Converge-stil. Dette høres kanskje ut som bråk for noen, men med tanke på medlemmenes tekniske og musikalske ferdigheter er det vel langt fra det. Her finner du også en hel bråte gjesteopptredener med medlemmer fra band som Neurosis, eks-Entombed og Genghis Tron.

Endret av blade-bunny
Lenke til kommentar

1. Immortal - All Shall Fall

All_Shall_Fall.jpg

Endelig var Immortal tilbake med et nytt album, og dette kroner øverst på 2009 listen min, har gått en del ganger på repeat på steroen dette her ja.

2. Prodigy - Invaders Must Die

Invadersmustdie.jpg

Endelig kom disse og med et nytt et i 2009 :p Godt å få de tilbake på gamle trakter fra 90 - tallet, Kom i februar, og er det av årest album jeg har hørt mest på. Kronet også 2009 året med 2 Prodgigy konserter.

3. Gorgoroth - Quantos Possunt ad Satanitatem Trahunt

Quantos_Possunt_ad_Satanitatem_Trahunt.JPG

Tok dette med for det var det eneste jeg kom på, Et ganske bra album, ikke helt happy med et par av sangene, men en tredje plass av 2009 albumene forsvarer det nok.

Lenke til kommentar

får vel nesten nevne noen rap skiver da.. liker ikke utviklingen i hiphopen i disse dager, men det skal nevnes at noen artister leverte i året som gikk. i tilfeldig rekkefølge:

cormega-born-and-raised-450x450.jpg

Cormega - Born and Raised

en av mine favorittrappere med et sterkt album

Eminem - Relapse

Kontroversielt album med blandede kritikker. er ingen stor fan, men synes 4-5 av låtene var høyt nivå. ikke like bra som han var i storhetsperioden sin på starten av 2000-tallet, men absolutt godkjent. største "comebacket" i 09.

CunninLynguists - Strange Journey Volume One

Sinnsykt rå gruppe som er virkelig til å anbefale. kom endelig med nytt album, og er definitivt på top 3.

Lenke til kommentar

La Roux - La Roux

LaRouxCover.normal.jpg

La Roux er uten tvil det beste albumet som kom ut i år 2009. La Roux har hentet tilbake 80 talls synth/elektropop på en elegant måte. Så si alle sangene er veldig fengende og meget bra gjennomført. Dessuten har La Roux så utrolig unik og orginal stil. Jeg tror jeg er forelsket :love:

Her er min favorittsang fra albumet

Her er en "akustisk" versjon av singelen "Bulletproof"

Se filmen hos Youtube

Endret av mesha
Lenke til kommentar

Mastodon - Crack the Skye

47012.gif

Dette var første gang jeg hørte Mastodon, og jeg ble helt frelst!

Dette er absolutt årets beste for min del, og jeg blir aldri lei av å høre på det.

Girls - Album

Girls-Album.jpg

Girls-skiva er en som har vokst på meg siden første gang jeg hørte den. Noen vil kanskje sammenligne det litt med Beach Boys, bare mer indie.

Å ha hørt historien til vokalisten gjør også albumet enda mer interessant.

Røyksopp - Junior

royksopp-junior.jpg

Røyksopp sitt absolutt beste album, etter min mening. Utrolig catchy, og noen flotte gjesteartister de har fått med seg til å synge på noen av låtene.

Endret av AndrineF
Lenke til kommentar

Mine yndlingsutgivelser anno 2009. I urangert rekkefølge.

Mastodon - Crack The Skye

crack_the_skye.jpg

Årets store overraskelse for min del. Jeg hadde aldri hørt på bandet før, men kjøpte plata uhørt pga. det kule coveret og gode anmeldelser. Jeg likte plata og bandet så godt at det endte med at jeg kjøpte hele back-katalogen. Etter å ha pløyet gjennom alt materialet deres, vil jeg si dette er overlegent det beste verket deres til dags dato.

Porcupine Tree - The Incident

porcupine-tree-the-incident-$7045028$300.jpg

Denne skiva så jeg fram til med skrekkblandet fryd. Jeg var usikker på om den ville innfri like mye som den forrige (Fear of A Blank Planet, 2007), men det gjorde den! Jeg var litt skeptisk i starten, men denne sitter som et skudd etter noen gjennomhøringer.

<code> - Resplendent Grotesque

1241882578_cover.jpg

Mitt første ordentlige møte med dette bandet. Jeg hadde bare hørt noen få sanger fra debut-albumet (Nouveau Gloaming, 2005). Grunnen til at jeg sjekka opp dette bandet var fordi det har medlemmer fra DHG/ Dødheimsgard, et band jeg liker veldig godt.

Denne plata er ikke like black som den forrige. Den har mer clean-vokal og minner i utrykket om en nedstrippa versjon av DHGs siste plate Supervillain Outcast. Sangene setter seg godt og plata er til tider veldig fengende. Anbefales!

edit: leif

Endret av Anulaibar
Lenke til kommentar

Beste norske:

John Olav Nilsen & Gjengen - For Godt Til Å Være Sant

Røyksopp - Junior

Tellusalie - The Man Across The Fountain

Beste utenlandske:

Them Crooked Vultures - Them Crooked Vultures

Monsters of Folk - Monsters of Folk

Animal Collective - Merriweather Post Pavilion

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...