Gå til innhold

På utkikk etter et nytt objektiv..

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg er på utkikk etter en ny standar zoom til speilrefleks kameraet mitt. Tar ofte bilder i vansklige lysforhold- gjerne mørke omgivelser og vrien belysning. Prisen bør være under 8000kr..

Kom gjerne med endel alternativer.

For tiden bruker jeg Canon EF-S 18-135mm f/3.5-5.6 IS.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hmm, absolutt intressant. Vi tar som sagt ofte bilder i "dårlig" belysning, og da er dette ideelt...

Kanskje ikke verdens beste zoom, men det holder. Om jeg selger nåværende objektiv så vil dette gå greit, spørs hvor mye noen er villig å betale for et Canon EF-S 18-135mm f/3.5-5.6 IS dog...

Takk for tipset Wipeout.

- - -

Forøvrig ellers veldig fornøyd med Canon 7D, super raskt kamera, masse funksjoner (til tider litt for mange for en som har vært "borte" fra kamera i 2-3år.. hehe). Men veldig morro å sette seg inn i/på nytt. :)

Lenke til kommentar

Rent optisk gir Tamron 17-50mm f/2.8 ekstremt mye for pengene. Men etter å ha oppgradert til Canon EF-S 17-55mm f/2.8 IS USM vil jeg påstå at AF ikke bare bråker litt på Tamron'en. Mitt eksemplar bråkte så mye at jeg slet med å ta situasjonsbilder, da folk automatisk snudde seg etter meg når de hørte autofokus-lyden. Hvordan VC-versjonen er på dette i forhold vet jeg ikke.

Dersom du har pengene (noe du ser ut til å ha) anbefaler jeg deg å kline til med Canon EF-S 17-55mm f/2.8 IS USM. Bildetstabilisatoren er kjekk og kan gjøre underverker av innendørsbilder. (Fryser selvfølgelig ikke action, men reduserer handshake)

Lenke til kommentar
Rent optisk gir Tamron 17-50mm f/2.8 ekstremt mye for pengene. Men etter å ha oppgradert til Canon EF-S 17-55mm f/2.8 IS USM vil jeg påstå at AF ikke bare bråker litt på Tamron'en. Mitt eksemplar bråkte så mye at jeg slet med å ta situasjonsbilder, da folk automatisk snudde seg etter meg når de hørte autofokus-lyden. Hvordan VC-versjonen er på dette i forhold vet jeg ikke.

Dersom du har pengene (noe du ser ut til å ha) anbefaler jeg deg å kline til med Canon EF-S 17-55mm f/2.8 IS USM. Bildetstabilisatoren er kjekk og kan gjøre underverker av innendørsbilder. (Fryser selvfølgelig ikke action, men reduserer handshake)

Hadde samme erfaring med Tamron som du, skiftet til Canon 17-55 f/2,8 IS

Lenke til kommentar
Ser på mulighetene for å importere et 17-55 f/2,8 IS nå. Ser ut til å ligge på 5-5500kr før frakt etc... Så det kan jo være aktuelt.

Dette objektivet er ikke særlig billig i statene i forhold til i Norge. BHPhotoVideo.com selger det til $990. Legg på $50 i frakt. Kursen du får er som regel litt høyere enn den som er oppgitt på bl.a. Aftenposten valutakalkulator.

1040 x 6 = 6240

6240 x 1.25 = 7800

Sleng på gebyret så blir 8000 kr.

Du sparer en femhundrelapp men mister norsk reklamasjonsrett. Det syns jeg ikke det er verdt. Jeg kjøper kun L-optikk i utlandet da Canon har worldwide garanti på disse.

EF-S 15-85mm var derimot overaskende rimelig. Under 6000 inkludert frakt og mva. Det er jo over en tusenlapp å spare.

Endret av Andreasfe
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...