1245112654122755325882462 Skrevet 17. desember 2009 Del Skrevet 17. desember 2009 Heisann! Jeg skal hente nyebilen min i morgen, der er termostatventilen dårlig, når bilen har kjørt en stund så opner den altfor tidli, og slepper inn vatten på 60 grader, den går opp igjen til 80/90 grader og så ned igjen, eg skal kjøre 18 mil i morgen ( fra der jeg bor til ålesund ) og håper at den nye termostaten er komt, men viss ikkje, er dette noke og satse på? må jo kjøre heim igjen samme distanse for og få skifta den, og det blir vertfall ikkje før mandag / tirsdag, i need answers! tips, tenk at termostaten ikke kommer, er det lurt og kjøre? 60 grader er ikkje heilt bra, de e eg og klar over, men viss eg kjører en såpass lang distanse vil vel alt vatne bli varmt tilslutt? men det er jo ferjer og sånt drit, tviler på at ventilen kommer til i morgen, kan det være en ide og tappe litt ned på tanken? MÅ til ålesund i morgen, og trenge egentlig bilen, men tar ingen sjangser på bomstopp heller Lenke til kommentar
eab Skrevet 17. desember 2009 Del Skrevet 17. desember 2009 Null problem å kjøre en så kort tur med termostat som åpner litt tidlig. Lenke til kommentar
1245112654122755325882462 Skrevet 17. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 17. desember 2009 Null problem å kjøre en så kort tur med termostat som åpner litt tidlig. 18 mil, blir sikkert litt bykjøring også 18 mil tilbake, etter et par dager, er no en ganske lang tur syns no eg, er 2 ferjer, ogsånt, viss den ikkje lukka etc. men kan jo til nøden kjøpe en ny termostat i ålesund, men kor lenge bør bilen kjøre på 60 grader før eg stopper? Lenke til kommentar
rublings Skrevet 17. desember 2009 Del Skrevet 17. desember 2009 Null problem å kjøre en så kort tur med termostat som åpner litt tidlig. 18 mil, blir sikkert litt bykjøring også 18 mil tilbake, etter et par dager, er no en ganske lang tur syns no eg, er 2 ferjer, ogsånt, viss den ikkje lukka etc. men kan jo til nøden kjøpe en ny termostat i ålesund, men kor lenge bør bilen kjøre på 60 grader før eg stopper? Det gjør ingenting at den åpner for tidlig. Eneste vil være at motor ikke er på optimal driftstemperatur, slik at forbruket ditt vil være litt høyere enn vanlig, samtidig som at motoren bør kjøres litt mer forsiktig. Hadde vært mye værre om den åpnet for sent. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå