Encore Skrevet 17. desember 2009 Del Skrevet 17. desember 2009 (endret) Katten vår har nettop vært hos vertrinær og jeg har fått en pakke med piller mot bendelorm som katten skal få i seg. Problemet er at hun er utrolig kresen, tidligere når hun gikk på p-piller så vi ingen annen råd enn å putte pillen i munnen hennes og holde den igjen til hun svelgte. Får utrolig dårlig samvittighet når vi gjør det. Men nå har det seg slik at disse pillene er for store til å kunne gis på denne måten, og vi må få det i henne gjennom maten. Hvordan skal vi gjøre det? Endret 17. desember 2009 av Encore Lenke til kommentar
stich_it Skrevet 17. desember 2009 Del Skrevet 17. desember 2009 smøre den i leverpostei? Lenke til kommentar
Lumpness Skrevet 17. desember 2009 Del Skrevet 17. desember 2009 Du tar å knuser opp tablettene , så blander du det med boksmat. Hvertfall det jeg gjorde med min gamle katt når den trengte ormemiddel, funket bra Lenke til kommentar
Khaffner Skrevet 17. desember 2009 Del Skrevet 17. desember 2009 (endret) Her i huset putter vi den vannløselige tabletten i en sprøyte(sånn uten nål) med litt vann, venter en dag og gir det til katten. Vi må holde dem fast i armer, bein, hode og kjeve for at de skal få det inn i munnviken uten at de dreper oss. når alt er inne lukker vi igjen munnen slik at de ikke kan slenge medisinen ut, men likevel slike seg om munnen. De klarer nemlig alltid å finne ut om medisinen er blandet i mat. Endret 17. desember 2009 av khaffner Lenke til kommentar
Lumpness Skrevet 17. desember 2009 Del Skrevet 17. desember 2009 haha, høres rimelig heftig ut det khaffner. Dog ville jeg ikke brukt slike metoder selv. Viktig at blandingsforholdet Tablett/boksmat er riktig Lenke til kommentar
Notatblokk Skrevet 17. desember 2009 Del Skrevet 17. desember 2009 Det har funket med våre katter å blande tabletter i våtmat, da har de spist det uansett selv om de sikkert merker at det lukter noe annerledes. Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 17. desember 2009 Del Skrevet 17. desember 2009 Hvis man blir nødt til å tvinge noe i en katt, er løsningen å pakke den inn i et håndkle som man deretter strammer godt så den ikke får brukt bena. Da har man enklere tilgang på munnen, og operasjonen kan gjennomføres av bare to personer i stedet for ti. Lenke til kommentar
Khaffner Skrevet 17. desember 2009 Del Skrevet 17. desember 2009 Hvis man blir nødt til å tvinge noe i en katt, er løsningen å pakke den inn i et håndkle som man deretter strammer godt så den ikke får brukt bena. Da har man enklere tilgang på munnen, og operasjonen kan gjennomføres av bare to personer i stedet for ti. vi pleier å få det til med 2, har fått en teknikk etter 20 år med katter Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 17. desember 2009 Del Skrevet 17. desember 2009 Våre katter er tydeligvis tøffere enn deres. Lenke til kommentar
Sigurdl Skrevet 17. desember 2009 Del Skrevet 17. desember 2009 (endret) Pleier å vere ein som held katten og ein som stapper tabeletten nedi halsen. Er ein ganske heftig kamp, og ender somregel opp med litt blodsøl frå både den som held og den som stapper:S Foresten så pleier me ta dette på kattunger også Endret 17. desember 2009 av Sigurdl Lenke til kommentar
Khaffner Skrevet 17. desember 2009 Del Skrevet 17. desember 2009 Våre katter er tydeligvis tøffere enn deres. Tja, 12 år gamle steriliserte hunnkatter er ikke akkurat kampmaskiner, men fy faen så smidige de er Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 17. desember 2009 Del Skrevet 17. desember 2009 10+ (alder uviss, han "flyttet inn") år gammel kastrert hannkatt, rød. Hele familien på fem slet med å holde ham nede. Katter er sinnsykt sterke når de må, og da hjelper det ikke at de også er smidigere enn kvikksølv. Lenke til kommentar
Kokobananas Skrevet 17. desember 2009 Del Skrevet 17. desember 2009 For vår del har det hjulpet veldig at kattene er vant til å få sjekket tennene regelmessig. Da får de ikke noia når de får fingre i munnen, og det holder at jeg stiller meg bak katten, setter meg på kne slik at katten holdes fast mellom beina mine og under meg, og så bruker jeg en hånd til å åpne munnen og den andre til å putte inn tablett. Lenke til kommentar
phax Skrevet 17. desember 2009 Del Skrevet 17. desember 2009 Jøss, for noen katter dere må ha. Her i huset var det bare å holde munne åpen på katta og slippe tabeletten godt baki svelget. Lenke til kommentar
iNeo Skrevet 17. desember 2009 Del Skrevet 17. desember 2009 (endret) Morter + salami = katten får i seg tablettene. Edit: Skrev Mørtel i stedet for Morter. Endret 17. desember 2009 av iNeo Lenke til kommentar
Vice Skrevet 17. desember 2009 Del Skrevet 17. desember 2009 Njah, noen katter kan være snille som lam, men de slår seg fullstendig vrange når de skal tvinges til noe.. Lenke til kommentar
iNeo Skrevet 17. desember 2009 Del Skrevet 17. desember 2009 Njah, noen katter kan være snille som lam, men de slår seg fullstendig vrange når de skal tvinges til noe.. Når det er sagt kan det også sies at man ikke trenger å tvinge det i katten Lenke til kommentar
Khaffner Skrevet 17. desember 2009 Del Skrevet 17. desember 2009 Den ene katten vår spiste tabletten rett ut av hånda som liten, men så snudde det seg plutselig :s Lenke til kommentar
PantZman Skrevet 17. desember 2009 Del Skrevet 17. desember 2009 Ene katten min får p-piller en gang i uken. Jeg legger katten mellom beina mine med ryggen ned slik at munnen blir någenlunde loddrett - putter en finger i munnen hennes fra siden så hun ikke kan lukke den - slipper pillen midt ned i munnen/ganen så hun svelger den av seg selv. Bommer jeg vil hun prøve å dytte den ut med tungen. Hun liker det ikke men hun klorer heldigvis aldri. Lenke til kommentar
Vice Skrevet 18. desember 2009 Del Skrevet 18. desember 2009 Njah, noen katter kan være snille som lam, men de slår seg fullstendig vrange når de skal tvinges til noe.. Når det er sagt kan det også sies at man ikke trenger å tvinge det i katten Det er jo høyst varierende. Noen ganger er man heldig og kan putte det i maten, men dersom man har en katt som nekter å godta dette er tvang neste punkt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå