Gå til innhold

Kjøpe extern HDD, anbefalinger?

Anbefalte innlegg

Da var tiden kommet for å erstatte den eksterne 320GB disken med en som har mer kapasitet og er raskere. Jeg stiller enkelte kriterier som kanskje gjør det vanskelig, men håper likevel at noen har en anbefaling å komme med. Disken skal kun brukes til backup og vil ikke bli brukt så ofte om det har noe å si. Kriteriene er som følger:

- 1,5 TB eller mer kapasitet, helst 2TB

- eSATA

- Helst ikke koste mer en 2000,-

- Helst kunne handles fra fysisk butikk.

Vet ikke om det er mulig, men derfor spørr jeg her.

Setter pris på tilbakemeldinger! :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har flere pc'er i nettverket ja. Sikter du til en NAS disk, siden du nevner RJ-45 tilkobling? Jeg trenger vel ikke noen nettverksmuligheter da jeg allerede deler diskene som jeg skal ta backup av. (lokalt og over nett)

Så nei, tror ikke det er en nødvendighet, men om det ikke blir noe eksta pes med oppsett osv, så hvorfor ikke... :)

Lenke til kommentar

Om du kobler den til ruteren så kan du la den være på så lenge ruteren er oppkoblet og den vil være tilgjengelig for alle de andre maskinene. Da blir det enklere å kjøre backup automatisk til bestemte tider. Har ikke selv en slik løsning pr. idag, men ønsker meg det.

Altenativet er å sette inn ekstra interne disker i de stasjonære pc'ene (om det er plass) og så dele diskene på nettet. Selv har jeg en slik løsning og bruker ghost til automatisk å kjøre image backup av systemene og datafilene på de forskjellige maskinene slik at bacup lagres på en av de andre i tilegg til et image på en lokal disk.

https://www.mamoz.no/produkt/WDH1Q10000E/WD...OOK_STUDIO.html

mamoz har butikker her:

Butikk Nardo:

Butikk Mercur:

Butikk Furuset:

Butikk Fr.stad:

AR Kr.sund:

AR Volda:

AR Ålesund:

http://www.mpx.no/aspx/produkt/prdinfovnet.aspx?plid=102654

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...