Sk!ppy Skrevet 17. desember 2009 Del Skrevet 17. desember 2009 Hei. Jeg har idag levert inn min pc da reperasjonforsøk har feilet 2 ganger, og det har skjedd igjen. Pc'en ble kjøpt september/oktober ifjor, 08' - Hp pavilion Dv7-1010eo, for 6999 ,- Hvor mye mener dere jeg har krav på tilbake? Pc'en har vært på reperasjon i ca 3 mnd, og jeg har vært uten i et par uker til fordi jeg manglet strømadapter, som de skulle sende nytt siden det kortsluttet. Altså har jeg bare fått brukt pc'en ca 8' av ca 13 mnd. Iom at det er noe som heter "til vesentlig ulempe" som jeg mener dette har vært, så vil jeg mene at jeg har krav på litt mer enn 4000-5000 kr. hva mener dere? Lenke til kommentar
nomore Skrevet 17. desember 2009 Del Skrevet 17. desember 2009 Normalt sett skal du ha tilbakebetalt kjøpesummen tilbakebetalt i sin helhet + frakt til/fra og eventuelle andre utgifter du har hatt. Dersom butikken krever nyttefradrag(noe de kan, men ikke må) så skal du i tillegg ha utbetalt renter i fra kjøpsdato. Regnestykke 1(forutsatt at vi snakker om en nettbutikk): Kjøpesum kr 6999,- + Frakt kr 131,- (eksempel) + Returfrakt kr 175,- (eksempel) x 3(3 ganger sendt inn) = kr 7655,- Regnestykke 2(fortsatt via nettbutikk, butikken krever nyttefradrag Kjøpesum kr 6999,- - Nyttefradrag kr 933,- (kr 6999(kjøpesum) / 60(forventet levetid, mnd) * 8(bruksmåneder)) + Renter kr 839,- (kilde: forsinkelsesrente.no) + Frakt kr 131,- (eksempel) + Returfrakt kr 175,- (eksempel) x 3(3 ganger sendt inn) = kr 7561,- Lykke til. Lenke til kommentar
Sk!ppy Skrevet 17. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 17. desember 2009 Nettbutikken (komplett) har betalt frakt alle gangene borsett fra kjøp, så jeg da burde jeg vel få kjøpsum + 1x frakt? Lenke til kommentar
Mixy Skrevet 17. desember 2009 Del Skrevet 17. desember 2009 Det stemmer, eventuelt som nomore nevner, regnestykket med bruksfradrag og rente, men det ender som regel i tilnærmet det samme som kjøpesummen Lenke til kommentar
Sk!ppy Skrevet 17. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 17. desember 2009 ahh, jeg hadde egentlig vært fornøyd med 6000, men 6999 kommer godt med. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå