Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

termostat-ventil kjøre / ikke kjøre

Anbefalte innlegg

Heisann!

Jeg skal hente nyebilen min i morgen, der er termostatventilen dårlig, når bilen har kjørt en stund så opner den altfor tidli, og slepper inn vatten på 60 grader, den går opp igjen til 80/90 grader og så ned igjen, eg skal kjøre 18 mil i morgen ( fra der jeg bor til ålesund ) og håper at den nye termostaten er komt, men viss ikkje, er dette noke og satse på? må jo kjøre heim igjen samme distanse for og få skifta den, og det blir vertfall ikkje før mandag / tirsdag, i need answers! tips, tenk at termostaten ikke kommer, er det lurt og kjøre?

60 grader er ikkje heilt bra, de e eg og klar over, men viss eg kjører en såpass lang distanse vil vel alt vatne bli varmt tilslutt? men det er jo ferjer og sånt drit, tviler på at ventilen kommer til i morgen, kan det være en ide og tappe litt ned på tanken? MÅ til ålesund i morgen, og trenge egentlig bilen, men tar ingen sjangser på bomstopp heller ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Null problem å kjøre en så kort tur med termostat som åpner litt tidlig.

18 mil, blir sikkert litt bykjøring også 18 mil tilbake, etter et par dager, er no en ganske lang tur syns no eg, er 2 ferjer, ogsånt, viss den ikkje lukka etc. men kan jo til nøden kjøpe en ny termostat i ålesund, men kor lenge bør bilen kjøre på 60 grader før eg stopper?

Lenke til kommentar
Null problem å kjøre en så kort tur med termostat som åpner litt tidlig.

18 mil, blir sikkert litt bykjøring også 18 mil tilbake, etter et par dager, er no en ganske lang tur syns no eg, er 2 ferjer, ogsånt, viss den ikkje lukka etc. men kan jo til nøden kjøpe en ny termostat i ålesund, men kor lenge bør bilen kjøre på 60 grader før eg stopper?

Det gjør ingenting at den åpner for tidlig. Eneste vil være at motor ikke er på optimal driftstemperatur, slik at forbruket ditt vil være litt høyere enn vanlig, samtidig som at motoren bør kjøres litt mer forsiktig.

Hadde vært mye værre om den åpnet for sent.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...