Gå til innhold

Radeon 9500 -> 9700 mod? Hvor?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Sapphire kortet som selges hos Komplett skal være moddbart.

Har rambrikkene på rett plass på bildene, vis ikke de har forandret på layouten på de kortene som selges nå

Har bestillt og får mitt mandag eller tirsdag, så får jeg se om det funker.

Så på erfaringer på hw.no at noen hadde fått moddet dette kortet, så jeg lever i håpet.

Bedre enn det jeg har er det uansett :woot:

Lenke til kommentar

Da har jeg sendt inn en bestilling på et stk 9500 fra psdata, så får jeg satse på at det er et modbart et. Hvis noen andre hadde tenkt samme tanken så bør de nesten kjappe seg - psdata.no hadde 4 kort av samme typen igjen da jeg bestillte mitt.

Lenke til kommentar

Har også hørt at du ikke trenger å ha den gamle pcb'en for å modde med å skifte drivere... :-?

De mente at med den gamle pcb'en hadde du mulighten til å "hard" modde det. Men uansett pcb så kunne du likevel soft modde det med å skifte drivere..

Dette stemmer vel ikke? :shrug:

Lenke til kommentar

Tja, kommer jo nesten like høyt som et 9700 nonpro, å til 1400 kroner må jo dette være greit.. Dessverre har jeg bare hynixram, hadde jeg hatt samsung hadde jeg vel kommet opp i kanskje 350 på rammen.... Men jeg må nok ha 9800pro før doom3 kommer uansett :D

Lenke til kommentar

Jada, stemmer det.. er 3 forskjellige iallefall... Samsung finnes nesten utelukkende på kort som kan moddes til 9700, samt orginale 9700kort. Hynix tror jeg har to versjoner, en 3.3- og en 3.6ns-versjon (etter det jeg husker). Disse finnes både på 9700 og 9500.

Lenke til kommentar

Tja.. si det

Siden samme produsent har flere versjoner av samme kort med både forskjellig ram og pcb blir det vanskelig å finne ut av...

For å være sikker kan man jo kjøpe 9700 nonpro.. denne kan lett klokkes til samme nivå som 9700pro, og man slipper å unlocke. Ikke alle 9500'ene kan unlockes, de får "artifacts", altså feil på bildet.. Dersom dette skjer sitter du med et svært tregt kort du ikke kan gjøre no med...

Ser at billigste 9700 koster 2400 på komplett.. Det er jo dobbelt så dyrt, men siden relativt få kort kan moddes til 9700 for tiden, vil jeg anbefale dette!

Lenke til kommentar

Skal bygge pc som skal kunne klokkes mye sånn at jeg får mye for pengene, så det passer jo, men jeg har ikke penger til slike summer...

Er det andre kort som kan lett klokkes/moddes til andre versjoner en det de er originalt?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...