Gå til innhold

Problem etter Windows Enkel Overføring

etoel

Anbefalte innlegg

Jeg brukte Vista tidligere og brukte Windows enkel overføring til å flytte brukere og data.

Nå får jeg feil ved hver oppstart fordi Windows Mail ikke greier å gjennomføre recovery:

WinMail (5404) WindowsMail0: Database recovery failed with error -1216 because it encountered references to a database, 'C:\Users\XXX\AppData\Local\Microsoft\Windows Mail\WindowsMail.MSMessageStore', which is no longer present. The database was not brought to a Clean Shutdown state before it was removed (or possibly moved or renamed). The database engine will not permit recovery to complete for this instance until the missing database is re-instated. If the database is truly no longer available and no longer required, procedures for recovering from this error are available in the Microsoft Knowledge Base or by following the "more information" link at the bottom of this message.

Windows Mail finnes ikke på Win7 og jeg trenger ikke mailen som ligger i disse gamle backup'ene, men hvordan får jeg Win7 til å prøve å restore de?

Google på feilmeldingen gir ikke svar - ei heller linken i eventviewer.

Regedit finner ingen referanser til WindowsMail.MSMessageStore, men masse til Windows Mail.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...