Stigma Skrevet 17. desember 2009 Del Skrevet 17. desember 2009 (endret) Hei, Kan noen annbefale et bra program til å "skrubbe" filer fra harddisken? Med det mener jeg trygg sletting etterfulgt av overskriving med random data et par ganger for å forhindre at dataene kan hentes ut ved hjelp av recovery verktøy - for å forhindre lekasje av sensitive data ved tyveri og lignende. Jeg ser etter et program som gir muigheten til å slett/skrubbe spesifikke filer, samt ha muligheten til å skrubbe all ledig plass på harddisken som ikke allerede inneholder filer (som ikke er slettet). Hadde vært en fordel om skrubbing av spesifikke filer var et valg som ble intregrert i windows rightclick menyen. EDIT: må fungere i windows 7 -Stigma Endret 17. desember 2009 av Stigma Lenke til kommentar
Svenni212000 Skrevet 17. desember 2009 Del Skrevet 17. desember 2009 Et meget godt program er SafeIT Security Er ikke sikker på om kampanjen fremdeles er oppe å går. Men om du ønsker. kan du laste ned filen fra linken under. Installer så programmet og se om du får tilsendt gratis og lovlig produktnøkkel til programmet. Om de fremdeles deler ut gratis nøkkel, vil du da få 365 dagers lisens på programmet SafeIT Digital Security Suite. Neste program, som også er svært populert er ERASER. Dessverre testet jeg nyeste versjon 6 i går ettermiddag, og et gikk mildt sagt rett til [****] Et mer ustabilt og vrangt program har jeg ikke hatt på min PC så lenge jeg kan huske. Nå vet ikke jeg om dette skyldes barnesykdommer i programmet? Eller muligens mangel på 64-bit støtte? Dette var litt synd, for Eraser 6 har en fiffig funksjon som lar deg velge filer som overskriver plassen helt på slutten av sletteprosessen. Om noen da kjører et program som søker etter og gjenoppretter filer som har blitt slettet, vil de bare finne filer som du har valgt ut. Jeg selv bruker nå SafeIT for å sikker slette filer fra min PC. Jeg har valgt SafeIT over Eraser grunnet flere erase algorithms, samt SafeIT sletter tidligere versjoner av filene, også kjent som skyggekopier. Nå er sistnevnte for meg egentlig ikke en viktig sak,ettersom jeg deaktiverer alt som heter systemgjenoppretting og skyggekopier. Dog det å vite at funksjonen er der, gir allefall for meg en trygghetsfølelse. http://www.ziddu.com/download/7783990/Safe...ySuite.exe.html Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 17. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 17. desember 2009 Fannt Eraser selv og sjekket litt på den nå. Virker ok her tilsynelatende. Jeg skal sjekke ut dette andre alternativet ditt også. Takker -Stigma Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå