Kulor Skrevet 17. desember 2009 Del Skrevet 17. desember 2009 Jeg fulførte vidergående skole etter reform 94. Problemet er at jeg ikke fikk vitnemål, grunnet at jeg ikke valgte engelsk i verken VK1 eller VK2. jeg har til nå levd med den tanken at jeg bare får ta det opp igjen, og nå er tiden inne, hvis jeg i det hele tatt trenger det. http://www.utdanningsetaten.oslo.kommune.n...udiekompetanse/ Hvis du leser her står det: Minimumskravene til generell studiekompetanse i Reform94 * norsk (hovedmål, sidemål og muntlig, 14 uketimer) * engelsk (skriftlig og muntlig, 5 uketimer) * samfunnslære (2 uketimer) * nyere historie (4 uketimer) * matematikk (5 uketimer) * naturfag (5 uketimer. NB! Krever 20 timer elevøvelser) Det er altså engelsken jeg har fortalt at jeg mangler. Jeg hadde engelsk. Jeg hadde faktisk 5 timer med engelsk i uken, men det var første klasse. Men kravene sier ingenting om at jeg må ha 5 timer i uken i tillegg til grunnkurset i VK 1 eller i VK 2. Er det noen som kan kaste lys of situasjonen? Lenke til kommentar
Scooby snacks Skrevet 17. desember 2009 Del Skrevet 17. desember 2009 Dette er for 23/5 regelen. Skal du ha studiekompetanse, må du ha bestått 3-årig videregående opplæring. Det var egne regler i R94 for hvilke studieretningsfag du kunne velge (ref: http://www.rogaland-f.kommune.no/~stsvithu...er_fg_krav.htm). Overgangen mellom Kunnskapsløftet og R94 er et sant helvette, og jeg anbefaler deg derfor å snakke med en rådgiver. Lenke til kommentar
Kulor Skrevet 17. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 17. desember 2009 Dette er for 23/5 regelen. Skal du ha studiekompetanse, må du ha bestått 3-årig videregående opplæring. Det var egne regler i R94 for hvilke studieretningsfag du kunne velge (ref: http://www.rogaland-f.kommune.no/~stsvithu...er_fg_krav.htm). Overgangen mellom Kunnskapsløftet og R94 er et sant helvette, og jeg anbefaler deg derfor å snakke med en rådgiver. Hva går 23/5 regelen ut på? linken du viser til fungerer ikke Lenke til kommentar
Lyngfisk Skrevet 17. desember 2009 Del Skrevet 17. desember 2009 Det er altså engelsken jeg har fortalt at jeg mangler. Jeg hadde engelsk. Jeg hadde faktisk 5 timer med engelsk i uken, men det var første klasse. Men kravene sier ingenting om at jeg må ha 5 timer i uken i tillegg til grunnkurset i VK 1 eller i VK 2. Er det noen som kan kaste lys of situasjonen? Er du sikker på at du hadde 5 uketimer, og ikke 4 som er vanlig? Lenke til kommentar
Kulor Skrevet 17. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 17. desember 2009 Det er altså engelsken jeg har fortalt at jeg mangler. Jeg hadde engelsk. Jeg hadde faktisk 5 timer med engelsk i uken, men det var første klasse. Men kravene sier ingenting om at jeg må ha 5 timer i uken i tillegg til grunnkurset i VK 1 eller i VK 2. Er det noen som kan kaste lys of situasjonen? Er du sikker på at du hadde 5 uketimer, og ikke 4 som er vanlig? Kanskje du er inne på noe nå. Skal få se på dette i morgen. Lenke til kommentar
paulwicking Skrevet 20. desember 2009 Del Skrevet 20. desember 2009 Dersom du hadde 5 uketimer i første klasse, oppfyller du kravene til 5 uketimer etter Reform '94. Dette var vanlig den gang jeg gikk Allmenn Øk. Ad. (1996), hva det er i dag er jeg usikker på. Det man den gang kunne gjøre var å velge fordypning i Engelsk i VK1 og VK2. Paul Jeg fulførte vidergående skole etter reform 94. Problemet er at jeg ikke fikk vitnemål, grunnet at jeg ikke valgte engelsk i verken VK1 eller VK2. jeg har til nå levd med den tanken at jeg bare får ta det opp igjen, og nå er tiden inne, hvis jeg i det hele tatt trenger det. http://www.utdanningsetaten.oslo.kommune.n...udiekompetanse/ Hvis du leser her står det: Minimumskravene til generell studiekompetanse i Reform94 * norsk (hovedmål, sidemål og muntlig, 14 uketimer) * engelsk (skriftlig og muntlig, 5 uketimer) * samfunnslære (2 uketimer) * nyere historie (4 uketimer) * matematikk (5 uketimer) * naturfag (5 uketimer. NB! Krever 20 timer elevøvelser) Det er altså engelsken jeg har fortalt at jeg mangler. Jeg hadde engelsk. Jeg hadde faktisk 5 timer med engelsk i uken, men det var første klasse. Men kravene sier ingenting om at jeg må ha 5 timer i uken i tillegg til grunnkurset i VK 1 eller i VK 2. Er det noen som kan kaste lys of situasjonen? Lenke til kommentar
Lyngfisk Skrevet 20. desember 2009 Del Skrevet 20. desember 2009 Det er altså engelsken jeg har fortalt at jeg mangler. Jeg hadde engelsk. Jeg hadde faktisk 5 timer med engelsk i uken, men det var første klasse. Men kravene sier ingenting om at jeg må ha 5 timer i uken i tillegg til grunnkurset i VK 1 eller i VK 2. Er det noen som kan kaste lys of situasjonen? Er du sikker på at du hadde 5 uketimer, og ikke 4 som er vanlig? Kanskje du er inne på noe nå. Skal få se på dette i morgen. Jeg har visst skrevet noe feil her. Det er kun på yrkesfag man har 4 timer engelsk i førsteklasse. På allmenn har man 5 timer. Jeg trodde du hadde gått yrkesfag. Bummer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå